Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 04:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 okt 2007, 13:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
hej gutter.

Jeg skal til at montere kompressor og intercooler på min 2.8 vr6'er. Men det er altså ikk til at blive klog på... Naak siger at man skal montere en tykkere toppakning når man skal køre rundt med 300 hk. Men spørger man vestspeed, så siger han at så længe man "bare" vil køre med 300 hk, så behøver man i princippet ikk at gøre andet end chipning, kompressor, intercooler og en benzintryks regulator...

Men hvad siger i?

Jeg har set forskellige fabriks nye kit til salg, hvor det hele er der til at gøre det selv... Men der er ikk anden pakning med... Mystisk. Kun ved kit med over 350 hk effekt...

Jeg har tænkt mig at montere min kompressor, intercooler, benzintryks regulator, banan og andre knaster (lavet til tryk... Længere løft osv) og så til sidst køre den ind ved naak, så han kan lave en chip til mig... Lyder det ikk fint nok? Eller synes i der skal andet til også?

Mvh jonas


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2007, 13:46 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 sep 2005, 23:10
Indlæg: 59
Geografisk sted: Østjylland
Hva med andre dysser?

_________________
You hav too lose kontrol, too find the edge...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2007, 14:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
efter sigende, så skulle de ku være med op til de 300 hk... Ihvertfald hvad jeg har hørt fra andre der kører med turbo på en vr6...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2007, 18:39 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Indlæg: 298
Hvorofr prøver du ikke at spørge drengene inde på www.vagcars.dk?

Der er indtil flere der en masse om trykladning af VR6 motoren!

_________________
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2007, 20:44 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
HGP bruger en 2mm mellemlægsplade på alle sine sæt.
Du skal op og lade et sted imellem 0,8 og 1 bar for at nå den ønskede effekt. VR6´eren kører standard med en kompression på 10:1.
Jeg ville anbefale dig at købe en mellemlægsplade. Med en toppakning på hver side, sænker du kompressionen til 7,8:1. Der findes også en mellemlægsplade på 1mm, så sænkes kompressionen knap så meget!
Ville klart ikke anbefale dig at bruge de originale dyser. VR6´eren kører med to forskellige dyser:
0 280 150 929 - Grøn - 200 cm³/min bei 3bar

0 280 150 953 - Brun - 249 cm³/min bei 3bar

Vil som min. anbefale dig at få fat i et sæt S2 dyser (0 280 150 737 - Sort - 305 cm³/min bei 3bar)!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team