Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 10:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
...derfor: www.network54.com/Forum/74182/thread/1252775447

Bliver jo helt glad for at ens bilen er udstyret med både livrem og seler: stålsvinghjul og spræng "sikker" koblingshus. Det ligner i video'en at det også er sådan et koblingshus der bruges, dvs. det er 1/4" stål er er rykket i stykker! Shit.. havde det været et almindeligt standard støbt aluhus havde der jo været flyvende jernstumper i alle retninger! :shock:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

dvs at min trøje kan blive skud og stiksikker hvis der kommer et SFI klistermærke på? eller hvordan? hvad er SFI egentlig?
MVH søren

Titel:
Moderator

Fint eksempel på at man SELV skal tænke sig om.

SFI dele kan godt være bedre end std dele, men da de enkelte SFI std. ikke er offentliggjorte, så er det for mig at se ikke en std. men en slags leverandør-kartel mærkning.

Ligegyldigt hvilken kobling eller svinghjul er står af, så er det store kræfter der er i spil, så der er altid grund til at tænke selv.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
dvs at min trøje kan blive skud og stiksikker hvis der kommer et SFI klistermærke på? eller hvordan? hvad er SFI egentlig?
MVH søren

SFI???? ..... Det vil du vældigt gerne snakke om hva'? For jeg har da vist ikke nævnt det med et ord? Så hvorfor skal tråden nu absolut drejes i den retning?

Der har da muligtvis engang siddet et SFI mærke på mit koblingshus I don't care, det skal JEG ikke bruge til noget! Modsat giver sådan en gang 6-7mm stål rundt om kobling/svinghjul personligt mig en bedre mavefornemmelse når jeg er ude at køre sjovt og snorrer delene længere op end motoren var lavet til fra fabrikken. Mit kineser svinghjul skulle jo helst ikke lukkes ud i naturen! :D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
har tænkt tanken ang. min gamle corolla spand, ryger svinghjulet, og samtidig den forkerte vej, har jeg sgu nok ingen fødder mere,
men hvad gør man, hvad bruger man, for at sikre sin tunnel ?

Titel:
Medlem

splynk skrev:
har tænkt tanken ang. min gamle corolla spand, ryger svinghjulet, og samtidig den forkerte vej, har jeg sgu nok ingen fødder mere,
men hvad gør man, hvad bruger man, for at sikre sin tunnel ?

Du kan læse lidt om det her:

http://www.dasu.dk/media/filebank/org/tm_drag_2009.pdf

se 88.28.1 nederst side 22

og nej - jeg gider ikke indgå i en diskussion om hvorvidt sfi/dasu og alle mulige er korrupte eller ej.
Dette var kun ment som en hjælp på det spørgsmål som blev stillet.
mvh
Morten
www.doorslammers.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hmm det er ikke muligt at få et godkendt svinghjul, da der ikke er lavet svighjul til manuel gear på min motor :-(

mit svinghjul er et modificeret støbejern,

det er næppe lovligt at modificere et godkendt svinghjul,, så jeg må vist bare tie stille ;-)

Titel:
Mester Medlem

splynk skrev:
det er ikke muligt at få et godkendt svinghjul...

Godkendelse eller ej, så bare at det ikke er støbegods så er man vel allerede et langt stykke vej styrke mæssigt .

Hvis det var en Honda, kan der købes færdige (og godkendte) tæpper til at ligge rundt om: www.redline808forums.com/post?id=2603177

Hvordan gør "import" dragracerne i USA egenligt, de er jo alle underlagt de der "amerikanske" SFI godkendelses regler, hvis de vil køre seriøst på bane? Ja eller hvad gør de i Australien, hvor der også køres 402m med masser at ikke amerikanske fabrikerede biler? Kan der ikke hentes nogle tips/hjælp derfra? :?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

det er en toyota 1uzfe motor, født med automat, med et modificeret 3sgte støebejerns svinghjul

Titel:
Mester Medlem

splynk skrev:
..... da der ikke er lavet svighjul til manuel gear på min motor :-(

10 sek på google: www.thor-racing.co.uk/1UZFE_to_R154_Fly ... R00350.asp ....så noget kan der da fåes.

Til sådan noget 3sgte (totalt volapyk koder for en ikke Toyota mand :) ) kan man finde noget til knapt så store beløb, f.eks:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-RACIN ... 2610wt_726

Ja det er sikker kineserier, men mon ikke det stadigt er bedre end folks hjemmemodificerede støbejerns klumper? :?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time