Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 09 jan 2025, 19:15

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Kære streetrace venner. Med nedenstående citat direkte fra bestyrelsesreferat offentliggjort dags dato, kan I så se hvordan DASU har tænkt sig at chikanere deres "ejendomsret" igennem ved at skrive direkte til Politimesterforeningen i Danmark.

7.5 Dialogmøder
Hen over vinteren var der afviklet en række dialogmøder mellem DASUs forskellige udvalg og aktører.
7.5.1 Streetrace. Søndag d. 20. januar afholdt DRU dialogmøde, hvor Forslag til afviklingsbestemmelser for DASU Streetrace Cup 2008 blev præsenteret.
Bestyrelsen godkendte det fremlagte regelsæt, men understregede at kun medlemmer af DASU kunne opnå points tællende til DASU mesterskab eller Cup.
HP orienterede om møde afholdt 6. januar med DRU, og fremhævede en række punkter. Problematikken om løb afviklet uden DASU medvirken, og tilsyneladende uden det formelle grundlag i orden, blev drøftet, og Bestyrelsen bad BBN tilskrive Politimesterforeningen for at sikre at landets politikredse er opmærksomme på problemet inden næste sæson går i gang.

Min eneste kommentar skal være FØJ og skam jer DASU - efter 7 års medlemskab af forskellige DASU klubber har jeg i dag meldt mig ud i protest.

/Hartvig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: køge
Hartvig
,
det vel kun fær nok, vis tingene og forsikringer ikke er i orden skal man vel heller ikke havde lov og køre og kalde det lovligt

det vilde jo være en misvisning så det vel kun ok de holder lidt øje med folk vis nogle holder lovlige race ulovligt

Titel:
Mester Medlem

altså HARTVIG... har du kun været medlem af DASU i syv år? vel at mærke uden at vide hvad du var medlem af? DASU har ingen mulighed for at spærre eller blot chikanere nogen form for LOVLIG STREETRACE. ingen overhovedet. hvem er bange for tomme trusler?
MVH søren medlem af BLACKRACE.DK .... NDCD... MM......

Titel:
Moderator

ladathomas skrev:
Hartvig
,
det vel kun fær nok, vis tingene og forsikringer ikke er i orden skal man vel heller ikke havde lov og køre og kalde det lovligt

det vilde jo være en misvisning så det vel kun ok de holder lidt øje med folk vis nogle holder lovlige race ulovligt

Måske de seriøse arrangører i DK skulle begynde at holde øje med hvad DASU foretager sig på streetrace fronten?

Et gammelt ordsprog går på at man ikke skal smide med sten når man bor i et glashus. Meget godt beskrivende for den omtalte situation.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@ Lada

Du misser pointen - lovligt streetrace har altid været afholdt indenfor gældende lovgivning og med størst mulig opmærksomhed på netop sikkerhed og naturligvis altid med orden i papirerne.

Det man forsøger her er at "presse" DASU's spilleregler og DASU klubmedlemsskab ned over en motorsportgren, der allerede har bevist at de sagtens kan klare sig selv.

Men hvis din holdning er, at bare man har DASU blåstempling så er det okay at lade mødre med klapvogne gå ude midt på banen (og det har vi fotodokumentation for) så er det jo nok svært at mødes i enighed :roll:

@ Søren

Jeg udtaler mig ikke om hvorvidt de vil opnå en snus med den fremfærd, som sagt er vi nogle der havde taget højde for netop den slags chikane, og derfor afvikler præcis som vi plejer med alle tilladelser på plads.

Tja - det blev kun til 7 år hvor jeg lærte at hovedorganisationen for dansk motorsport er mere blåøjet, nepotistisk og inkompetent end selv de værste fagforeninger, men heldigvis kan vi jo alle se hvor de er på vej hen.

DASU vælger en konfrontationskurs frem for at observere og lære, i et naivt forsøg på at holde fast på magten (og måske pengene), mens de med den anden hånd støtter og laver dispensation til et arrangement, hvor arrangørerne samtidig gennem retsager er ved at tage livet af endnu en DASU dragraceklub.

Nok om det - vi klarer os fint uden og det bliver vi ved med !

/Hartvig

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Hartvig skrev:
7.5 Dialogmøder
Hen over vinteren var der afviklet en række dialogmøder mellem DASUs forskellige udvalg og aktører.
7.5.1 Streetrace. Søndag d. 20. januar afholdt DRU dialogmøde, hvor Forslag til afviklingsbestemmelser for DASU Streetrace Cup 2008 blev præsenteret.
Bestyrelsen godkendte det fremlagte regelsæt, men understregede at kun medlemmer af DASU kunne opnå points tællende til DASU mesterskab eller Cup.
HP orienterede om møde afholdt 6. januar med DRU, og fremhævede en række punkter. Problematikken om løb afviklet uden DASU medvirken, og tilsyneladende uden det formelle grundlag i orden, blev drøftet, og Bestyrelsen bad BBN tilskrive Politimesterforeningen for at sikre at landets politikredse er opmærksomme på problemet inden næste sæson går i gang.

Syntes det er lidt latterligt af Dasu at sige at kun DASU medlemmer må deltage... Det er så vidt jeg ved, første gang inden for streetrace, at en klub kræver medlemsskab for at deltage i et løb... Ikke helt vellykket... Men derfor vil jeg stadige være hjælper til ræsene her i nærheden af KBH, for lovligt ræs i KBH er bedre end ulovligt ræs. Uanset hvordan man vender og drejer det...

Men syntes det er i orden at DASU har nævnt for politiet at de skal holde øje med streetrace sporten, og deres tilladelsere... Dem der ved at deres papirere i orden har intet problem her, det jo bare at vise tilladelserne.
Det er kun dem som ikke har deres papirere i orden der for problemer. Hvilket også er fair nok, for er papirene ikke i orden, hvem dækker så ved ulykke?

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

vil give dig ret ..... men prøv at læse det du citerer og det du skriver. der er noget ret vigtigt der ikke passer sammen. MVH søren

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

pont til dasu medlemer kun

ja hvordan vil i ellers holde styr på det point gå jo ind på ens navn og ikke bil

en man kan jo stadig race med en endags licens men ved så ikke om det kan give point i copen

jeg har hørt nogle streetrace arager køre uden føre forsikring ( dasus endags lasens, dækker )

og visd det er tilfældet kan jeg sku godt forstå de bliver lidt mopsede for vis de køre galt vil det jo skade hele sporten

Titel:
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
Jeg kan godt se fornuften i noget af det, og det med points, who cares, jeg er ikke kommet for at score points, jeg skal køre ræs (skal have min adrenalinekick)...

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

ps
kun medlemmer af DASU kunne opnå points
men man kan alså stadig køre race på endagslicens

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time