Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 dec 2018, 23:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 106 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2012, 18:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Har ikke tænkt mig og køre 60km bare for læse en motorkode :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2012, 20:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
Useriøst Finn ;)

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2012, 22:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
Hvor mange træk på feltet skal den tåle, og ved hvilken effekt før det er bevist, eller modbevist mht den ukendte motor....?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 15 jun 2012, 22:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 apr 2009, 17:04
Indlæg: 116
Er dybt imponeret :wow:

Er også indgroet toyota mand, men efter at have læs tråd bliver man sgu lidt imponeret af sådan en elg container :lusket:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2012, 05:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HenrikGM skrev:
Hvor mange træk på feltet skal den tåle, og ved hvilken effekt før det er bevist, eller modbevist mht den ukendte motor....?


Well, både ejer og jeg er egentlig ligeglad. Vi hygger os med de
Uanset om motorkode siger 1 ting. Vil der altid være nogen som siger der er dele skiftet. Det er en evig diskution som, og ejer gider ikke skille motor ad for det

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 16 jun 2012, 07:21 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
PRS_Tremonti skrev:
Er dybt imponeret :wow:

Er også indgroet toyota mand, men efter at have læs tråd bliver man sgu lidt imponeret af sådan en elg container :lusket:


Jeg er pt mest imponeret over tråden. Ca 50% af tråden går på at spørge indtil fartøjet, og resten går med nul-info, og gætvæk på om plejlstængerne holder i en stadigt ukendt motor, original eller ej.

De små stænger er stået af for volvo i originaltrim nu og da, og de store stænger kan lave +500hk i en god konfiguration. ingen tvivl om at en dygtig mapper kan flytte grænsen før havari en del højere op end en dårlig ditto.

Kan en toyotamotor lave 1000hk uden at brække sig? Ja, det kommer sguda anpå hvad det er for en som udgangspunkt....og hvor længe den skal gøre det.

:wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2012, 07:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
K-FINN skrev:
HenrikGM skrev:
Hvor mange træk på feltet skal den tåle, og ved hvilken effekt før det er bevist, eller modbevist mht den ukendte motor....?


Well, både ejer og jeg er egentlig ligeglad. Vi hygger os med de
Uanset om motorkode siger 1 ting. Vil der altid være nogen som siger der er dele skiftet. Det er en evig diskution som, og ejer gider ikke skille motor ad for det


Man kan se det hvis i samler stumperne op efter den har brækket sig.
:popcorn:

Det var mere et spørgsmål der gik på hvad jeres forventninger er. Det ville være en skam ikke at hygge sig med det :damn:
Selvom man hygger sig behøver det jo ikke være planløst hygge ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2012, 20:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Med hjælp fra henrik gm fandt vi ud af lidt mere omkring motor. Ud fra stelnummer skulle det var den svage, dog er det en årgang 1990 top. Bunden er vi stadig ikke klar over, da der intet nummer står der hvor det skulle ifølge tidligere billede...

Det gik ikke som forventet, da fusk med klappen ikke fungerede efter hensigten.
Den lavede 0.7 bar og 301 hk på felt. Sikker på det bliver bedre når der kommer styr på tænding. Dog hyggede vi os stadig...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2012, 20:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:25
Indlæg: 217
Man kan se det hvis i samler stumperne op efter den har brækket sig.

Det er sXXX ikke sikkert at du kan Henrik

Den sidste motor der brækkede sig på mit felt, tror jeg var en Volvo motor ,der lå i en rød escort, det største frakment fra stempelkronerne var ca. 2 cm2 og fra motorblokken ca 4 cm2, resten var ubestemmeligt pulver/ smulder

Otto


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2012, 21:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
natmekanikeren skrev:
Man kan se det hvis i samler stumperne op efter den har brækket sig.

Det er sXXX ikke sikkert at du kan Henrik

Den sidste motor der brækkede sig på mit felt, tror jeg var en Volvo motor ,der lå i en rød escort, det største frakment fra stempelkronerne var ca. 2 cm2 og fra motorblokken ca 4 cm2, resten var ubestemmeligt pulver/ smulder

Otto


Det passer så ikke helt :D
Der stod en gut ved siden af mig han fik en næsten komplet stempelring skudt på skinnebenet, han sagde sku nogle underlige lyde :mrgreen:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 106 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team