Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 01:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 jan 2007, 12:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2004, 19:03
Indlæg: 139
Geografisk sted: syd på djævle øen
hej .
jeg håber lige,at i kan give mig nogle gode råd.
som jeg altid siger en gang turbo altid turbo,så nu er det bmw` ens tur til en gang tryk.
men jeg er kommet lidt i tvil om hvor jeg skal sætte lmm,(jeg har luret på søge maskinen)men jeg syntes ikke jeg kan blive klog på det,jeg har tænk på hvis jeg starter oppe fra gas spjældet så vil det sige ---gas spjæld-lmm-ic-turbo..eller hvad.(jeg vil nemlig starte med at køre med det org lednings net,der for lmm)jeg skal kun køre med 0,5-0,6 til at starte med.jeg er også faldet over hvad med bov,hvis den kommer imellem gasspjælet og lmm vil, lmm så ik få nogle forkerte nommer?jeg håber i kan hjælpe mig,jeg ved jo her er nogle som har rigtig meget forstand på det. :wink: (og martin jeg har ikke glemt dig jeg kommer i næste uge)
mvh.peter.

_________________
alt under 1,bar er kun for lyden skyld


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2007, 13:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
I mine øjne er det en dum ide.
Og også i bilfabrikkernes øjne.

En LMM skal sidde før turboen. :!: :!: :!:

For at undgå at den bliver forurenet med olie, og andre urenheder fra krumtapshus ventilationen.

Mht. Bow så find en anden der passer til motorstyringen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2007, 14:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2004, 19:03
Indlæg: 139
Geografisk sted: syd på djævle øen
ok..men før turboen,skal det forstås at jeg sætter luftfilteret på lmm og sætter så den på turboen,der hvor man ville sætte luftfilteret?eller er det mig som ikke fatter en skid. :oops: og ang.bov man behøves vil ikke den nå man ikke køre med højer tryk

_________________
alt under 1,bar er kun for lyden skyld


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2007, 14:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Næsten riktigt.
Monter ikke LMM direkte på turboen, Da der er 2 ting elektronik hader.
Varme og vibrationer.
Før jeg konverterede til MS
sad LMM der hvor slangerne fra krumtapshus udluftningen, og recirkulerende bov sidder. lmm sad før slangetilslutningerne.
Billede

Ellers er det ud at studere volvo og saab for at få ideer.
eller ander biler med lmm og turbo.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2007, 15:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Har luret at det er en gammel BMW du vil have tryk på..
Den kører med Klap måler..

Den kan jeg ikke se problemet ved at lade i..
Hvis det er en LMM af varmetråds typen. Vil man som Morten skriver tilsvine tråden og den brænder af..

Men LMM med klap er kun en mekanisk enhed.
Ved at lade i Klapmåleren drager man også en smule fordel ved at Lufttemp også er placeret på Tryksiden.

Så luftfilter/Turbo/intercooler/LMM/Gasspjæld
Så kan du monere en bow før LMM og Pifte i det fri..

Den udgave er der efterhånden bygget 5mill Project BMW'er med
Så mon ikke den holder i dit tilfælde.!

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2007, 15:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2004, 19:03
Indlæg: 139
Geografisk sted: syd på djævle øen
ja ok min fejl lmm---luftmænge måler---lmm--luftmasse måler..men der er rigtig det er en luftmænge måler,alså inge tråde.

_________________
alt under 1,bar er kun for lyden skyld


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2007, 15:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Damborg skrev:
Har luret at det er en gammel BMW du vil have tryk på..
Den kører med Klap måler..

Den kan jeg ikke se problemet ved at lade i..
Hvis det er en LMM af varmetråds typen. Vil man som Morten skriver tilsvine tråden og den brænder af..

Men LMM med klap er kun en mekanisk enhed.
Ved at lade i Klapmåleren drager man også en smule fordel ved at Lufttemp også er placeret på Tryksiden.

Så luftfilter/Turbo/intercooler/LMM/Gasspjæld
Så kan du monere en bow før LMM og Pifte i det fri..

Den udgave er der efterhånden bygget 5mill Project BMW'er med
Så mon ikke den holder i dit tilfælde.!


Og jeg vil således gå udfra at krumtapshus udluftningen er ført ud i det fri, eller de kun kører om sommeren, og renser måle pladen jævnligt.
Disse 5 mill bmw der kører med denne meget underlige opsætning.

Vis mig venligst bare en original montering med LMM efter turboen, og det er underordnet om det er en massemåler, eller en mængdemåler.

Hvorfor lave problemer for sig selv når man ved at forlænge 5 ledninger kan få en opsætning der virker under alle forhold :?:

Det ligger uden for min fatteevne

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2007, 17:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Morten VJ skrev:

Og jeg vil således gå udfra at krumtapshus udluftningen er ført ud i det fri, eller de kun kører om sommeren, og renser måle pladen jævnligt.
Disse 5 mill bmw der kører med denne meget underlige opsætning.

Vis mig venligst bare en original montering med LMM efter turboen, og det er underordnet om det er en massemåler, eller en mængdemåler.

Hvorfor lave problemer for sig selv når man ved at forlænge 5 ledninger kan få en opsætning der virker under alle forhold :?:

Det ligger uden for min fatteevne

MVH

Morten


Har selv kørt som Damborg beskriver på min M20 motor med op til 1 bars tryk. Og tro det eller ej, det virker altså hammer godt. Ved godt at det aldrig bliver det sammen som en rigtigt motorstrying med map sensor, men set i forhold til prisen og hvor nemt det er at lave så er det en fin løsning.

Billede

Den grønne slange er orginal hks :gnaek:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 56 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team