Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 apr 2025, 14:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Karting ?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Når man som så mange andre (herinde) er godt ratdrøwe, så faldt jeg over nogen af alle de gokarts der er til salg på dba. De virker til og være til at komme til for menneskepenge kontra hvor meget sjov man formentlig kan få ud af dem. Så jeg tænkte at det måske var noget som var værd at kigge nærmere på.

Er der nogen herinde som evt. er involveret i karting i dk? eller kender evt. forums hvor man kan spørge lidt ind til sporten? har googlet lidt, men sikkert ikke nok..

Jeg kunne godt li at vide hvad der er af baner evt. osse i norden, hvilken klasse man bør sigte efter når man er 22år, newbie samt 1,86 høj og 95kg ren ondskab ;)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Slagelse
Af baner ved jeg der ligger nogle i KBH, en i Korsør og en i Rødbyhavn.
Det er sådan lige det jeg kan bidrage med.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Baner i Grindsted, Vandel og ved Ikast.
/Daniel.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Roskilde :-).

Jeg ved ikke vildt meget om kart, men mit indtryk fra en kammerat der er godt inde i det og andet banerace, er at til hobby, så er det 125 ccm. Futura der er den fikse klasse. Der er vist lidt begrænsninger på hvad der må pilles ved, relativt høj minimumsvægt, de går sgu' meget godt (jeg var i hvert fald godt ræd da jeg prøvede apparatet i Korsør), og er ikke det dyreste at skrue på.
Den høje vægtgrænse gør at der f.eks. er mulighed for luksuriøse ting som elektrisk selvstarter og andet der gør at man er rimeligt selvhjulpen til træningerne.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

Saab-Daniel skrev:
Baner i Grindsted, Vandel og ved Ikast.
/Daniel.

+ vojens og skærbæk :wink:

min bror har en dd2 gearkart det er med 2 gear i rattet og ingen kobling.
der er selvstarter og bakgear så det er sku luksus :D

jeg har været i vojens og skyde svinet af, og jeg kan love for at det er sku max sjov 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Jamen det lyder sku til og være meget sjov, og lurer man youtube og onboard kamera'erne er der osse rimelig klem på, selvom det virker som rimelig simple maskiner..

Jeg har fundet en klub som ligger sådan i periferien af hvad jeg evt. gad og køre en gang om ugen, kunne være man skulle prøve og ringe og ta ned og kig til dem en dag inden sæsonen slutter..

Titel: Re: Karting ?
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
bjarne9800 skrev:
Når man som så mange andre (herinde) er godt ratdrøwe, så faldt jeg over nogen af alle de gokarts der er til salg på dba. De virker til og være til at komme til for menneskepenge kontra hvor meget sjov man formentlig kan få ud af dem. Så jeg tænkte at det måske var noget som var værd at kigge nærmere på.

Er der nogen herinde som evt. er involveret i karting i dk? eller kender evt. forums hvor man kan spørge lidt ind til sporten? har googlet lidt, men sikkert ikke nok..

Jeg kunne godt li at vide hvad der er af baner evt. osse i norden, hvilken klasse man bør sigte efter når man er 22år, newbie samt 1,86 høj og 95kg ren ondskab ;)

I norden er der bla. Ålborg Go-kart klub. De kører i Mou.
Der har jeg tidligere kørt, og hvis jeg skulle begynde igen ville det blive i 125CC klassen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time