Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 apr 2025, 06:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
Træt af de høje benzin og dieselpriser?

Vil du hellere have, at de skal sænkes? Det er der faktisk en mulighed for, men der skal handles NU og der skal arbejdes sammen over hele landet.

I Frankrig forsøgte nogen bilister at presse benzinselskaberne ved ikke, at købe benzin på bestemte dage. Det grinte selskaberne af, da de godt vidste, at den benzin der ikke blev købt den ene dag, ville blive købt en anden dag.

Nu er der kommet en ny og forbedret idé på banen…

I dag ligger priserne stabilt over 11 kr. pr liter og det giver olieselskaberne et kæmpe overskud.

Prøv at huske dengang priserne steg til 10 kr. pr. liter! Dengang var folk enige om at toppen var nået. Undskyldningen fra olieselskaberne var at der ikke snart ikke var mere olie tilbage rundt om i verden. Der findes mere olie i dag end der gjorde for 35 år siden og dengang kostede en liter benzin 2 kr.

Vi som forbrugere må blive mere aggressive og vise at kunden KAN have ret! Vi skal ramme de store olieselskaber på pengepungen!

Vi har alle sammen behov for vores bil og vi har alle sammen behov for at købe brændstof. Sammen kan vi dog påvirke prisen på brændstoffet. Sammen kan vi starte en priskrig! Her kommer den nye og forbedrede idé så:

Vi boykotter de to største benzinselskaber!
Vi køber ikke benzin/diesel fra hverken Statoil eller Shell.

Når de to største selskaber ikke får solgt noget benzin, bliver de nød til at sænke prisen og de andre selskaber må derfor også følge med ned i pris. Men for at dette skal lykkes skal dette nå ud til de hundredetusinde vis af kunder Shell og Statoil har. Dette skal gøres med både privat og firmabilen!

Og for guds skyld… SIG DET TIL DIN NABO FØR HAN GØR DET!!!!

Jeg sender dette til 30( host host, jeg har nu bare valgt at poste det herinde, men det stadig nok ) personer. Dersom alle
sender dette videre til 10 personer, har vi
allerede nået 300. Og når disse 300 sender
til sine 3000 bekendte…
Har vi nået 3 000 000 o.s.v.…
Du forstår hva jeg mener?
I en priskrig mod olieeselskabene!

P.S. det er ikke mig der har fundet på det, men så det lige, det er begyndt at dukke op på diverse forums... og ville lige sende den videre

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
jeg er klar...... hvor man få blyfri 98 i fredericia området når det ikke må købes på shell ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Og hvor tror du så lige ejer de raffinaderier som de andre selskaber i vores del af verden køber deres olie fra? Yes sir - shell og Statoil

der er kun en løsning.
Besæt Iran og Egypten så vi kan tage deres olie, og skyd kineserne hvis de kommer.

Bu har vi som mennesker forsøgt med diplomati og samhandel i 10.000 år - glem det!

Krig virker

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Nu tanker jeg aldrig på de nævnte stationer, så for mig gør det ikke nogen forskel.

Med hensyn til at droppe bestemte selskaber, så tror jeg ikke det har nogen effekt. For i sidste ende kommer det fra samme sted.
Dog kan vi jo risikere at sparke os selv i røven ved at gøre det, for lige meget hvordan vi vender og drejer det, skal vi have benzin/diesel, og når de andre selskaber mærker efterspørgslen stige, hæver de da bare priserne. Lad os så se hvem der gider betale overpris ved det ene selskab, når det er billigere det andet sted. (Når ja, så er vi jo hvor vi startede)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Hvo intet vover, intet vinder!

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
kristoffer skrev:
Og hvor tror du så lige ejer de raffinaderier som de andre selskaber i vores del af verden køber deres olie fra? Yes sir - shell og Statoil

der er kun en løsning.
Besæt Iran og Egypten så vi kan tage deres olie, og skyd kineserne hvis de kommer.

Bu har vi som mennesker forsøgt med diplomati og samhandel i 10.000 år - glem det!

Krig virker

Det er statoile der sidder på Sjælland og Bornholm, Shell på resten. Det er de eneste 2 steder en lastbil kan tanke benz og diesel...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
problemet er jo ikke så meget oliepsrisen, men afgiften...

og dermed den skide bilfjenske regering vi (og efterhånden de fleste andre eu lande) har. hvis amerikanerne skulle betale de afgifter havde der været borgerkrig for længst... :rock:

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Jeg tanker aldrig på hverken Shell eller Statoil - så fortsætter bare som jeg plejer.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
Jet er min ven :mrgreen:

Titel:
Mester Medlem

gem jeres jammer til prisen er 20kr literen! hverken benzin eller diesel er sådan set dyr efter min mening. MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time