Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 21:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Hej, mit motorprojekt er strandet lidt på problemer med ventilfjedrene efter at de slebne knaster er lagt i..

der er simpelthen ikke nok "rest vandring" på udstødningsfjedrene (0,75mm) og rigtig klog som jeg nu engang er opdagede jeg det selvfølgelig ikke før toppen blev monteret..DOH!!!

nu ligger jeg så i dialog med det amerikanske firma crespocams om et nyt sæt fjedre, men de opgiver ikke fjedertryk ved den fjederhøjde som raceren har ved lukket ventil.

De har være meget hjælpsomme, og vil måle fjederstyrken i morgen ved de 41 og 43mm mine ventiler er lukkede ved, men hvor meget skal trykket være for at mine ventiler, især udstødningsventilerne holder? mener at have læst mig til ca 30pund, men kan ikke finde det igen...

motoren er en honda zc1 fra en crx fra 87,indsugningsventil diameter er 30mm og udstødningen er 27mm (ved ikke om det er aktuelt, men så står det da her)

mine tal målt med et skydelære er monteret højde ved lukket ventil indsugning: 45,3mm åben ventil: 33,55mm

udstødning lukket 41,8mm og 30mm rent lukket..

begge målt inkl. ventil tallerken som jeg vil skyde på ca 2mm (kan ikke precist måle dem da de jo stadig er monteret :damn: )

dette er det sæt ventiler jeg har øje for:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... mot_widget

hjælp modtages MEGET gerne da jeg virkelig savner min lille honda efter 1/2 års byggetid...

på forhånd tak.[/url]

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time