Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 10:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
En 10-årig pige blev dræbt for øjnene af sin far, da talentfuld kører mistede kontrollen over sin bil under et løb i Norge

Ifølge VG var det en talentfuld 20-årig kører, der var skyld i ulykken. Andreas Mikkelsen mistede tre kilometer inde i den 15 kilometer lange etappe kontrollen over sin bil efter et hop, kom i slinger og ramte pigen.

Pigen stod angiveligt bag en afspærring sammen med sin far.

- Vi ser på det som en ulykke. Chaufføren er ikke mistænkt, siger politiets operationsleder til VG.

Rallyetapen beskrives som en fartetape på smalle veje, der blandt andet består af flere krævende hop.

Rally Larvik blev straks aflyst.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ribe
Fandme trist når sådan noget sker :cry:

Titel:
Mester Medlem

Trist når sådan noget sker, men undre mig over der ikke bliver dræbt flere...

Ved dragrace skal der være hegn og kæmpe sikkerheds afstand, men ved rally må de stå lige op af hvor de kommer blæsende forbi...

Det hænger bare ikke sammen..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
det er trist når det sker, men nej, man må IKKE bare stå hvor det passer en til rally, og jeg har for nyligt set en film på youtube hvor et dragster hjul lander helt ude på parkeringspladsen på en permanent bane..

pointen er at man aldrig kan gardere sig 100% ved nogen form for motorsport..

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Trods det, står de næsten HELT op af bane, især når vi kommer lidt syd på...

Titel:

Det er sørgeligt sådan noget sker,
men syntes da her i de nordlige lande at mange er rimelig fornuftige til at placere sig, trods det er der stadig nogle som placerer sig helt håbløst

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

at sammenligne rallyforhold i norden med dem længere sydpå, svarer til at sammenliugne arabiske "driftere" med en udflugt med rådet for større færdselssikkerhed... :damn:

især norge skulle være et af de bedste steder i verden når det gælder sikkerhed i rally.

det viser sig at pigen har sidet i en klap/ foldestol da ulykken er sket, og man kan så gætte på at det er årsagen til at hun ikke har nået at flygte..

og ja, som udgangspunkt er mange danske tilskuere ikke mere intelligente end dem sydpå der er (for det meste) bare mere obs på det fra officials side.. har mange gange måtte flytte tilskuere der skal stå lige der hvor bilerne sandsynligvis havner hvis der sker noget.. både med unger og hunde.. værste eksempler er folk der sender deres børn allene afsted og se på

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

er der NOGEN der kan sætte et link ind ang. gældende regler mht. hvornår en rallyprøve skal stoppes pga. fare for tilskuere?
ikke gætværk. ikke sådan har det altid været...
SLAGTEREN skriver han har haft en rolle med at vise tilskuere hvor de må stå og ikke stå til rallyprøver. han må både kende de skrevne regler.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

Slavteren skrev:
at sammenligne rallyforhold i norden med dem længere sydpå, svarer til at sammenliugne arabiske "driftere" med en udflugt med rådet for større færdselssikkerhed... :damn:

især norge skulle være et af de bedste steder i verden når det gælder sikkerhed i rally.

det viser sig at pigen har sidet i en klap/ foldestol da ulykken er sket, og man kan så gætte på at det er årsagen til at hun ikke har nået at flygte..

og ja, som udgangspunkt er mange danske tilskuere ikke mere intelligente end dem sydpå der er (for det meste) bare mere obs på det fra officials side.. har mange gange måtte flytte tilskuere der skal stå lige der hvor bilerne sandsynligvis havner hvis der sker noget.. både med unger og hunde.. værste eksempler er folk der sender deres børn allene afsted og se på

det viser sig at pigen tillod sig at sidde i en klapstol! hvad fanden er det for en måde at tænke på?
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

så vidt jeg ved er der ingen skrevne regler om hvornår en prøve skal lukkes, det er i hvert fald ikke noget der her indgået i prøveleder "uddanelsen". det er udelukkende prøvelederen, løbslederen, og dommerens afgørelse, på både godt og ondt.

Nogle spassere skal så "hjælpes" til at høre efter med trudslen om at prøven lukkes :grr: og sjovt nok kommer deres hørelse pludselig igen efter det, men der blir IKKE bluffet, vil til enhver tid hellere lukke en prøve end at risikere et uheld.

når det så er sagt, så har det ikke noget med tilfældet her at gøre, og der kan sagtens være stor forskel i de danske og de norske regler på området.

lqs skrev:
det viser sig at pigen tillod sig at sidde i en klapstol! hvad fanden er det for en måde at tænke på?
MVH søren

arh, der læser du hvist mit indlæg som fanden læser biblen... til gengæld skal du da ha den ros at du plejer at være god til det!

MEN det ville da være rart at der om ikke andet kom det ud af sagen her at folk var lidt mere "til stede" når de er ude at se rally..

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time