Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 14:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 apr 2010, 20:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 mar 2004, 14:30
Indlæg: 679
Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Nogen der kan be/afkræfte den påstand ?

Kilde: http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... _id=672310

_________________
Nuværende bil:
http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230420


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 apr 2010, 21:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Eftersom at det er Færdselsstyrelsen der fastsætter den slags ift. vejledninger og udarbejder/ændrer vejledninger hvis det lovmæssigt grundlag ændrer sig, så er det relevant at kigge på deres hjemmeside.

Et godt bud er her: http://www.trm.dk/sw23095.asp

Som det kan ses er siden ikke opdateret siden 2007 - så jeg tvivler stærkt...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 apr 2010, 21:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
... jeg kan da tilføje at du kan kigge her:
http://www.fstyr.dk/koretojer/Regler%20 ... inger.aspx

Der er en nydelig gennemgang af ændringerne fra 2009-udgaven af Detailforeskrifter for køretøjer til 2010 udgaven.

Det er absolut i småtingsafdelingen må man sige - interessant er dog lidt lempelse af et par ting. F.eks. at prøvningsattester ikke er nødvendige i en række tilfælde, men at man kan nøjes med erklæringer.
Jeg kan i øvrigt i selve dokumentets kapitel 18, afsnit 18.02 se at der er ændret i en formulering. Den er ikke nævnt i gennemgangen jeg linker til, men jeg har "brokket" mig over en noget uklar formulering omkring kravet til at der skal være bur i en bil der kan synes efter disse bestemmelser. Det er blevet skåret ud i pap nu :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 apr 2010, 01:13 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
Indlæg: 69
Jeg kan kun tilføje.. ALT der ikke er indskrevet.. gælder de nyeste dok.krav mht motorskift & tuning

Så alt det 'gik igennem' før uden spørgsmål..kan være crap at syne næste gang (ren teoretisk!)

Eksempel:

Du har skiftet insugmanifold og bilen er synet med den uden problem før.
Du har ældre TUV på delen. Delen er ikke indskrevet i reg.attest

Efter skærpelse fra sidste efterår vil dette betyde at ved næste syn KAN du blive bedt om TUV med KBA-P nummer, da den nye definition er 'alt undtaget luftfilter + sugerør = konstruktive ændringer' !!

Håber andre end mig, der kan se problem i denne definition, samt dokumentationskrav , der skal overholde nyere standard med TILBAGEVIRKENDE kraft

:damn:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team