ae86 skrev:
Corvette
Kompressorladet 6.2L V8 med 638hk
7:26.4
GT-R
Turboladet 3.8L V6 med 480hk
7:29.0
Vetten er 2,6 sekunder hurtigere end Skylinen
Hvor meget mere effekt tror du at der skal til før Skylinen kan hente de sidste 2,6 sek på Nurburg ??
mon ikke det bare er et spørgsmål om at hæve ladetrykket en smule
Og hvem har mest potentiale tilbage ??
Jeg tvivler på at Corvetten kan klare at putte en ekstra 150-200hk i jorden.. (til andet en 402m)
men Skylinen derimod, tror jeg saktens kan klare at smide de ekstra hk i jorden og få fuld nytte af dem på sådanne en bane ...
Man kan jo bygge hvilken som helst bil om til at køre hurtigere. Faktum her er at corvetten med "gammel"(læs gennemprøvet måske?) teknik er først.
Hvis man tuner på den ene og ikke gør på den anden, så bliver sammenligningen ikke fair.
Bottomline; Chevrolet er foran Nissan. Muligt at Nissan kan gøre det bedre, men de gør det ikke.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!