Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jan 2025, 03:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 106 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Hej alle.

Tråden her, er udlukkende for at fortælle om en svindler, og anvare imod ham, men inden jeg skriver mere, ønsker jeg en administrator med på sidelinjen, da jeg ikke vil hænge nogen ud, uden tilladelse fra en administrator.

Sagens Kerne.
Tilbage i sensommeren 2008 fandt jeg på en australsk forum ud af, at der var produceret nogle RB30 motorer fra Nissan, mange troede at der kun fandtes RB25 og RB26 motorer, men til det australske marked var der lavet endnu en version på 3 liter. Jeg begyndte at skriver i dette australsk forum om hvordan jeg skulle ombygge og hvordan jeg kunne få sådanne motorer hjem, men hvad eg ikke vidste, var at der var endnu en dansker med på sidelinjen.

Jeg skrev med flere australiere om dette, og fandt ud af at der var flere tusinde motorer af denne slags dernede, og til en pris på 95-135 AUD, men de havde gået imellem 300-500.00 km.

Personen jeg blev snydt af, kontaktede mig kort tid efter, og fortalte at han også kunne tænke sig sådan en rB30 motorer, og lave et projekt som jeg ville, 1000 hk. (http://ripsracing.com/products.html)

Tråden jeg startede om RB30 i Australien:
http://www.skylinesaustralia.com/forums ... 20926.html

Personen jeg her omtaler, spurgte om vi ikke skulle købe motorerne sammen, da vi så kunne spare fragten, og han havde endvidere en ven dernede der kunne finde disse motorer, og dette svarede jeg "ja" til, kort tid efter kontaktede vedkommende mig igen, og sagde at han også havde en ven der kunne bruge sådan en motor, så ville prisen jo blive endnu mindre, da vi nu var 3 personer der skulle dele fragten, alt dette i starten af september 2008.

Tiden gik, og jeg hørt kun nogeto disse motorer, hvis jeg kontatede vedkommende, for at rykke for disse motorer, da jeg havde tilmeldt mig DHB09 med 4WD og over 800hk, alt var på plads, blot motorblokken fra RB30 manglede.

Jeg får ofte svar fra vedkommende, at disse motorer er på vej, står på en kaj i australien, og får også tilsendt MMS med billeder af 4 motorer på 2 paller, men aldrig en dato på afrejsedag eller TT nummer, men til tods for dette, valgte jeg at have fuld tillid til personen, da ha altid var flink og venlig.

Sidste fredag, d. 06-02-2009 spurgte en god ven mig om, hvornår mine motorer kom, da jeg nu fik ravlt hvis eg skulle nå at bygge en 800HK motor til DHB, og vi snakkede frem og tilbage om dette, og her fortalte jeg vennen, at prisen på motorerne var lille, 200-300 kr.,stykket, men at fragtprisen avr den dyre del af det, i alt 7600 kr., vennen kunne ikke forstå prisen skulle være så høj, da han betalte 1800 kr. for en palle, vennen sagde så, at han var sikker på at jeg havde betalt for alle 4 motorer, samt fragt, jeg var choket.

Samme dag konfronterede jeg vedkommende, og spurgte om han havde snydt mig, og vedkommende erkendte dette, og sagde at jeg kunne få mine 2 motorer, hvis jeg betalte afgiften og momsen på hans, og hans vens motorer når de kom til DK, dette valgte jeg ikke at svare på, da jeg syntes det var lidt frækt, jeg kunne jo risikere at vedkommende fik 4 motorer, hvor alt var betalt af mig.

Der gik en time, og ringede vedkommende fra et hemmelig nummer, og spurgte lige ud, uden at præsentere sig. "Vil du betale moms og afgift", og dertil svarede jeg selvfølgelig "Nej", dertil svarede han "Så har du mistet 2 motorer, og alle dine penge"

HVad gør jeg her.!!!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Lav et fint indlæg på de forums han bruger.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Wankel skrev:
Lav et fint indlæg på de forums han bruger.

Mange tak, det er sket, på i alt 4 forskellige sider, og det jeg håber med dette, er at hans venner kigger med, og ser hvad det er for en ven de har, også lidt som advarsel til andre.

BG:
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... _ID=500682

Toyotaklub.
http://www.toyotaklub.dk/e107_plugins/f ... 91125.last

Facebook og her.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Har du overført penge til manden via bank? Så har du da LIDT papir at holde i. Har du nogle PM'er eller noget liggende? Så har du lidt mere at gribe i.
Derudover, har du nummer og adresse på ham? For så må i jo tage en snak om det (I ro og mag!!) face to face for at få redet tingene ud...?
Måske mig der misforstår, men står motorerne stadig i Australien?
Mvh,
Daniel.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Har lige læst BG (hurtigt) igennem (kun dine indlæg), så kan se du har startet sagen... Syntes jeg er det eneste rigtige at gøre, specielt når du har så god info...
Mvh,
Daniel.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Saab-Daniel skrev:
Har du overført penge til manden via bank? Så har du da LIDT papir at holde i. Har du nogle PM'er eller noget liggende? Så har du lidt mere at gribe i.
Derudover, har du nummer og adresse på ham? For så må i jo tage en snak om det (I ro og mag!!) face to face for at få redet tingene ud...?
Måske mig der misforstår, men står motorerne stadig i Australien?
Mvh,
Daniel.

Jeg har masser af beviser, både mails, sms og mms, jeg har et lille job hvor jeg ofte arbejder sammen med politiet, og dem kontaktede jeg i mandags, og bad og rådgivning, onsdag var jeg klar til at anmelde ham for afpresning og bedrageri, havde alle mails i denne handel og de fandt hans adresse, selv omman ikke kan finde vedkommende, hverken krak, oplysningen, de gule side, også selv om jeg både havde hans fulde navn, by og mobil nummer, hvorfor gemmer han sig så godt.

Motorerne er på vej hjem, skulle vist have rejst derfra i weekenden.

Jeg har bare købt ind til dette projekt, topstykket er lavet og dele til hele toppen er hjemme, nu går dette måske i vasken.

Titel: svindlere....
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: sjælland
føler med dig her jørn..... er selv blevet tørt i røven af personer over nettet , men ikke så gral som dig her ..... der er en løsning med disse mennesker :

3-4 gutter
3-4 baseball bat
og 3-4 fly billetter ( blir refunderet , når man finder fyren ) :twisted:

ej spøg tilside............ :evil:

man er sku rimelig magtesløs over for sådanne svindlere......

vil følge med i denne tråd. ....

Medlem
Brugeravatar

beyer skrev:
føler med dig her jørn..... er selv blevet tørt i røven af personer over nettet , men ikke så gral som dig her ..... der er en løsning med disse mennesker :

3-4 gutter
3-4 baseball bat
og 3-4 fly billetter ( blir refunderet , når man finder fyren ) :twisted:

ej spøg tilside............ :evil:

man er sku rimelig magtesløs over for sådanne svindlere......

vil følge med i denne tråd. ....

Tak beyer.

Dette har intet med penge at gøre, dem er jeg ligeglad med, men princippet og måden han gjorde det på, han bliver straffet for dette, 100%

Titel:
Mester Medlem

det virker jo som denne person er en total nar. i virkeligheden er det her vel egentlig småpenge. lad sagen gå sin gang. fortæl dem der spørger dig hvem denne person er. men ikke mere end det. find et sted du kan købe en motor magen til, kom videre med dine planer. lad dig ikke styre af det lort du bliver udsat for. blot mine råd. MVH søren
ps. har evt andre råd.... men dem skriver jeg ingen steder.....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
det virker jo som denne person er en total nar. i virkeligheden er det her vel egentlig småpenge. lad sagen gå sin gang. fortæl dem der spørger dig hvem denne person er. men ikke mere end det. find et sted du kan købe en motor magen til, kom videre med dine planer. lad dig ikke styre af det lort du bliver udsat for. blot mine råd. MVH søren
ps. har evt andre råd.... men dem skriver jeg ingen steder.....

Søren, han er tæt på at være din nabo.

Takke, de råd kan jeg sevl trylle ud af ærmet, jeg følger reglerner og har politi anmeldt ham.

Har endvidere købt 2 andre RB30. :grin:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 106 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time