Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 01:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Dragweek 2011
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Jo mere jeg ser, jo federe synes jeg altså dette årlige arrangement er. 1320Video's fede "som at være der selv" reportager hjælper så slet ikke på det.

Dragweek 2011: 5 race fordelt på 4 baner, 1600km transportstrækning og det foregår over 5 dage. Bilerne skal køre på egen hånd, hjælp udefra er forbudt, evt reperationer foregår for egen hånd eller med de andre deltageres hjælp. Af samme grund har en del af dem en trailer bagefter, fyldt med værktøj, reservedele, hjul osv. I år var der 177 tilmeldte biler så det er lidt af en karavane af mere eller mindre vilde streetracere. Totalt roadtrip og det ligner en flok racere der hygger sig helt vildt... på trods af masser af mekaniske problemer! :rock:

Her er lidt fra i tirsdags: www.youtube.com/watch?v=s8xghj4ZyKQ

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Det har så foregået i min baghave og jeg var ikke klar over det :damn:
Det er sidste dag i dag, så det ender ikke med at jeg får set noget af det... De slutter i Topeka i dag, det er 2 timers kørsel fra hvor jeg bor, suk...
Har endvidere lige fundet ud af at min nabo deltager, hmmm....
Det må man så lære af!!
/Daniel

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Har glædet mig til dragweek lige siden sidste år :rock:

Det er så fedt et arrangement. Desværre har der været rigtig mange der har måtte udgå i år ..... såvidt jeg ved var der allerede i går udgået 47 biler ud af de 177 der stillede til start :(

Men mon ikke Larry løber med titlen igen i år 8)

Titel:
Mester Medlem

Gearhead skrev:
Men mon ikke Larry løber med titlen igen i år 8)

Efter 4. dag er han i følge resultat listen i spidsen som hurtigste både enkelt tid og samlet. Ligner han har den eneste stabile af de rigtigt hurtige biler. Apropos de mange deltagende biler så er det jo kun et mindretal der er rigtigt badass. Der er en pæn stor andel af bilerne i Daily-driver klassen hvor de hurtigste i følge resultatlisten har kørt 10.9 og de langsomste bruger 20 sekunder på 402 m. En rigtig stor del af deltagerne er sikkert mere med for turens og oplevelsens skyld, end for at de vil vinde noget.

For dem der er knapt så hardcore dragracehoveder er der jo faktisk også Power-Tour! Øv man sidder jo og bliver så skide misundelig når man ser denne lille reklamefilm for hvad de f.eks lavede undervejs på den 2500km tur i år! :damn:

www.youtube.com/watch?v=ckNHQFI8sOk

Titel:
Mester Medlem

så kan man tale om forskel på drag og streetrace!

Titel:
Mester Medlem

med den kropsbygning de store drenge har.... burde de nok købe nogen højere bukke.

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
med den kropsbygning de store drenge har.... burde de nok købe nogen højere bukke.

He He..ja han har lidt problemer med højden på den mave. Man kunne måske godt forestille sig at ideen til højtløftede dunkrafte oprindeligt kom derovre fra. :D

Det er i øvrigt ikke V8'er og baghjulstræk det hele, i en af videoerne dukker f.eks den amerikanske udgave af Talbot Horizon op, den køre 11,9. I følge resultatlisterne er der bl.a også en nyere Corolla med. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time