Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 apr 2025, 13:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg
Så er der åben for tilmeldinger både for Drag og Drift......
http://www.streetfire.dk/

Forresten fed kommentar når man har betalt..... :-)

Thanks for signing up

We will send you an e-mail if your car is selected to participate in the show.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

er det bare mig, eller koster det 2000kr og være med? :wow:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Thomas h p skrev:
er det bare mig, eller koster det 2000kr og være med? :wow:

det ser nu sådan ud :wow:

MBH Luske

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det jo alt for dyrt for en normal Dansker! :hrmpf:

Titel:
Mester Medlem

Ja og hvis ikke man har en hurtig øse så får man kun lov til at køre lørdag

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Man kan godt sige at prisen måske er dyr, der har været en hæftig debat andre steder end her omkring prisen, her er min personlige mening......

2000 kr er billig for et dragrace løb, sidst der blev afholdt et lign løb i dk var i 2005..... Der vil blive fuld prep på hele bane længden... løbet henvender sig ikke til streetracere men dragrace biler..... 2000 kr inkludere 5 mekaniker billetter, så hvis man samligner prisen med f.eks DHB som ikke har bane prep betaler du 700 kr som kører inkl 1 mekaniker billet, ekstra billetter koster 500 kr stykket, så 1 kører + 5 mekanikkere er = 3200 kr......
Hvis man f.eks som mig kommer fra Jylland og skal køre på en rigtig bane så hedder det Malmø, det er 4 x bro med trailer = ca 3500 i bro billet + 2 tankfulde diesel inden man har betalt deltager gebyr på normal vis 1200 kr som inkludere 1 kører + 1 mekanikker......
Jeg har i sidste weekend været på Tierp og køre, her var der gratis deltagelse til eventet da løbledelsen havde den holding at det var tilskuerne der skulle betale og ikke deltagerne, men det krævede en færgebillet til 3500 kr + 1400 km kørsel..... men hold kæft Tierp er fed.....
Alt i alt syntes jeg det er en meget fair pris med de 2000 kr, det er trods alt et dragracing løb......

Har set hvilke tribuner de har fået fat på, og det er ikke den billige DHB udgave, så der er masser af plads til en masse tilskuere, og dem der syntes det er for dyrt selv at deltage syntes jeg skulle komme og kigge..... Det er som sagt 8 år siden der sidst har været kørt dragrace på en preppet bane i dk....... (Hvis man ikke tager Mosten med som er et sprint event)

Min økonomi afhænger helt af hvor meget jeg arbejder, mit arbejde er sæson præget med 300-400 arbejdstimer om måneden forår/efterår hvor jeg arbejder alt hvad jeg kan for at få råd til min hobby..... tv pakken er skåret helt i bund det samme er mad budgettet for at få råd til at dyrke hobby'en på det plan jeg gerne vil, og min elskede hverdags bil er byttet ud med en kedelig gammel diesel hakker.......

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
m power skrev:
Ja og hvis ikke man har en hurtig øse så får man kun lov til at køre lørdag

Det er vel ikke unormalt at man ikke deltager længere end dertil hvor man taber, sådan er det jo i al sport,

Jeg tvivler eksempelvis på at Danmarks fodbold landshold kommer med til VM, hvis de ikke magter at kvalificere sig

(Well der skete jo en undtagelse til EM i 1992,, så man ved jo aldrig :grin: )

Titel:
Mester Medlem

Nej det har du da helt ret i.
Det jeg hentyder til er bare at hvis ikke man har en meget hurtig bil, så er 2000,- jo en del kr for BARE at kunne køre lørdag.
Men som der er skrevet i tråden så er det jo primært for de store dragracere, så der er jo nok en grund til at det.
Til dhb havde svenskerne jo også lavet det på den måde, men det blev der sku hurtig ændret på ;-)
Til dhb er banen jo også preppet, men det er måske en discount prep eller ???

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

m power skrev:
Nej det har du da helt ret i.
Det jeg hentyder til er bare at hvis ikke man har en meget hurtig bil, så er 2000,- jo en del kr for BARE at kunne køre lørdag.
Men som der er skrevet i tråden så er det jo primært for de store dragracere, så der er jo nok en grund til at det.
Til dhb havde svenskerne jo også lavet det på den måde, men det blev der sku hurtig ændret på ;-)
Til dhb er banen jo også preppet, men det er måske en discount prep eller ???

Holger gjorde et godt stykke arbejde med prep af banen til DHB, men med meget begrænset budget samt en rå asfalt bane til at starte med er det begrænset hvad man opnår..... DHB er et streetrace løb, og det er banen også efter, hvis man laver en fuld preppet bane med track bite bliver den som brun sæbe at køre på for dem som kører med semislicks eller alm dæk, det er for farligt, på samme tid vil de rykke track bite i stykker...... En bane som Tierp koster 40.000 skr om dagen at preppe, og det er på en bane hvor alt grundarbejdet allerede er gjort, der skal "bare" køres nye lag på, jeg vil tro det samlet budget til DHB har været nogenlunde samme beløb men for hele weekenden og her starter du med et stykke rå asfalt.....

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Kan se at man via Bilgalleri kan købe tilskuere billetter til halv pris..... 75 kr....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time