Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jan 2025, 04:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 mar 2009, 17:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Skal ud at kikke på en gammel volvo fra 78 en 264 med en b21et motor. Det ene problem er vis jeg køber den hva siger loven til at der er denne type motor i. næste problem er at sælger siger at når bilen er varm går den ude/eller går meget dårlig. det kommer efter 5 km ca den skal så stå en time og kan køre igen den skulle køre meget fin når den er kold. Mit første gæt er at det er noget emd tændingen. Problemet skulle være kommet pludselig
Mvh Lars


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2009, 18:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Er sådan en skude med mekanisk indsprøjtning? For så kunne det være trykregulatoren den er gal med...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2009, 18:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
ja den er mekanisk det lyder dyrt og træls


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2009, 21:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Behøver det bestemt ikke at være, koster ikke mange 100kr hos huggeren... Men med en afr-måler i røven kan du finde ud af det, for den skal gå fed hvis den er sløj, umiddelbart... Men det er lidt svært at fejlsøge på at "den går dårligt" kan man sige...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2009, 05:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Regner nu også med at jeg skal ud at se på den i morgen Så jeg kan blive lidt klogere på den


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2009, 10:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Den havde jeg også kigget på, på nettet den volvo :D

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2009, 11:04 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Lars PH skrev:
Skal ud at kikke på en gammel volvo fra 78 en 264 med en b21et motor. Det ene problem er vis jeg køber den hva siger loven til at der er denne type motor i. næste problem er at sælger siger at når bilen er varm går den ude/eller går meget dårlig. det kommer efter 5 km ca den skal så stå en time og kan køre igen den skulle køre meget fin når den er kold. Mit første gæt er at det er noget emd tændingen. Problemet skulle være kommet pludselig
Mvh Lars


Motoren har 155hk, og karrossen må køre med mindst 200, muligvist 220.

Så de kan bare pive.

Konverter til elektrisk sprøjt, når det mekaniske ikke virker. Det er bedst på sigt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2009, 17:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
jerril har du været ude at se den.. det skal siges at bilen koster 10000 og har ca 18 mdr til syn


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2009, 20:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Var så ude at prøve bilen her i dag og nartulig vis ville den ikke gå helt død. Men kunne da finde ud af at den ikke gik på den ene cylinder men da vi tog tændrøret ud slog det gnist. En rød gnist. Den var også sodet til lige som de andre tændrør var. Der efter var vi ude at køre. Det virkede som at den kørte på alle culindre når den fik lidt gas men det kan jo snyde. Det næste problem er at den sætter ud når den får tryk og tager max 3500 omdr. vis så bare giver gas tager den let 5500 omdr det var lige det jeg synes var max ved en bil som ikke var min egen. ellers køre den faktisk fint og trækker ok. Lade tryk bliver i det gule felt uden at ane hva tryk det er. Over driver driller lidt det vilk sige den kan skifte men det er ikke sikkert den gør det hver gang


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2009, 22:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Lars PH skrev:
jerril har du været ude at se den.. det skal siges at bilen koster 10000 og har ca 18 mdr til syn


Nej det har jeg ikke :) Men havde overvejet det.

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team