Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 11:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Stødte på denne side og ville lige dele den: http://www.dpcars.net/dp1v8/

Ser meget professionelt og dyrt ud, men kraftoverføring fra gear til for - og bagtøj foregår med kæder, jeg ved ikke hvad I mener, men skær det ikke lidt i øjnene? :?
Det er selvfølgelig en billig og "let" løsning, men vil de kæder ikke blive slappe med tiden, især på grund af stød ved indkobling og hurtig power on/off? Det vil da være træls den dag de vælger og spring ihvertfald.. Jeg ved godt der er kæde på motorcykler, men går man ikke også tit dem efter, og tjekker at de er stramme?
Jeg kan da ihvertfald huske hvilke problemer jeg havde i de glade kreidler-dage, og der var måske 5 - 8 hk som hev i 150kg, her er 450hk der hiver i 5 - 600kg (inkl. fører)..
:?:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

jo ligner bestemt ikke en langtids løsning men det er jo nok heller ikke en bil man køre i hverdag, så er det vel ikke et problem, har en ven der købte en yahama R6 i 2008 den har jeg lige gået efter han har kun fået spændt kæden en gang siden han fik den, og det var flere år siden nu den havde ikke givet sig så meget, så mon ikke med de rigtige kæder det kunne virke :D

Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
F.eks en SAAB 900 turbo er jo reelt også kædetrukket. Dimensioneret og vedligeholdt korrekt holder det sikkert bedre end man måske lige forventer. Hvordan er mon krafttabet i en kædetræk i forhold til samme forbindelse lavet med tandhjul/aksler? Større eller mindre? Kunne forestille mig kædetræk har en fordel mht til den samlede vægt af kraftoverføringen.

Senest rettet af Westmus 27 jan 2012, 23:25, rettet i alt 1 gang.

Mester Medlem

Westmus skrev:
F.eks en SAAB 900 turbo er jo reelt også kædetrukket. Dimensioneret og vedligeholdt korrekt holder det sikkert bedre end man måske lige forventer. Hvordan er mon krafttabet i en kædetræk i forhold til samme forbindelse lavet med tandhjul/aksler? Større eller mindre?

Selvsamme kæde som sidder i ikke turbomodellerne også. Men de holder også uden problemer 400+, det er altid indmaden eller i få tilfælde højgearsakselen der brækker sig først

Titel:
Mester Medlem

http://westfield-world.com/pics_tim.html billeder af husmandsmetoden til ikke kun at bruge to MC topstykker. men to hele motorer med gearkasse mm. kan kun sige at sådan en tvinengine lyder meget voldsomt live!
MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time