Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 23:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
Ja nu har en enlig gået arbejdsløs i snart 10 måneder.
De sidste 8 uger har jeg været i praktik hos TJ autoel i herning, og derefter i et 1 mands autoværksted.

Hos TJ befandt jeg mig rigtig godt, skønne kollegaer og et tip top værksted med orden i sagerne ! De sidste dage jeg var der fortalte chefen mig at hvis han vidste at de havde nok at lave var jeg blevet ansat på stedet, og han ville gere beholde mig 4 uger mere på løn tilskud.
Jeg havede på det tidspunkt desværre allerede aftalt med det lille 1 mandsfirma at jeg skulle i praktik 4 uger hos ham, og jeg ville nødig brænde en aftale.

Nu har jeg så snart været i det lille en mands firma i 4 uger, og i fredags fortalte han mig at han ville gerne have mig ind som voksenlærling, hvilket jeg brænder for. Han luftede at jeg kunne få ansvaret for hele elektronik fejlsøgningen i værkstedet, samt at han godt kunne finde på at investere i et rulle felt så jeg evt kunne rode med optimering af kunderens biler...
Men jeg skulle vide at han søgte en gut som Virkelig brændte for firmaet, og sammen med ham skulle videreudvikle firmaet, og på sigt stå for en del af driften, igennem mit eget SE nummer og fakturere ham for de timer jeg brugte på has kunder.

Inderst inde føler jeg mig ikke helt hjemme i det værksted, men jeg kunne godt forestille mig hvordan det kunne komme til at fungere hvis jeg satte mit personlige præg på det.
Men på en måde føler jeg at TJ skulle have en chance mere.
Og at en mands firmaet er et meget nyt og stort spring (samt bindende) !!

Så står lidt over for et dielemma om hvorvidt man skal springe på vognen blive lærling og selvstændig.

Eller tage et møde med TJ, og overbevise dem på en eller anden måde at de har brug for mig.

Lidt meninger folkens ..:)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Har du overskud og råd så tag det du brænder for.

Personligt ville jeg til hver en tid vælge det sikre, hvis jeg stod i situationen.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Tom & Jerry er det der du har været..

jeg har en kammarat der er udlært der. syntes det virker til at være en okay solid virksomhed med en del udfordringer med de biler der kommer ind akut.

men det er jo kun 4 uger mere.

det er ikke nemt med arbejde for tiden. vi kan vælge og rage hvor jeg arbejder. og det gør vi.

Titel:
Senior Medlem

Ja det med at have råd er også ret en joker.
Som det ser ud nu skal corollaen holde 10 år mere, og der skal være investerings stop i huset på lærlinge løn.

På sigt er den sikre løsning nok også at få den uddanelse. Ufaglært arbejdskraft klinger ikke så godt på arbejdsmarket pt. og sikkert slet ikke om 5 - 10 år.
Vender man den om er det måske ikke en god ide at gå all-in i 1 firma. Men alternetivet er desværre at lobbe den af 1 år endnu på a-kassen og håbe der kommer flere lærepladser. :/ For det ser dælme sort ud lige pt.
Ser det ikke bedre ud til den tid er det bare lidt ærgeligt, for der får jeg sparket ud af a-kassen da retten til dagpenge er sat ned til 2 år.. :/

Jeg ligger desværre som jeg har redt, men syntes nu ikke der er meget hjælp at hente nogle steder når man nu brænder for at komme vidre..

Senest rettet af -Pedersen- 19 feb 2011, 16:05, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Senior Medlem

møffe skrev:

jeg har en kammarat der er udlært der. syntes det virker til at være en okay solid virksomhed med en del udfordringer med de biler der kommer ind akut.

det er ikke nemt med arbejde for tiden. vi kan vælge og rage hvor jeg arbejder. og det gør vi.

aah Thomas ?

Man kunne jo være heldig at de kunne finde nye jagt marker. Det havede jeg også en snak med dem om da jeg i sin tid var i Praktik hos dem :)

Senest rettet af -Pedersen- 19 feb 2011, 16:07, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

ta lærlingepladsen er du ikke gammel nok til voksenløn?

jeg ved godt det ikke er pænt. men man kan hoppe fra en lærlingekontrakt hvis tiderne vender. og som jeg plejer at sige til mine elever når de har været ved mig i et par år og søger nye udfordringer.. spring ud i det. det kan jo være det er JOBBET.

husk på at det er en menskelig egenskab at tænke på det negative først. men vi skal tillade os at prøve noget nyt engang imellem.

dog er det ikke nemt når faste udgifter står og skal betales hver månede til den 1.

Titel:
Mester Medlem

-Pedersen- skrev:
møffe skrev:

aah Thomas ?

nej allan bach hedder han. det er efterhånden en 4-5 år siden han var der. han arbejder ved handy mobil idag.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia C
Står også og vakler imellem hvad jeg skal lave her fra den 14 marts..

:(

Håber snart at høre fra en vis firma som jeg har søgt hen på (De står og mangler en mand) :) Måske er det drømmejobbet der er ledig pt :)

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
Spring på vognen blive lærling og selvstændig.

TJ. har nok fundet en ny på tilskud....

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

dykkerdahl skrev:
Spring på vognen blive lærling og selvstændig.

TJ. har nok fundet en ny på tilskud....

kan man det ??

altså gå i lære og være selvstændig samtidig ??

det lyder lidt for smart :reading:

MVH Luske

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time