Jeg har et ekstra topstykke, inkl. knastaksler liggende til min motor.
Toppen havde jeg tænkt mig, at jeg ville forsøge at porte selv. Har investeret i en Dremmel og bogen " how to build, modify & power tune cylinder heads"

Og der er en rimelig udførlig guide.
Nå, men knasterne ville jeg også gerne ha lavet lidt ved, så jeg ringede til Westspeed, som jo bekendt kan omslibe disse.
Men hvordan skal en knast spec. til tryk helst udformes. Jeg tænker selv højt løft, og lille overlap. Men hvordan med gradtallet? De originale knaster er 248 grader, jeg har dog et sæt liggende som er 254. Schrick laver et sæt knaster som er 268. Disse knaster er dog alle lavet til sug.
Damen hos Westspeed sagde, efter at ha bladret lidt, at de plejede at slibe dem til 283 grader

Det synes jeg umiddelbart lyder af meget!
Jeg ved ikke, om det hjælper med lidt specifikationer:
Motoren er en VR6 81x90,3, 2793ccm, DOHC og 12v.
En håndfuld af modifikationerne: 86mm lmm, 72mm gasspjæld, HGP indsugningsmanifold, 470cc dyser, kompression sænket fra 10:1 - 7,8:1, R30 turbolader, 70mm forrør, 3" metalkat, og 3" resten af vejen, med 2 Simons gennemstrømningspotter. Ydermere E-boost og vand/methanol-indsprøjtning. Motorstyringen er fra HGP, med begrænser v. 7200 omdr./min. Jeg har dog bestilt MS, som jeg håber på at skulle hygge mig med i foråret.
Den originale opsætning, gir ikke meget spræl over 6000 omdr./min., så jeg søger en profil, som kan gi lidt effekt i det øvre område, og lader motoren trækker mere ud. Spidseffekten på en standard VR6 som lader 1,8 bar m. HGP´s R30-lader, ligger typisk omkring 430-440 hk omkring 52-5500 omdrejninger. Ville man ikke kunne gøre motoren mere dynamisk, og lave effektregisteret bredede, eller er jeg helt galt afmarcheret?