Hej,
Jeg planlægger at lave lidt om på indholdsfordelingen i forummet. Og det er ingen hemmelighed at jeg har hentet inspiration fra den anden side af sundet.
Here goes...
Tuning – omdøbes til ”
Avanceret motorteknik”
Beskrivelse: Diskussion vedr. avanceret motorteknik. Forum hvor grundlæggende teori og motorteknik er kendt.
Diverse teknik og reparation omdøbes til ”
Grundlæggende motorteknik” (og rykkes op under ”Avanceret motorteknik”)
Beskrivelse: Diskussion vedr. grundlæggende motorteknik. Forum for nybegynderen og den lidt erfarne hvor funktion, teori, best practice, erfaringer mv diskuteres. Her er holdeplads for alle spørgsmål uanset karakter.
Der oprettes nyt forum til alt øvrigt bilteknisk.
Navn: "
Grundlæggende teknik"
Beskrivelse: Her diskuteres transmission, undervogn, karosseri, diverse reparationer og udbedringer.
NB: Der flyttes godt læs af relaterede emner fra "Diverse teknik og reparationer" herover.
Powerprojekter omdøbes til ”
Hvad sker i Garagen”
Beskrivelse: Fortæl os hvad der sker i din garage af projekter mv. Bemærk dette er ikke et salgsforum.
Tuningsdele omdøbes til "
Sælges"
Beskrivelse: Salg af stumper, biler mv.
Alm. reservedele og biler omdøbes til "
Købes"
Beskrivelse: Køb af stumper, biler mv.
NB: der flyttes et godt læs af relaterede over i hver af køb/salg forummerne.
Garagefuskerne omdøbes til ”
Garagefuskerne – Præsenter dig selv her”.
Beskrivelse: Præsenter kort dig selv, gerne med bil, hobby, evt. baggrund mv. Velkommen!
Vedr. den nuværende opsætning og adgangskrav til Garagefuskerne -> Der gives besked (pb) til alle som har oprettet profil her, så de kan fjerne deres profilbillede hvis de ønsker det eller få slettet oprindelig indlæg. Her gives f.eks. 7-10 dages responstid. Derefter er forummet åbent, så alle kan præsentere sig selv.
Rækkefølgen bliver således:
Avanceret motorteknik
Grundlæggende motorteknik
Motorstyringer
Grundlæggende teknik
Hvad sker i Garagen
Sælges
Købes
Garagen - Fri Debat (forslag til nyt navn modtages gerne)
Garagefuskerne - Præsenter dig selv her (evt. placeret øverst i forum under regler)
Video
Træf og arrangementer
Tanken er først og fremmest at trække flere af dem som har interessen men nødvendigvis ikke viden. Jeg tror der sidder mange som brænder inde med spørgsmål fordi forumskulturen ikke nødvendigvis altid aktivt imødekommer "basale spørgsmål". Jeg vil gerne at der bliver opfordret og plads til at skyde fra hoften af alle spørgsmål så informationsniveauet og udbyttet vokser på alle niveauer. Jeg ser nogen spørge fra gemmeren, og det er fedt! både for dem og alle andre, men jeg tror som sagt også mange springer over fordi der muligvis ikke er skabt plads til det. Derfor forummet for den
Grundlæggende motorteknik.
Dernæst prøver jeg at gøde til yderligere diskussion og grobund for den mere avancerede motorteknik. Jeg vil gerne en kultur hvor alle deler ud til alle og på alle niveauer og med svar frem for stikord/hemmelighedskræmmerier til selvstudier (ikke det nødvendigvis er tilfældet). Og erfarne folk er her på powerforum, derfor tanken at et "Avanceret motorteknik" forum kan fordre grobund for endnu flere oplæg/spørgsmål/svar i denne kategori. Jeg tror vi fælles kan nå længere end vi gør i dag. Derfor forum for "
Avanceret motorteknik".
Tanken er at sætte ændringerne op fra næste weekend, dog på basis af de kommentarer der måtte komme her. Og efter opsætning selvfølgelig med mulighed for kollektiv fortrydelsesret.
Hvad siger i? - Skyd løs
Mvh Jakob