Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:13

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Hvis det skal være i Dk ville jeg starte med at spørge hos Carsten (og Henrik) her: www.trimo-us.dk Hos dem plejer intet at være umuligt, enten har de det på lager eller også skaffer de det.
Men fine stumper får du selvfølgelig ikke foræret. Men til gengæld kan bilernes værdi jo normalt også bære det, modsat hvis du skruer i en gammel Ascona. Billigste løsning er selvfølgelig at springe et led over og selv købe direkte fra USA, måske lige bortset fra store pladedele og andet som er lidt problematisk i fragt.

Er vist på 17. år ejer at den samme gamle Mustang som konstant er under løbende opdatering. Hvilket bl.a ind til nu vil sige ny meget stivere undervogn - med ændret geometri i forhjulophænget, 5 trins manuelt gear, Monopoint indsprøjtning og vinterens projekt var en indoperation af styrtøjsdele fra en 96' Opel Omega...tilsyneladende en stor succes.. :rock: ... selv om jeg stadig ikke har fået den fartafhængige styring koblet til servoen. Alle tryllerierne forsøgt lavet således at bilen stadigt ser originalt ud og at kun "eksperter" vil kunne se der er noget "galt". Der bliver dog jævnligt spurgt til hvad det lige er for noget med den 5-trins knop på gearstangen! :D

Apropos trådens start emne så har den indtil nu altid gået glat igennem syn uden så meget som et lyftet øjenbryn. Sidste gang fik den ovenikøbet ros...

Jep...lider af et stort Geo Gearløs gen. Det at skrue og opfinde nye bedre løsninger er halvdelen af fornøjelsen. :wink:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
jeg ved godt hvad der driver mig i mit vandvittige projekt! en gammel bil der normalt er forbundet med morfar og 0-100 på en formiddag er hvad folk forventer men når man pludselig har noget som ingen andre har bliver det jo straks lidt sjovere og det er grundlaget for at skrue i gamle biler.
Dessuden er der altså noget med gamle biler det er og bliver kærlighed..! og sådan er jeg nok ikke den eneste der har det.. :tooth:

men må da indrømme at jeg nu set i bakspejlet nok skulle ha valgt en bil der kunne køres direkte igennem syn. fx en opel kadett c mener man kan få synet og godkendt en 2,0 turbo motor fra vectra/calibra i denne vogn for en 20-30 k i afgift.. (hvorved at panserne synsfolk osv ikke kan stille noget op ;) )

Titel:
Senior Medlem

Jeg elsker både gamle og nyere biler.. Jeg skal igang med en bobbel her til sommer.. Men desværre kan den ikke syntes med den Impreza 2.0 turbo motor der nok kommer i den, men glæder mig til at prøve den hehe. jeg smider min syns motor i den til syn hver 8 år. skal lige siges den ikke bliver brugt til hverdag..

ang motor konvetering så kommer det til at stå i 15000 i dele med motor. meget billigere end at tune den org og så får den en del flere hk og nm. selve ophæng og adaptere til den org gearkasse har jeg ikke bestilt men købes i Usa :)

Desværre Kan jeg ikke gennemskue om den kan køre til DHB? den kan jo ikke syntes med den motor i...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time