Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 apr 2025, 16:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Japanske import-motorer der yder mere end EU motorer

vs

hvad for en slags hk de er opgivet i..

Er der nogle der har forstand på emnet her?

Når jeg sidder og glor på nettet ser jeg at den europæiske udgave af en daihatsu charade g201 detomaso er en bil med 105hk.. men i japan med 124hk..

Hvad er så forskellen? er der virkelig forskel i indmaden? eller måske motorstyringen? Eller er det fordi de bliver målt anderledes? Fx med/uden vandpumpe, generator og servo osv? Hvordan med katalysator? Med/uden?

Er japanske kW det samme som europæiske kW?

Jeg kan finde en masse på nettet, men det virker som om der er ligeså mange forskellige facts som der er hjemmesider...

Nogle herinde der føler sig kloge på emnet?

Min idé er at finde ud af hvor mange af de dersens japanske hk der tilsvarer mine 113 rullefeltshk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
Det kunne godt have noget med brændstoffet at gøre!
F.eks. så har en bil også flere heste i EU end i USA, og det er p.g.a. benzinen, men den nøjagtige forskel kender jeg ikke.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Er det ikke bare fordi at de KAN finde ud af at køre med det tilhørende indsprøjtning? Hvor vi i danmark på en detomaso motor, smider 1.3 sprøjt på den for at den kan køre ordentlig?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
manga jdm motorer har f. eks højere comp. skarpere knaster osv.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Luftfugtigheden kunne også tænkes at være bedre der nede. Mener dog de køre på dårligere benz der nede og ved at miljø kravene er skrapper der nede end i DK...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hvis man kan stole på wikipedia -> http://en.wikipedia.org/wiki/Daihatsu_Charade og hop ned til G200 ..

Citat:
The turbocharged GTti version was replaced by a more conventional GTi with an SOHC 16-valve 1.6 L engine. This version was engineered by Italian ex-racing driver De Tomaso (the previous owner of Innocenti), including racing-derived camshafts, and was capable of 124 hp JIS (91 kW) in the Japanese market. The export version was detuned to 105 hp DIN (77 kW). De Tomaso also added their own bodykit, Recaro seats, a Nardi Torino steering wheel, and Pirelli sports tyres. A total of 120,000 Charade GTi were produced following this joint effort.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

LionTamer skrev:
Er det ikke bare fordi at de KAN finde ud af at køre med det tilhørende indsprøjtning? Hvor vi i danmark på en detomaso motor, smider 1.3 sprøjt på den for at den kan køre ordentlig?

Det er rigtigt ja at man smider 1.3 indsugning ( og 1.6 dyser ) på - og bruger 1.3 motorstyringen - ingen folk jeg kender, har fået målt blandingen med bredbåndssonde..

Men igen har det vel ikke noget med sagen at gøre..

Det var mere for at vide, fx med forureningskrav - men hvis de er strengere nede i japan end i DK, så ville motoren jo igen yde mindre end den eupæiske...

HVIS der er fysisk forskel på en 124hk japansk detomaso og en europæisk 105hk detomaso-motor så er der ingen der ved det.. Og det er det der irriterer mig..

:grr:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time