Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 11:00

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Moderator

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article ... 35293.html

Og på den anden:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/0 ... m?rss=true

Øvrige driftfolk er ellers ikke kede af at træde frem, så tøse-drenge er de ihvertfald ikke.

DR linket omtaler deres sport: "det kun er lovligt at køre på godkendte baner", og vupti så står de lige midt i balladen om tilladelserne. Jeg kan tage fejl, men mig bekendt findes der pt ikke nogen muligheder for at kunne køre drift og samtidigt opfylde bekendtgørelsen for afholdelse af motorløb i dk, så her er drift folkene på piv-tynd is med deres sport!
Jeg forstår godt de øvrige driftkørere ærgrer sig over den medieeksponering, må håbe juristerne der (skal) godkende deres næste ansøgning læser med de grove briller, ellers har de travlt med at forhandle med myndighederne.

Ser man interviewet så er der ihvertfald lukket op for den "can of worms"!

Og mere gas her:
http://www.jv.dk/modules/debat/topic.ph ... 728#p50544
Der bliver derihvertfald ikke langt fingre imellem må man sige. :shock:

Bilgalleri er også "på":
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... _ID=566600
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... _id=566637

Spændende at se hvilken retning det vil præge drifting sporten i dk, når de nu indtil nu har været stort set forskånet for mediernes søgelys!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
gad vide om alle der lader sine unger stå på rulleskøjter skulle ha dem tvangsfjernet?

der er godt nok nogle uvidende spassere imellem... :damn:

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
The perfect storm that never was!

har folk virkelig ikke andet at tage sig til...

... og istedet for at som kører(forening) krysterligt at tage afstand fra manden som om han havde fået pest, så gå da for fanden istedet til angreb på de smålige hjerneindtørrede mennesker der her i dagens danmark mener at vide hvordan alle andre end lige dem selv bør skulle opføre sig...

Billede

Titel: ...
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Folk er generelt meget hurtige til at dømme andre, det er egentligt utroligt så mange lovlydige mennesker der ligepludseligt er i danmark..

Men kan da godt se på det hele at jeg skulle have været tvangsfjernet dengang jeg var 11- 12 år gammel. Jeg havde jo fået en crosser af mine forældre :wow: Dybt uforsvarligt :grr: Utroligt man har overlevet sin bardom uden at være limet til en playstation indenfor hvor solens stråler ikke kunne slå en ihjel :mrgreen:

S3 Optimeret

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Ravnen skrev:
The perfect storm that never was!

Medierne skriger jo efter den slags "forarvelses" historier idag, der er kunder og dermed penge i lortet. :roll:

Citat:
har folk virkelig ikke andet at tage sig til...

Åbenbart ikke, det er vel af precis samme grunde alt det her reality pis er så populært. Man kan bag skærmen sidde og være dommer over hvad andre gør, eller ikke gør og føle sig meget mere tilfreds med sig selv .... 2x :roll:

Men ok børn og "race" høre så altså ikke sammen. Hvor bliver forarvelsen så lige af når f.eks Børnecancerfonden har sportsvognshalljø, hvor også børn mig bekendt, kan få en frisk tur i et særdeles hurtigtgående køretøj? At det foregår på en bane er jo ingen 100% garanti for at det ikke kan gå galt hvis uheldet er ude? :?

I øvrigt totalt vierd at f.eks ridning så ikke for længe siden er blevet forbudt. Der sker 5000 ulykker årligt i Dk, der i blandt mange alvorlige og over halvdelen er med børn som ofre.......

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
FJERN børnene, og husarrest til chaufføren

endnu en vanvidsbillist:

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.p ... 43593.html

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Svar
Skrevet af Holger Madsen, jv.dk, Esbjerg for 1 time siden

Kære Kenn - og andre
Tak for indlæg i debatten, og vi vil meget gerne svare.
Jeg ved konkret ikke nok om det skete og fortalte, og derfor vil den pågældende journalist vende tilbage med et svar.
Indlæg er fjernet fordi de enten ikke opfyldte kravet om fuldt navn, eller fordi tonen ikke var acceptabel.
Med de bedste hilsner - og fortsat god søndag
Holger Madsen, chef for jv.dk

Ja det lader til hans arbejde er ved at give pote, han har godt nok også været fremme i skoende, for at prøve at få den sande historie frem..

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Da jeg så det på tekst-TV at ham Kenn her undskyldte, og læste nærmere om hvad han havde lavet, så var det første jeg sagde til min kone: "Det ku' jeg sgu' også have fundet på".
Hun sad og ammede vores 2 måneder gamle datter, trak bare på skuldrene og sagde: "jaa... jeg kan heller ikke ubetinget se problemet"...

De har sgu' da gjort sig noget ulejlighed for at holde sig væk fra trafikken, og så skal de blæses op - det er godt og vel fesent må jeg sige...

@HenrikGM:
Hvorfor skulle man ikke ku' køre drift lovligt? Det er vel for såvidt blot banerace - det afvikles bare på en anden måde, og der gives point på anden vis.
Men skærm til skærm race, etc. er jo det samme...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Hvad så med alle de forældre der betaler penge for at ungerne kan få en tur med samme eller tilsvarende køre ifbm med fast and furious carshow? Skulle de også bures inde? Jeg synes godt nok de gør hvad de kan for og piske en stemning op i øjeblikket...

/Kristian T

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
det er da ganske uskyldigt at børnene er med. hver dag er der flere forældre der køre hurtigt i skoletiden eller glemmer at spænde dem selv eller ungerne fast. at en gut vil vise hans børn hvad han laver er sq meget uskyldigt.

hvor mange timer sidder der feks ikke børn i en traktor 1,5-2M obver jorden,uden fastspænding og med en ulåst dør.

eller køre på mooncar i den lokale børnehave uden opsyn.

lad os nu bare tage det med ro. jeg ville sq gerne have en far der gad at køre sidelæns med dækrøg ud af kasserne.

morale er godt. dobbeltmorale er jo så dobbelt så godt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time