Yugo Turbo skrev:
Jeg skal have nogle andre knaster OG tænker at bruge tun aksler fra en N/A motor af samme type som min...
De har løft på 11,5 og er 307 grader, ved ikke helt hvor meget overlap endnu.
Overlap i en trykladet motor er det godt eller skidt og mere interessant, HVORFOR?
Motoren er en 8V 2,0 motor med seperat ind og udstødningsknast og derfor kan et evt for stort overlap justeres lidt med justerbare knast hjul...
Hvorfor er der nogen der siger at sugeknaster ikke skulle være gode på trykmotorer? jeg kan inderligt ikke forstå hvad problemet skulle være...
på forhånd tak
venlig hilsen Lasse
Mine tanker og ideer er at knast valget er ikke anderledes end ved en sugemotor, især ikke når bilen skal bruges til 402m.
Til min motor har jeg valgt at bruge en ret heftig indsugnings knast og en mild gadeknast til udstødningen for at få en mere flydende ot hurtigere spool up på turboen/motor karakteristik.
Valget er endt med en linær kurve fra 2k omdr til begrænser med ganske få pukler, og overlappet er jo ikke så vildt igen men der er nok flow i toppen og knaster til at den stadig trækker (kurven stiger) ved 7800omdr.
Din lader er stor nok til at du godt bare kan nøjes med en vildere indsugningsknast og beholde udstødningsknasten du har nu og så køre det ind på hjulene.
Bare en ide.
Mvh