Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 05:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 jun 2008, 13:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
http://www.edmunds.com/insideline/do/Ne ... 8071?imw=Y
tag den NISSAN!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2008, 14:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008, 11:06
Indlæg: 233
ja med rullende start :)

The timed lap was run with a rolling start




Edit: Ups .. nissan'en var vist også med rullende start

_________________
Kristoffer
Tilpas billedstørrelse gratis og nemt
Fjern Antivirus XP 2008 / XP Antivirus


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2008, 15:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det er en uretfærdig verden! ikke? sådan en bil kommer til at koste ca 500000kr i usa....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2008, 16:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Corvette
Kompressorladet 6.2L V8 med 638hk
7:26.4

GT-R
Turboladet 3.8L V6 med 480hk
7:29.0

Vetten er 2,6 sekunder hurtigere end Skylinen
Hvor meget mere effekt tror du at der skal til før Skylinen kan hente de sidste 2,6 sek på Nurburg ??
mon ikke det bare er et spørgsmål om at hæve ladetrykket en smule


Og hvem har mest potentiale tilbage ??
Jeg tvivler på at Corvetten kan klare at putte en ekstra 150-200hk i jorden.. (til andet en 402m)
men Skylinen derimod, tror jeg saktens kan klare at smide de ekstra hk i jorden og få fuld nytte af dem på sådanne en bane ...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2008, 17:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ae86 skrev:
Corvette
Kompressorladet 6.2L V8 med 638hk
7:26.4

GT-R
Turboladet 3.8L V6 med 480hk
7:29.0

Vetten er 2,6 sekunder hurtigere end Skylinen
Hvor meget mere effekt tror du at der skal til før Skylinen kan hente de sidste 2,6 sek på Nurburg ??
mon ikke det bare er et spørgsmål om at hæve ladetrykket en smule


Og hvem har mest potentiale tilbage ??
Jeg tvivler på at Corvetten kan klare at putte en ekstra 150-200hk i jorden.. (til andet en 402m)
men Skylinen derimod, tror jeg saktens kan klare at smide de ekstra hk i jorden og få fuld nytte af dem på sådanne en bane ...


Man kan jo bygge hvilken som helst bil om til at køre hurtigere. Faktum her er at corvetten med "gammel"(læs gennemprøvet måske?) teknik er først.

Hvis man tuner på den ene og ikke gør på den anden, så bliver sammenligningen ikke fair.

Bottomline; Chevrolet er foran Nissan. Muligt at Nissan kan gøre det bedre, men de gør det ikke.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2008, 17:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det er kun spørgsmål om tid..
Forventer at V-Spec udgaven kommer snart..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2008, 17:19 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2007, 10:27
Indlæg: 405
Geografisk sted: Midt i det mørke
ae86 skrev:

Hvor meget mere effekt tror du at der skal til før Skylinen kan hente de sidste 2,6 sek på Nurburg ??



:reading: 7:25 Nissan GT-R V-Spec ~551 PS/~1590 kg 2008-04-08 Car Magazine autoblog.com

Så ved ikke om det ikke er sket, altså GTR FTW :D

Ellers må de jo bare få "BiG Mac" til at køre den Nissan rundt. Jan har om nogen sat tiden for Chewoo på "Sløjfen" og virkelig kørt bunden ud af den Corvette dernede.

Kan dog se det er Jim Mero som sætter tiden

*Edit! og at det er ikke en officel tid åbenbart for den GTR :oops:

_________________
kafir harbi


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2008, 17:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008, 11:06
Indlæg: 233
Nej den V-spec var ikke en officiel tid
du kan se de officielle tider her
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei ... _lap_times

_________________
Kristoffer
Tilpas billedstørrelse gratis og nemt
Fjern Antivirus XP 2008 / XP Antivirus


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2008, 17:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
kristoffer skrev:
Nej den V-spec var ikke en officiel tid
du kan se de officielle tider her
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei ... _lap_times


Vel kun et spørgsmål om tid inden den sættes..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jun 2008, 17:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Ja det er jo rigtigt ubehageligt når sådan noget amerikansk lettere antikvarisk grov mekanik beviseligt virker ok. :rock:

Tvivler på hestene har den største betydning. Nede på Ringen går en stor del at tiden jo med at køre i sving. Tiden er f.eks hurtigere end Porsche Carrera GT (612Hk/1380Kg) og Koenigsegg CCR (817Hk/1180kg) har klaret samme sted. En 620 hk's Ferrari 599 er faktisk 20 sek. langsommere .... :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team