Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jan 2025, 03:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... _ID=530275
den unge mand bliver nok ked af det.... når/hvis det lykkes ham at finde DASUs regler for biler under 10.00 på 402m!
MVH søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Errhmm. Jaeh? Øøøh? :oops:
Forklaring tak :D

Titel:
Mester Medlem

hvis det er den bil på billedet (ved hans navn på bg) så er det vel egentlig en 4wd.... efter ET reglerne må den slet ikke køre så stærkt (i dasu regi)
ellers er under 10=chassic besigtigelse.
DRAGRACE reglerne er frygtelig gammeldags. de kan slet ikke bruges til en moderne/ikke us bil.
tror aldrig det bliver anderledes. det er som om viljen fuldstændig mangler fra dasu s dragraceudvalg mm.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... c&start=90 tag evt tråden fra side 9-10..... der er ikke sket meget siden. mig bekendt!
MVH søren

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland.
lqs skrev:
hvis det er den bil på billedet (ved hans navn på bg) så er det vel egentlig en 4wd.... efter ET reglerne må den slet ikke køre så stærkt (i dasu regi)
ellers er under 10=chassic besigtigelse.
DRAGRACE reglerne er frygtelig gammeldags. de kan slet ikke bruges til en moderne/ikke us bil.
tror aldrig det bliver anderledes. det er som om viljen fuldstændig mangler fra dasu s dragraceudvalg mm.
MVH søren

der er min bmw der skal bur i :D plus nogen andre.. ikke hans evo..

Titel:
Mester Medlem

det ændrer ikke ved at du bør prøve at sætte dig ind i de (håbløse...) regler der gælder ved DASU. vel at mærke hvis det er ved dem du ønsker at køre med bilen.
hvis det er en BMW med standard/uafhængig bagaksel, så er problemet at du egentlig ikke ...mig bekendt... kan få bilen godkendt til under 10 efter ET reglerne. du kan sagtens få lavet et bur der kan godkendes til 7.5 , men ting som bagtøj, svinghjul, remskiver (svingningsdæmper) mm er et stort problem.
skriv evt lidt mere om hvad dine planer egentlig er. det lyder bestemt spændende med forventninger om tider under ti!
MVH søren

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland.
jamen grunden til det spørgsmål er fordi... jeg har fået et bur der er 3mm tykt og 50mm i dia. men der er svejst i bukkene. og min kammerat har et sparco bur, som kun skulle være godkendt til rally..

så vi ville bare prøve at blive kloger på hvad man skal gøre og må og ikke må osv osv..

det har ikke noget at gøre med vi skal under 10sek.. men så snart du under 11 og ikke har bur, blir du disket

Titel:
Mester Medlem

kravene er pt. under 11 men over 10=bøjle
under 10=bur (og mange andre ting...!)
så det er ikke helt rigtigt hvad du skriver, her oven over.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
come_on skrev:
jamen grunden til det spørgsmål er fordi... jeg har fået et bur der er 3mm tykt og 50mm i dia. men der er svejst i bukkene.

Det kan du i hvert fald ikke bruge.
Generelt skal hovedelementerne (hovedbøjle, sidebøjler eller frontbøjle, etc.) være i ét stykke.
Der kan sågar være krav til hvor mange buk der overhovedet må være.

Nu er jeg ikke lige klar over kravene ifm. drag/streetracing, men til rally kan det være lidt en jungle.
Kravene varierer med hvornår bilen er homologeret, og til dels med klasserne.
Derudover så er der forskel på et hjemmebygget bur der er lavet efter DASU-regler, et homologeret bur, og et certificeret bur...

Hold ørene stive når du læser reglementerne! Men det er det ENESTE sted du kan finde infoen præcist.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Eet af problemerne med bur er, at der er flere forskrifter. Dragracingreglementet angiver for biler, der kører under 12 sek på 1/4 mile og ikke bedre end 10 blot en hovedbøjle i 50mm.
Hvis man har deltaget i bracket og kører mod en kraftigere bil og får et forspring, kunne man måske godt ønske sig et hel-bur af hensyn til personlig beskyttelse uanset, hvad kravet til ens egen bil er.
Jeg fik derfor lavet et hel-bur efter DASU anvisninger for al. B-licens (bane-løb/ special saloon) samt med en hovedbøjle i et nummer kraftigere materiale, så den burde kunne godkendes begge steder.
(Rally kræver yderligere tværpinde over fører og kortlæsers hoved).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time