Morten VJ skrev:
Typisk vil det være et tændings problem ved maksmoment, og ikke et benzin problem.
Morten, det du skrev her har rodet rundt i mit hoved siden du skrev det, og trods jeg har skiftet tændkabler og spole (kablerne trængte og spolen ligeså, den var begyndt at ruste, så udelukkelsesmetoden har da været blandet lidt ind i fejlsøgningen) så har det du skrev haft indflydelse. Mit problem var jo netop ved maksmoment og derfor kunne jeg ikke slippe tanken.
Godt jeg ikke gjorde det.
I dag sad jeg og kedede mig lidt og kiggede min workshop håndbog igennem og kiggede på diverse følere, og faldt da over toppunktsføleren, som mit indsprøjtningssystem også bruger som omdrejningsføler, forstås. Jeg kiggede derefter ledningen, fra stikket der er samlet ved tandremsdækslets top ned til selve sensoren efter, og fandt et cirka 3 cm. langt stykke hvor den yderste kappe af ledningen var slidt igennem, ind til de små ledninger som igen var slidt igennem isoleringen og ind til kobberet. Selve kobberet var intakt men beskidt og snasket til af tusindvis af kilometers kørsel. Jeg rensede "skaden" og gav den et par omgange isoleringstape, og sørme om mit problem nu er løst!
Uuuuh hvor er det godt at mærke 160 heste slå sig løs igen. Den stakkels 1,2 liters motor må have savnet ladetrykket
En ny sensor (med ledning..) er bestilt - originalt hos Fiat for 238 kroner - dejligt med italiensk..
Tak for hjælpen :- )
Vh. Anders