Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 21:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 maj 2007, 19:32 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Jeg har ledt på nettet efter et compressor map til en Garret GT3582R 0.82 uden held. Nogen som ligger inde med et sådan, eller kender et sted man kan hente ell. bestille et?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2007, 19:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 4568_2.htm

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2007, 20:31 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Ret mig lige hvis jeg tager fejl, men beregnes CFM ikke som (LxrpmxVExPr)/5660
I mit tilfælde: (2.8x7200x85x3)5660 = 908 CFM ell. 63,6 lb/min.
Så vil jeg ligge et stykke ude i " low efficiency området, altså uden for "øen" :|
Så burde det være bedre, at gå efter en 1.06 eller hva?

Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 maj 2007, 06:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 nov 2005, 19:52
Indlæg: 140
Lindahl007 skrev:
Ret mig lige hvis jeg tager fejl, men beregnes CFM ikke som (LxrpmxVExPr)/5660
I mit tilfælde: (2.8x7200x85x3)5660 = 908 CFM ell. 63,6 lb/min.
Så vil jeg ligge et stykke ude i " low efficiency området, altså uden for "øen" :|
Så burde det være bedre, at gå efter en 1.06 eller hva?

Billede


Formlen passer godt nok, hvis Pr er trykforholdet.
Det ændre intet på kompressoren, at du ændre på turbinen, men du skal nok vælge et turbinehus med A/R 1,06 for at få gassen igennem.
Der kan jo kompenseres for den lidt lavere kompressor effiktivitet med en bedre ladeluftkøler.
Er det et belastnings område, motoren skal køre i længere tid i, vil jeg nok vælge en større kompressor.

Bemmer


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team