Yes converteren og alt andet er selvfølgelig afstemt således at motoren ikke bare flår dækkene rundt i vildt hjulspind i starten. Der er sikkert brugt oceaner af tid på at finde en kombination der køre på kanten. Ligeledes er ALT i undervognen, ned til hver eneste bøsning, "nuldret" med henblik på at få maximal vægtflytning bagud og dermed tryk på baghjulene, når bilen skyder fremad. Der har været brugt alt hvad der findes af kendte tricks og opbygget erfaring fra de sidste 50 års dragracing, ellers var det næppe muligt at få en bil på alm. gadedæk og med "original" undervogn til at lave en 1,5 sek 60 fods tid.
Det her er noget mere advanceret end det lige syner af. De hurtigste af disse biler har kostet en pæn pose penge at bygge og der har været trukket på viden og håndværk fra div racer guru'er. Det er ikke bare lige at hive 800hk gennem de originale støbejernsmanifolder og noget dobbelt 2½" udstødning! I følge Ford kunne sådan en bil vist piskes til en midt 14 sekunders til på 1/4 mile.
