Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 10:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
Jeg har været i en traffikulykke, hvor min knallert er blevet totalskadet. Nu har forsikring budt 3000kr, da de kan finde en i kalundborg til den pris. http://www.dba.dk/piaggio-typhoon-99-8650/id-79682275/ Jeg bor midt imellem kolding og esbjerg og mener det er forlangt at køre. Derudover mener jeg at de skal give omregistrering og levering, så jeg holdes skadefri! Er jeg helt galt på den?
Er der i øvrigt ikke noget med jeg kan kræve svarende til hvad forhandler sælger til?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Prisen hos en forhandler er jo hvor den er klargjort til salg og den pris får du desværre ikke.

Nu koster det jo ikke mange basser at købe en nr-plade til en scooter og omrigistrering er så vidt jeg husker gratis når vi snakker eu30 scootere.

Hvad værdien af din er det er jo svært at sige da vi ikke kender standen af den, men for 3000,- får man nu ikke meget scooter.

Men det er dog toppen af frækhed at tilbyde dig 3000,- for det koster jo minimum 1000,- at hente den scooter på djævleøen.

Jeg har nu erfaring med at de godt kan presset op i pris, så tag ikke imod deres første bud :wink:

Titel: selskabsnavn
Senior Medlem

jeg ville meget gerne hænge selskabet ud med navn men vil ikke risikere at noget slettes.

Titel:
Mester Medlem

Nej man skal passe på at man ikke jokker i spinaten.

Hmm du skriver din knallert er blevet totalskadet, med knallert menes der det er en 30er, og den du linker til er en EU45 :?:

Jeg kan dog se at den du linker til nok ikke er 100% lovlig da han skriver den kører ca 55-60kmt, så jeg er ret sikker på at der er pillet lidt i den.

Titel: knallert
Senior Medlem

nej det er en 45 som i anoncen. For mig er alt under 250ccm knallert :wink:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

desværre er det almindelig kotyme at finde noget der bare ligner lidt , om det så er i den anden ende af landet er de kære taksatorer kolde over for .
Tyve og røvere hvis du spørger mig , fik totalet min gamle bil sidste år da et fæ ikke havde sat sin campingvogn ordentligt på krogen (!)
det gav lidt tovtrækkeri med deres taksator der mente at min bil var noget nær værdiløs da den kun havde 3 måneder til syn , det var uden at have set bilen (skulle have ny forrude og så havde den klaret 2 år mere)
han tilbød mig dog en "magen" til i nordjylland (er selv bosat på falster så ikke noget man bare lige tager ud og kigger på) med det dobbelte kilometertal og med 10 måneder til syn , jeg skulle da bare selv hente den og få den omregistreret :roll: ja klart og som om :damn:

MVH Luske

Titel: Re: knallert
Mester Medlem

uno skrev:
nej det er en 45 som i anoncen. For mig er alt under 250ccm knallert :wink:

Ja det kan vi godt blive enige om :D

Men det nytter jo ikke jeg snakker om bananer når det er æbler du vil have :wink:

En EU45 kan man jo få for ingen penge, de står desværre ikke i ret høj kurs, så for 3000kr kan man faktisk godt være heldig at få et fint eksemplar.

Titel:
Mester Medlem

fik skadet en gammel 4dørs sierra cossie for år tilbage. taksatoren startede på 60.000kr. det var ellers billigt! vi endte på det dobbelte.
de er frække, men prøv at giv dem lidt konstruktivt modspil.
MVH søren

Senior Medlem

Jeg kom til at tænke på, hvad jeg ville gøre, hvis naboens knægt var en møgunge og smed med sten efter mit drivhus. -Ganske enkelt sladre til hans far! Det gjorde jeg så ved at skrive til trygs kundeservice, om det kunne passe, at det skulle koste mig penge at blive kørt ned af deres kunde. Har netop talt med taksator og fået mine penge. Jeg har alt i alt talt med taksator 3 gange og der var ikke noget at komme efter, før han nævnte at jeg havde skrevet ind!!

Titel:
Moderator

Mon ikke de er aflønnet efter resultaterne de skaber.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time