nu tænker jeg på min indsider erfaring.
Landbruget er stor forbrugere af "billige" folk til ca 10000kr om måneden som "praktikanter" de skal betale 8% i skat og kan gøre dette i 1,5år
samtidig så mener jeg at kunne huske at der kommer et tilskud til praktikanter, dette er yderst forvridne for vi der skal opretholde en nogenlunde løn pga en del højere skatter,
jeg er helt enig med at vores løn ikke kan måle sig med slutproduktet i danmark, vi kan dog stadig leve på vores arbejdsmorale.men jeg må da indrømme at lidt for mange lever på andres arbejde og morale.
kikker vi generelt på danmark som samfund er snoren knækket da alle fik muligheden for at låne flere penge til hus,bil etc end hvad de faktisk kan tilbage betale på 30 år, så mange har satset på afdragsfrie lån og ellers satse på at huspriserne bliver ved med at stige uden at man gør noget ved huset.
men det er sjovt at følge med i den politiske debat nu.
jeg har ingen problemer med at arbejde 38timer/ugen for 37timers pris.
men at vende det med mine kammarater der har sat sig hårdere i det end hvad jeg har, det er faktisk ganske sjovt, ting som pasningsordninger etc kan jo ikke være med på dette. så det er ganske umuligt.
men nu ser jeg også gerne at der kommer betaling på de danske motorveje så ALLE kan være med til at betale det slid der er i hverdagen, danmark er ET STORT trekantsområde. hvorfor ikke udnytte det.
ellers tilbage med tolden i sundne. vi skal bare have kanonstillingen i sverige, mon ikke den kan købes for en palle slot´s øl