Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 dec 2024, 02:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 77 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
 Titel: Simba-striben
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejrup
Hej folk: Jeg hedder Simba og er en af dem der startede Striben-Esbjerg, og er kasser i striben, og laver mange andre ting i striben, feks. tager billeder til hjemmesiden, finder biler til vores træf som Fast & Furious messen og Extreme Meet, korskro Raceway har jeg også noget med at gøre, plus mange andre små træfs vi holder rundt i landet, der er nok masser af andre ting jeg gør for striben-esbjerg som jeg ikke nævner her, så vil i nok blive lidt træt af at læse den lange list.
Jeg er en af dem der ikke giver op, jeg bliver ved indtil vi får en lovlig bane at køre på, for allesammen ikke kun dem i striben-esbjerg!!!!
Jeg håber at i tager godt i mod mig, og vil støtte mig i min kamp om at få et lovligt og forsvarligt sted som vil alle kan køre race på, uden at risikere at miste vores pap!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Velkommen til Powerforum, stedet hvor de ONDE diskussioner om emnet streetrace hele tiden popper op. Mange fjender er blevet skabt og lige så mange nyttige alliancer.

Held og lykke...

Og lad os så få de sidste nyheder om Korskrobanen, kommer der den dragbane eller ej?

Billede

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Jo der kommer en korskrobane, det er bare spørgsmål om hvornår. Vi har fået mange stærke folk og klubber med os, vi har lagt i forhandlinger med dmu og dasu og de er villige til at hjælpe til med korskrobanen, og hvis de gør det, så tror jeg at det bare spørgsmål om tid.
Jeg selv har en stor tro om at det skal nok lykkes.
Vi har feks Henrik vallø tidligere færdselspolitimester med på vores side, han er bleven til 1. stedfortræder til folketinget, så han er en stærk mand at have.

Der er selvfølgelige nogen der slet ikke har tro om at det skal lykkes, men jeg tror at de bliver overrasket, når det lykkeds for os...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Trackdayklubben.dk og Jeg håber at der snart sker noget seriøst i Korskro eventyret.
Vi vil meget gerne have en fod indenfor og smide nogle mønter der for at få lov at trille lidt rundt :D

Velkommen til Ildsjæl :rock:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
Du lyder jo til at være en rigtig interessant person, med nogle gode synspunkter :up:

Du snakker om Korskro banen, men ikke om der bliver en 402 meter bane der. Den oprindelige planlægning af det motorsportscenter indeholdt IKKE en quatermile bane. Ved du om det er fast og endeligt besluttet om der kommer en quartermile bane derude?

Velkommen til ellers, venlig hilsen Lasse

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Det er ikke fastlagt endnu, men hvis det bliver bygget så kommer der en 402m bane.
Det er det vi kæmper for, at få en fulblods kvartermiles bane, så vi kan få alle de store træf fra hele europa til korskroen.
Vi besluttede os at gå helevejen altso 402m bane som kan bruges af de store topfueller biler, på den made kun vi få stærkere folk til at støtte os.
Det ved du nok også selv at, der er ingen bane i dk som kan bruges til topfuel biler på pro niveau, altså hvor de kan afholde europameisterskabs konkurencer.
På den her måde kun vi få mere flow på banen, og vores plan med banen er at den skal være omkringe 1400- 1600m, med sandgrav for enden af banen, med denne længde kan topfuellerner bremse ned, uden problemer.
Der har også været snakket om at der skal bygges vider på den bane, så den kan bruges til mere en kun drag race og streetrace....

Streetrace bliver kun 201m, mere kan vi ikke få tilladelser til,
det er det vi har fået at vide af de klove folk på toppen, at hvis Striben-Esbjerg vil køre race på den bane, (når der bliver til virkelighed) så er det kun 201m...

Her er lidt link til alt om korskro raceway club: http://www.striben-esbjerg.dk/index.php?side=korskro

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
Jeg kender Køleranden som er bosiddende tæt ved Esbjerg, så jo jeg har fulgt med i hvad der har været snak om, har dog ikke gjort andet end at høre om deres projekt derovre. er 1600 meter nok til at køre topfuel? det ville jeg ikke ha troet.

mener dog ikke at der havde været snak om en quarterbane. men en masse andre typer motorsport skulle være tilgodeset i planerne, som jeg har fået det fortalt.

Det er helt normalt at det forsøges holdt til 201 meter. ved at Holeby folkene, har haft lidt besvære med DASU, fordi de ville køre 402 meter engang.

Sandgrav er en del bedre, end løsningen på scott kalidas sidste bane...

Titel:
Mester Medlem

1200m er nok til lovligt TF 401m. længere er måske nok bedre.
hvis ikke i sidder i lommen på dasu, er streetrace over 402m intet problem. velkommen til.
MVH søren

Titel:
Moderator

Besynderligt at i ikke kan få tilladelse til mere end 201m til streetrace, men godt kan få 1400m bane til Topfuel?

Kan du forklare mere om hvorfor det er sådan?

Som lqs skriver er der ikke noget i dansk lovgivning der begrænser streetrace til 402m.

Hvem er de kloge folk på toppen?

Lasse; I Jylland er det ikke normalt at holde sig til 201m :wink:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Det er ingen lov der siger noget om det og det er kun det race som bliver holdt hver fredag som bliver kun 201mmen banen bliver jo fuldblodig kvartermiles bane. 201m til streetrace er pga. tophastigheden, høj hastighed lige med større ulykker, plus det at vi prøver at få race igenem hver eneste fredag hele året rundt, og hvis det er kun 201 meget større chance for at vi kan få lov til det, og så kan vi også undgå at en ambulance skal holde der hver fredag og tjene 5000kr på det, det er der ikke økonomi til. Stribens princip er at de løb som afholdes hver fredag skal helst ikke koste mere en vores kontigent. Jeg tror og næsten ved at hvis vi vil tage penge for at holde de løb hver frdag, altså når det bliver lovligt så kommer der ikke ret mange, og der dannes en ny ulovlig streetracebølge, og så er vores arbejde spildt...

Vi kan muligvis kun nojes med samuritter, og dem kender vi nogle stykker af, som ikke vil tage penge for det...

Jeg håber at det kan svare jeres spørgsmål? hvis ikke så spørge i bare igen...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 77 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time