Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 apr 2007, 20:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hej drenge...
Jeg skal have lavet et nyt fuel-rail, men hvilket materiale er det mest fornuftige at få lavet i? Rustfri? Og hvilken type?
Det går vist ikke mere med mit hjemme-flækkede værk med slanger osv, hehe...
Mvh,
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2007, 20:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Her er en ide, men lidt dyr.
http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... ItemID=100

Ellers er der vel stål tilbage, og poleret rustfrit ser jo godt ud, men alm stål virker på ca 90% af alle oem monteringer.

MVH

morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2007, 06:03 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 11 maj 2005, 16:53
Indlæg: 41
Hay Daniel.

Havde selv tænkt på at lave en til Aeroen, men blev alligevel ikke til noget (Har godt nok 20*20 liggende i 18/8 ), men ellers kan du få det hele hos turbodk.dk, under elektronik -> benzintilbehør.

_________________
BMW Mpower


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2007, 07:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Mini: Tak for linket, tjekker det ud.
Morten: Vidste faktisk ikke at OEM er almindeligt stål, plejer det ikke at være galvaniseret, i det mindste? Jeg skal helt klart have lavet en ny, og det kan sådan set kun gå for langsomt, men hvis man kan bruge almindeligt jern, så vil det da hjælpe gevaldigt på de muligheder jeg har for at få skidtet svejst sammen...!
Virker som om nordicturbo's rails bare skal bores og have skåret gevind, det er selvfølgelig også en rimelig simpel løsning, men skal have fundet på en måde at holde railet fast på manifolden, så der skal svejset to beslag alligevel, så skal igang med svejseværket...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2007, 08:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jo de har normalt en overflade behandling, for at det skal se pænt ud.
Men det bliver jo slidt af indvendigt, og kommer derfor til at blive rent stål.
Kig på et gammelt vandrør.
Det eneste problem med svejsning er de slagger der formes inde i røret, og at få en 100% tæt samling.
De fleste, hvis ikke alle OEM dysebroer jeg har set er loddet sammen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2007, 10:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
ATP har materiale magen til nordic til 10$ pr. fod


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team