Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 apr 2025, 16:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Hvis MLM/MLS topparkning eller en Pyramide ring ikke er nok...her

Citat:
...
Silver-plated, nitrogen-filled, aluminum tube O-ring used to seal the combustion chambers. These O-rings are similar to technology used in Meaney's BB/A turbo drag race engine and come from England. Moran has them custom-built for his application and feels they are the future. "We run peak combustion pressures that are right at the limit of a solid copper gasket," Mike says. The nitrogen in the O-rings expands as the engine gets hot and does a great job sealing the head to the block no matter what the pressure. About the only negative we've have seen is when they're cold, they bleed off a little combustion pressure. But we don't race when the engine is cold, so I consider them a great solution."
...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

ja hvis div super toppakninger ikke er nok?
er løsningen så at opfinde noget nyt/spændende/specielt? eller kunne det måske hjælpe at tænke evt tænke lidt ud af boksen? kig evt på TF eller traktortræk. høje forbrændingstryk. meget høje! ved at 320hk per liter kan lade sig gøre på en FORD OHC motor med en toppakning fra THANSEN (samt et lille bøs kigget af fra traktorverdenen) eller hvad med 360hk per liter med en brugt standard 2jz toppakning? standard bolte og tilspænding!
dette blot for at påpege at de der superdyre mærkevarer ikke altid er nødvendige. MVH søren

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Søren: Efter at have ventet forgæves i 4 måneder på en skæreringstoppakning fra et italiensk firma, så hører jeg da gerne mere om hvad man kan gøre for at en standardpakning kan holde?

.

Titel:
Mester Medlem

på en TOYOTA 2jz gør man intet! naturligvis sørger man for at pakflader er rette og rene. det er standard en multi lags stålpakning.
på en FORD ohc har jeg brugt standard cossie pakninger til under 500kr til ydelser tæt på 500hk, uden nogen problemer. over denne ydelse problemer med brændte pakninger. men tror snarere problemet var tilspænding/bolte... læs løftet top! her efter mere extrem (traktor) løsning. fræse spor i top. fræse samme i top af foring. dvs et stålbøs direkte i cylinderen op i top. bøs 0.1mm længere end kompremeret toppakning. klippe tilsvarende ud af den billige thansen toppakning.
det er egentlig blot en mere videregående klemring/skærerings løsning. virker sikkert (måske/tror??) bedst på motorer hvor top og blok er lavet af samme materiale. i dette tilfælde støbejern. der er masser af gør det selv tricks at finde mht pianotråd eller lign. under en standard toppakning.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

hvad sker der med dine standard pakninger? gerne billeder!

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

lqs skrev:
hvad sker der med dine standard pakninger? gerne billeder!

Desværre ikke nogen billeder, men jeg tror ikke det decideret var toppakningens skyld at jeg er ved at lave ny motor. Fejlen lå mere i en afstivning der var knækket i blokken.

Nu starter jeg så forfra med en ny blok og ville så selvfølgelig gerne prøve med en bedre toppakning når jeg alligevel havde lortet adskilt.

.

Titel:
Mester Medlem

er det egentlig ikke noget med, at du leder efter en løsning på et problem... du måske slet ikke har?
hvis problemet var alment på din motor, tænker jeg det ville være både let og hurtigt at skaffe en superpakning! begrebet bedre... hvad dækker det over?
MVH søren

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Jo, det er sagtens muligt at jeg slet ikke har et problem, men vi prøver vel alle at forbedre de måske svage punkter for at opnå så god holdbarhed som muligt.

Samtidigt med at jeg har tingene adskilt, så smider jeg nyt topstykke på som hæver kompressionsforholdet fra 7,7:1 til 9,1:1, så jeg vil jo uvægerligt belaste tingene lidt mere fremover, eller ende med at køre med mindre ladetryk, hvilket jeg jo helst vil undgå ;-)

.

Titel:
Mester Medlem

forleden talte jeg med et par TOYOTA gutter. de kører kører turboladet 4age motorer med rigtig meget ydelse. de har haft problemer med toppakninger.... nu er de skiftet tilbage til STANDARD bolte i stedet for ARP superbolte. desværre må de nu undvære mærkevare boltene, til gengæld har de ikke mere problemer med toppakningerne! giver en lidt at tænke over ikke? MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
John, jeg kan hjælpe dig med en pakning, evt. MLS (med eller uden gasringe), men hvis du vil spare penge, vil jeg anbefale dig at bruge svejsetråd og en std. pakning

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time