Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 09 jan 2008, 20:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Yugo Turbo skrev:
Jeg skal have nogle andre knaster OG tænker at bruge tun aksler fra en N/A motor af samme type som min...

De har løft på 11,5 og er 307 grader, ved ikke helt hvor meget overlap endnu.

Overlap i en trykladet motor er det godt eller skidt og mere interessant, HVORFOR?

Motoren er en 8V 2,0 motor med seperat ind og udstødningsknast og derfor kan et evt for stort overlap justeres lidt med justerbare knast hjul...

Hvorfor er der nogen der siger at sugeknaster ikke skulle være gode på trykmotorer? jeg kan inderligt ikke forstå hvad problemet skulle være...

på forhånd tak
venlig hilsen Lasse


Mine tanker og ideer er at knast valget er ikke anderledes end ved en sugemotor, især ikke når bilen skal bruges til 402m.
Til min motor har jeg valgt at bruge en ret heftig indsugnings knast og en mild gadeknast til udstødningen for at få en mere flydende ot hurtigere spool up på turboen/motor karakteristik.
Valget er endt med en linær kurve fra 2k omdr til begrænser med ganske få pukler, og overlappet er jo ikke så vildt igen men der er nok flow i toppen og knaster til at den stadig trækker (kurven stiger) ved 7800omdr.
Din lader er stor nok til at du godt bare kan nøjes med en vildere indsugningsknast og beholde udstødningsknasten du har nu og så køre det ind på hjulene.
Bare en ide.

Mvh

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2008, 11:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
HenrikGM skrev:
HX55 turbine, vistnok i et #27hus, påmonteret et omdrejet HX60 kompressorhjul(ny lille d, ny højde, ny "bagplade", ny "kurve"), hul i kompressorhjul reduceret fra 11,2 til 8,0, grundet ny højde => håndlavet møtrik og kompressornæse, center modificeret, aksialleje modificeret. Kompressorhus er noget CAT, sikkert fra et stationært GenSet, eller lign. voldstor diesel. Indvendig kurve omdrejet til ny kompressorhjul, tolerance 0,15 aksialt, og Vbåndsflangen mod center svejst om og omdrejet til ny center. Iøvrigt alt sammen lavet i en manuel drejebænk.

Forbehold for fejl i hukommelse.....


Nørd!*


















*Kompliment i denne sammenhæng.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team