Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 feb 2025, 15:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Dette klip kunne muligvis bruges til en ny af "That calls for a Carlsberg" reklamerne. Den er vist lige lidt over normal redline for sådan en Detroit Diesel. :D

www.youtube.com/watch?v=3NRaqgab0_w

Det færdige køretøj er i øvrigt noget mere fancy end det vejrbidte ydre lige bære præg af, bl.a har den luft undervogn, ventilerede skiver hele vejen rundt, 4-link ophæng osv. Så den den hverken kører eller lyder som folk sikkert vil forventer det. Lærte så også at der er noget der hedder Air-starter ..sådan en fætter havde jeg godt nok ikke set eller hørt før. :wow:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
:rock: rimelig i orden reaktionsevne, hehe men der bliver vist også mumlet noget f### til sidst..

Så også lige den her video: http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=WrAeUf7v49g

Den motor har de heller ikke 100% styr på.. mildt sagt hehe

Jeg ved ikke om det er bønder eller fiskere(hirtshals-habitter) men jeg tror ikke man gør sådan inde i byen.. hehe..

Læg for øvrigt mærke til sangteksten passer meget godt til filmen.. :tooth:

Titel:
Mester Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=jOBslrnXzF4

Senior Medlem

Geografisk sted: Slagelse
Westmus skrev:
Lærte så også at der er noget der hedder Air-starter ..sådan en fætter havde jeg godt nok ikke set eller hørt før. :wow:

Det så eller hørte jeg godt nok ikke lige noget af. Men det er meget normalt til skibsbrug. Det er bare en luftmotor, den virker på samme måde som en el starter. Der er bare 25bar på istedet for 12/24volt.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Er det ikke på gamle lanz bulldog traktorer man starter med en krudtladning, eller komprimeret petrolium/luft

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Er det ikke på gamle lanz bulldog traktorer man starter med en krudtladning, eller komprimeret petrolium/luft

Mester Medlem

Bufas skrev:
Det så eller hørte jeg godt nok ikke lige noget af. Men det er meget normalt til skibsbrug.

Luft-starteren kan høres et par gange i nedenstående video , anden gang er det også meget visuelt synligt! :D

Men tror sgu gutten har snydt mig og det faktisk er to forskellige ladvogne han har, bare med samme motortype og tilnærmelsesvis samme "farve". Det er den i denne video der sikkert giver mange en mindre overraskelse hvis de kikker op under den. Sådan en 2-takts diesel har altså i øvrigt en spøjs lyd.

www.youtube.com/watch?v=6IKPecdbis0

Senior Medlem

Geografisk sted: Slagelse
Westmus skrev:
Bufas skrev:
Det så eller hørte jeg godt nok ikke lige noget af. Men det er meget normalt til skibsbrug.

Luft-starteren kan høres et par gange i nedenstående video , anden gang er det også meget visuelt synligt! :D

Men tror sgu gutten har snydt mig og det faktisk er to forskellige ladvogne han har, bare med samme motortype og tilnærmelsesvis samme "farve". Det er den i denne video der sikkert giver mange en mindre overraskelse hvis de kikker op under den. Sådan en 2-takts diesel har altså i øvrigt en spøjs lyd.

www.youtube.com/watch?v=6IKPecdbis0

Jep meg et tydeligt. Den video har jeg ikke set. Men jeg har rigtig tit hørt lyden af luftstarteren i og med de 3 generatorer vi har på skibet jeg arbejder på bruger dem. Det er også Detroit. V16.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Var for nylig udsat for en old-tusse gammel Volvo traktor, som løb hysterisk langt op i rpm straks efter start.. Her blev panik-løsningen at skrue føderøret til indsprøjtningspumpen af...

Fejlen viste sig senere at være den mekaniske koldstarts funktion, som fungerer ved at man trykker en lille knap ind, hvorved tandstangen i pumpen kan dreje elementerne til fuldt udslag. Den lille knap skal slippe af sig selv efter start, men en kombination af rust og andet skidt, havde gjort at den sad fast. Derfor kunne stoparmen heller ikke flyttes... Ved ikke hvor mange omdrejninger den tog, men det lød dælme voldsomt.

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Mester Medlem

Westmus skrev:
Sådan en 2-takts diesel har altså i øvrigt en spøjs lyd.

He he, V8 og ingen propel der laver rod i lydbølgerne i udstødning, så bliver lyden jo faktisk helt fresh fra sådan en fætter! :rock:

www.youtube.com/watch?v=DSXKCG53zaA

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time