Hej powerforum
kom med et bud --
projectet KUNNE være til salg,
HVIS budet er realistisk...
---
svare keg ikke, så var budet FOR lavt.
KUN Relevant snak om DETTE emne tak.
lidt billeder af et project der LIGE er taget hul på...
skal ikk ske det store, men LIDT skal der da ske
lidt større motor,
lidt Stærkere bagtøj,
lidt Kraftigere Bremser,
lidt tykkere kardan og
lidt længere ned i kælderen
der bliver fulgt op med billeder efter hånden som der sker noget
Næsten hver Torsdag.
Mvh T.
og hvis nogle ligger inde med noget sjovt til
så´n et project, så er jeg modtagelig så længe jeg Bygger
eller links til reservedele,
eller personer der ligger inde med Oldschool tuning til denne type bil
18.1.2o12
2o.1.2o12
24.1.2012
27.1.2o12
8.2.2o12
9.2.2o12
______________
Følgetekst :
dette er det resterende at Knokkelled fra Vectra C. FWD,
der er drejet ned så det KUN har missionen :
at holde forleje og bremser på plads, da Kadett B jo har RWD
______________
Panel-trick til den ikk så erfarene :
Buk et stykke plade på en tomme i bredten,
og fild det STORE stykke efter det i pladebukkeren...
så er der styr på det
14.2.2o12
--------------
--------------------
16.2.2o12
Sandblæste ringe & kapsler ...
og så er ALT rust fra B. stolperne og frem Færdigt,
dog mangler der lidt lækkerier ved Koblingshuset
da jeg ikk helt ved hvor meget plads der "ikke er"
eller hvad man nu siger
----------------
OBS dette er et 15" Stålfælg
--------------------
OBS dette er et 15" Stålfælg
--------------------------------
2.2.2o12
skærmruller .... først rullet så der er plads i de gamle skærme,
og så lige skåret inderskærmen,
og presset ydreligere 30mm
------------------------------
6.3.2o12
ORIGINAL fra OPEL Kadett B & C 1970
------------------------------
6.3.2o12
Patrol rear axle on Kadett B
her er smallet Præcis 375mm ...
de 370 er forskellen fra den lange til den korte side...
så når man skære efter disse måt,
kan man bruge 2X Kort-sider i begge sider,
og simse sig til tollerancen der er temmelig stram
fik glemt at tage billed da jeg drejede svejsningen,
(originale) væk på drejebænken ...
men fra 37o til de 375 giver de 5 mm som er min svejsesøm ...
se billederne, så giver det mening...
Mvh T.
-------------------------
lige en påmindelse JEG ikk havde taget højder for :
At Nissan Patrol køre med 8 forskellige Gearinger.
her ses så to af dem ...
og havde SELVFØLGELIG bygget den FORKERTE på,
så der skulle lige Simse´s op igen,
og nye pakdåser skulle hende den Tykke da også have.
Svejsninger ....
Selv om ens svejsninegr er LIEG i skabet, så HUSK :
der skal slibes, og grundes,
+ der SKAL seales (HELST FRA BEGGE Sider)
så vand ikk kan trække ind gennem grunderen,
DET havde forrige ejer misforstået temmelig meget
så det er hermed skåret væk, og rettet til igen **ØV**
--------------------------
23.3.32o12
4-link på kadett ??
---------------------------
28.3.2o12
Special Bøsninger til 4-Link ....
Føres KUN på lolland
*LOL*
------------------------
3o.3o.2o12
bagtøj.
opstart montage.
NÆSTEN det laveste den kan blive
der er ca 2omm mere at give af,
men IKK noget jeg satser på
-----------------------
opdateret 4.4.2o12
Derfor Træ-bøsninger ((mens det hele svejses))
------------------------
12.4.2o12
4-link på rette vej....
http://www.youtube.com/watch?v=Z4qUqiJyNVg
workshop-rhythm
---------------------------
Fredag d. 13´ende
de der 30-40mm jeg tidligere nævnte jeg ikk mente at kunne komme ned,
DET KAN lade sig gøre opdagede jeg
der er intet der går på, så på følgende billeder kan man BÅDE se,
4-link der NÆSTEN er færdigt,
OG hvor langt ned den kommer til at kunne komme som MAX
----------------------------------
19.4.2o12
Kugleleje-pasninger og styrekugler fra Vectra C.
Og har afsluttet 4-LINK med forstærkninger og det hele...
mangler dog Stærkere Fjeddere,
men skal LIGE finde ud af hvad jeg kan tage det fra
Mvh
--------------------------------------------
24.4.2o12
så er det SLUT med rust BAG...
og der kom Stærkere Fjeddere på også,
de Origene er 1omm
og de forstærkede er 14mm
så går det løs med at lave det forreste,
og lidt bremser ...
HUSK a varme fjedderen så den Ligger RET
i bunden af fjedderskåeln.
----------------------------
30.4.2o12
Pimping ala 197o
DET er noget vi kan lide
undskylder den dårlige kvalitet af billederne...
----------------------
5.5.2o12
omsider nede og stå på sige egne hjul igen...
eller :
Nogle hjul
---------------------
21.5.2o12
slibe slibe .... åhh.
--------------------------
3o.5.2o12
så er der opdateringer på 1970´pimp
det er LIGE som man måforvente af biler der er geiler fra DEN tid
og så er der startet op på detaljerne på foreste del af bilen
Mvh.
----------------------
------------------------
4.6.2o12
bedst som man ikk troede det var MULIGT at komme længere ned,
så kommer forbroen af, og SÅ
PAVA
HOLD K. hvad DET har at sige ...
som HER, en 4o år gammel bil
-------------------
14.6.2o12
Igen håndbygget.
dog er de sorte dele fra FTZ
----------------------------
12.10.2o12
så er der gang i det igen,
og lægger HÅRDT ud med at starte hvor vi slap ((RUST))
-------------------------
15.10.2o12
A-stolper.... med hul til føring af ledninger gennem dør-stolpe,
ud gennem forstærkningen over støddæmper-tårnet (originalt)
---------------------------------
17.1o.2o12
Inderskærm for -- håndbygget.
-----------------------------
4.1.2o13
så er sommerferien vist slut
og der skal ske lidt igen
Godt Nytår til følgesvendene
-----------------------------------
10.1.2013
------------------------------
24.1.2013
--------------------------
30.1.2o13
SÅ er den lavet til VAREVOGN
--------------------------------
15.2.2o13
Store SlagteDag
hvis man ikk kan zoome og læse hvad der står på billedet,
er der INTET hjælp at hente *Fniiis*
--------------------------
28.2.2o13
kortet 35 CM af skiftekulissen på den 5 trins gearkasse,
så den kommer op det RIGTIGE sted
så må vi se hvad dagen imorgen bringer
--------------------------
1.3.2o13
så blev der slagtet lidt mere ....
---------------------------------
13.3.2o13
-----------------------------------
6.4.2o13
SØGES
A´stolpe Kadett B uden rust.
som på billed anvist... et godt stykke af taget...
ca 3oo X 3oo MM til begge sider af taget MED karm og det hele,
og i bunden et stykke instrumentbord, bare 8o-1oo mm ind,
og så som på billed , lidt ned i dør-stolpen.
-----------------------------------
14 juni 2o13
------------------------------
2 Aug 2o13
sandblæste kofangere, der originalt lod til at være lidt for lange
-----------------------------
9 Aug 2o13
A-stolpe opsnuset...
TAK til lærlingen der lige var ude med kikkerten
vi nåede ikk helt at blive færdige, men DET klare vi næste uge...
så kommer det billeder af det HELT færdige resultat
--------------------------
29 Aug.2o13
Så lykkedes det at få lavet YDRE siden færdig,
sikke noget at lave, men det er fulskommen som originalt.
----------------------------------
29 August 2o13
så fik vi kogt hele H.S. -A´stolpe færdig,
med halvdelen foldet på bukker,
men klodser og på Farfars øjemål
som man kan se på et af billederne,
har tidligere ejer været en ..... til at passe på den gamle pige-
så der er blevet KASTET hjul på hjelmen
hvilket normalt IKKE er nemt at rette,
men med under 2o slag, var / er den som "NY" igen
og efter at have slebet lidt,
kan man se den ikk er fra denne bil,
men en BLÅ anden bil... men næsetn rustfri.
så dukkede der en tagrande på i V.S. der også lige skulle skæres af og koges.
HOLD DA K... takket være Mobil Bredband fra TELIA --
så kunne de der 6 billeder oploades på under 4 timer---
DOG IKKE hurtigere end 3½
--------------------------------
12.9.2o13
kofanger "intigreret" ....
og skærm slebet ned.
------------------------------
1o.1o.2o13
-----------------------------