Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:00

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Wildert skrev:
Det er set at fjerne "regnbakken" (jeg aner ikke hvad man skal kalde den på dansk - amerikanerne/englænderne kalder den for "raintray") for at få plads til netop en manifold der bøjer op. Men det kræver lodrette karburatorer eller spjældhuse.

8000 snoninger lyder i øvrigt af en sjat på en standardbund - men ok, Kaj burde vide det om nogen :-).
Så er jeg mindre pjevset for at give min 16V'er liiiige det sidste (kører lidt over 7000 nu med nye plejlbolte, etc.).

Wildert den kaldes vandkassen, på officielt vag dansk.
Og sjovt nok placeres motorstyringen i netop vandkassen.
Med de fugtproblemer der følger når drænet er stoppet :damn: :damn: :damn: :damn:

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Morten VJ skrev:
Wildert den kaldes vandkassen, på officielt vag dansk.
Og sjovt nok placeres motorstyringen i netop vandkassen.
Med de fugtproblemer der følger når drænet er stoppet :damn: :damn: :damn: :damn:

Hehe - godt så...

Min kærestes GTD'er havde det med at oversvømme for vildt for noget tid tilbage. Jeg var ved at blive sindssyg, for jeg ku' ikke hitte ud af problemet. Men det var VILDT - der stod adskillige cm. vand i den når det rigtigt havde høvlet ned.
Jeg tjekkede hullerne i siderne bl.a., men der var ikke noget. Plastikbakken der leder vand fra luftindsugningen under forruden var ok og uden revner... så fattede jeg efterhånden ikke en daddel...
Jeg prøvede at skifte en masse lister, tætne og gøre ved... indtil jeg fandt ud af at der sad et skide blad i vejen mellem forhøjningen med risten til indsugningen ned til blæseren, og så selve skillepladen ud mod motorrummet... det var nok til at stoppe "afløbet" så det løb ind gennem risten, ned i blæseren (som rustede sammen efter noget tid), og derefter ud i hele fodrummet i passagersiden... det var ellers en "skøn" omgang :D

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

janøj skrev:

Hej Christian

Her er lidt info:

Bunden er standard.
Toppen er bearbejdet, men primært i indsugning efter hvad jeg kan se, og planet for at opnå en kompression på ca. 11,2:1.
Knasten er en Kent Cams, type GS 3, 300 graders, 11,6 mm ventilløft, 4,75 mm løft på indsugningsventil ved overlap/TDC, effektområde iflg. producent 2500 - 6750 RPM.

Yderligere info i toppen af tråden.

Jan

Ok... Det er nogle ret voldsomme data på knasten der! Det kommer bag på mig at effektområdet ikke ligger højere. Jeg har lige købt en nok noget mildere knast (Det kan være svært at samligne data fra mærke til mærke) og jeg havde egentligt regnet med et effekt område der omkring!

Hvor mange hk laver den og ved hvilke omdr. og sådan? Bær over med min nyskerighed...

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time