Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 jul 2025, 05:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

http://www.fyens.dk/article/1945029:Sve ... -til-Polen
håber kokken har været billig i timeløn.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ribe
Sådan går det med vores herlige åbne grænser :damn:

Firmaet jeg arbejder ved, får pt. stjålet 8 airbags i måneden i nye biler.. Politiet siger det er folk fra øst europa..

Men det ender vel med 2 meter højt hegn og strøm fra den lokale transformatorstation, for vagtfirmaet er der aldrig når det sker :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Gæs. Masser af gæs, jeg ved godt det lyder åndsvagt men et af de mest sikrede fænglser i sverige har gæs gående rundt i yderhegnet, for det første larmer de som en i helvede når de opdager nogen, og for det andet er de arrige af H til. De lader sig ikke lokke med en pølse med alkyler i som en hund... :grin:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
om ikke andet så ædre sådan nogle gæs meget og hver morgen efterlader de en dynge på højde med dem selv.

ikke et vidre spændne dyr.

hvis tyskerne gjorde deres arbejde, og vores regering ville stoppe med at lade arbejdsgivere hente billig arbejdskraft i østen, ja så havde vi måske en chance.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Måske vi er nødt til at indse at vi ikke kan bure os inde og "beskytte" (jeg vil kalde det isolere) os mod at andre er mere konkurrencedygtige... og derfor er vi nødt til at kigge på vores lønninger.
Om de skal ned fordi vi skal være lidt mere nøjsomme som lønmodtagere, eller om de kan sænkes og vi kan få det samme ud af dem ved at skatten også sænkes, er en anden diskussion.
Men det bliver jo bare en gang nationalt pyramidespil hvis vi skal holde mere konkurrencedygtige nationaliteter ude... tør jeg minde om... var det Rumænien eller Bulgarien? som kørte et decideret pyramidespil?

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

nu tænker jeg på min indsider erfaring.

Landbruget er stor forbrugere af "billige" folk til ca 10000kr om måneden som "praktikanter" de skal betale 8% i skat og kan gøre dette i 1,5år

samtidig så mener jeg at kunne huske at der kommer et tilskud til praktikanter, dette er yderst forvridne for vi der skal opretholde en nogenlunde løn pga en del højere skatter,

jeg er helt enig med at vores løn ikke kan måle sig med slutproduktet i danmark, vi kan dog stadig leve på vores arbejdsmorale.men jeg må da indrømme at lidt for mange lever på andres arbejde og morale.

kikker vi generelt på danmark som samfund er snoren knækket da alle fik muligheden for at låne flere penge til hus,bil etc end hvad de faktisk kan tilbage betale på 30 år, så mange har satset på afdragsfrie lån og ellers satse på at huspriserne bliver ved med at stige uden at man gør noget ved huset.

men det er sjovt at følge med i den politiske debat nu.

jeg har ingen problemer med at arbejde 38timer/ugen for 37timers pris.
men at vende det med mine kammarater der har sat sig hårdere i det end hvad jeg har, det er faktisk ganske sjovt, ting som pasningsordninger etc kan jo ikke være med på dette. så det er ganske umuligt.

men nu ser jeg også gerne at der kommer betaling på de danske motorveje så ALLE kan være med til at betale det slid der er i hverdagen, danmark er ET STORT trekantsområde. hvorfor ikke udnytte det.

ellers tilbage med tolden i sundne. vi skal bare have kanonstillingen i sverige, mon ikke den kan købes for en palle slot´s øl :tooth:

Titel:
Mester Medlem

har heller ikke problemer med en 38timers arbejdsuge. det ville være
rart at komme så langt ned.
synes faktisk at de timer, der ligger over en alm arbejdsuge, ikke burde beskattes. ikke noget med et beløb. bare de timer der ligger over hvad der er "alm".
pengene finder alligevel ret hurtigt til statskassen.
læg mærke til jeg ikke skrev tilbage til statskassen. for staten skaber i mine øjne ikke værdier.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
har heller ikke problemer med en 38timers arbejdsuge. det ville være
rart at komme så langt ned.
MVH søren

korrekt, det er jo kun en halv uge. :tooth:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time