Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 maj 2018, 06:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 mar 2015, 21:19 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2470
Geografisk sted: Skanderborg
"The BOSS" giver 20 min sammendrag, noget af de bedste råd du kan få på 20 min for tig, mig og stick



Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2015, 22:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1610
Hvis så bare man var rolig nok på hånden til at kunne holde en stram tig-bue uden at dyppe den konstant :(

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2015, 09:02 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2470
Geografisk sted: Skanderborg
Ja, en god ting er en tig-finger som er stor hjælp her. Enten man selv skærer et par ekstra fingre af store hansker og trækker ud over eller køber en af Jody's som er ophavsmand på dem. Så kan der næsten altid støttes uden at brænde nallerne, flexhoved hjælper også på at støtte
Fodpedal hjælper på rolig start og stop hvis man har det

Det er ret interessant de tre ting han koger det ned til, angle, length og shielding...specielt det med at huske pinden ikke må forlade shielding området, den tror jeg ofte er overset. Illustreret godt i filmen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2015, 16:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1610
Ja. Jeg er absolut amatør tig svejser. Jeg har købt en for at bruge den, uden nogensinde at ha' taget et kursus eller andet, så der var rigtig gode fif i den film. Jeg har jo gjort alting forkert, nogen gange så kan det godt svare sig lige at kigge lidt rundt før man bare går i gang :D

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2015, 22:07 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2470
Geografisk sted: Skanderborg
Så er der to gode videoer til hjælp med tig-svejsning i aluminium



Inkluderer nedenfor bl.a. fordelene ved at sveje aluminium med argon + helium mix



Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2015, 09:48 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2470
Geografisk sted: Skanderborg
part II



Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2015, 20:02 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2470
Geografisk sted: Skanderborg
Se kvaliteten/holdbarheden af dine svejsninger hvis du f.eks. tig-svejser manifold eller mig-svejser bur uden at slibe metal rent under svejsesøm inden start.... du kan godt svejse og det ser måske fint ud uden på, men er der penetrering....



Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2015, 18:11 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2470
Geografisk sted: Skanderborg
Part II



Og gode tig fifs



Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2015, 07:28 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2470
Geografisk sted: Skanderborg
How-to Alutanke



Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2016, 12:30 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2470
Geografisk sted: Skanderborg
Lidt inspiration til tig alu indsugningsrør
Man kunne nok med fordel vælge bare at tage et par bøjninger i stedet, og undvære alt det bling bling :coffee:



Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team