Guide til at sprænge bagtøj i luften, udført dd. i Herning

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

Guide til at sprænge bagtøj i luften, udført dd. i Herning

#1 Indlæg af efterz »

Først starter man med at tage 1 stk. Audi S2, med en potentielt potent motor, og bruge et par timer på at indkøre bilen til ca 400-500hk ude på motorvejen.

Når man så har fået den til at køre rigtig godt, tester man om den så også kan komme ud af hullerne... Det ser således ud: link (Højreklik gem som)

Når man så har gjort det et par gange, prøver man lige igen, men med lidt mindre koblings-filen... Det resulterer således:



Billede

Billede
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#2 Indlæg af Jack »

:shock: :shock: :shock: Er du gal den også siger svin! Fin film hehe.... Men surt mht bagtøj, skal også love for du har ødelagt det ordenligt!
/Jack
Nissan 200sx S14a
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#3 Indlæg af luske »

Jack-Ae86 skrev::shock: :shock: :shock: Er du gal den også siger svin! Fin film hehe.... Men surt mht bagtøj, skal også love for du har ødelagt det ordenligt!

X2

det må da have givet nogle seriøse mislyde :shock: det er da godtnok knust
men surt (dyrt?) show

MVH Luske
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#4 Indlæg af Wankel »

Well done - two thumbs up :D

Køb spær :)
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#5 Indlæg af efterz »

Wankel skrev:Well done - two thumbs up :D

Køb spær :)


Der sidder en eller anden vakkumstyret spærre-anordning på bagtøjet på sådan en S2, i starten på videoen er spærre-anordningen koblet til, da det sagde bang var spærret ikke slået til. Jeg tror dog ikke det var det der gjorde forskellen.. men det er svært at sige.
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

efterz skrev:
Wankel skrev:Well done - two thumbs up :D

Køb spær :)


Der sidder en eller anden vakkumstyret spærre-anordning på bagtøjet på sådan en S2, i starten på videoen er spærre-anordningen koblet til, da det sagde bang var spærret ikke slået til. Jeg tror dog ikke det var det der gjorde forskellen.. men det er svært at sige.


Det bør du kunne se på delene.

Vask hele skidtet med metalcleaner,bremserens, eller lign, og saml puslespillet. Kan ikke forestille mig en indsats ikke vil kunne afklare hvad der gik først....

Jeg ville være meget mistænksom mht det spær, medmindre der er åbenlyse materiale fejl, eller udmattelsesskader i stumperne.

Alternativt kan i jo sætte en ny på og prøve igen, med og uden spær.... :coffee:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#7 Indlæg af efterz »

HenrikGM skrev:Vask hele skidtet med metalcleaner,bremserens, eller lign, og saml puslespillet. Kan ikke forestille mig en indsats ikke vil kunne afklare hvad der gik først....


Du er velkommen til at komme og få beskidte fingre :)
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#8 Indlæg af luske »

hvad burde det egentlig kunne holde til af effekt og NM , ikke at det har ret meget med sagen at gøre da det er blevet brugt hårdt :rock: og det kan som regel tage livet af det meste

MVH Luske
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

luske skrev:hvad burde det egentlig kunne holde til af effekt og NM , ikke at det har ret meget med sagen at gøre da det er blevet brugt hårdt :rock: og det kan som regel tage livet af det meste

MVH Luske


Dæleme svært at sige.

Hvis det ikke var for de vilde stødbelastninger(sintermetalkobling, mange rpm, smidt kobling,etc) så kan det mere end rigeligt holde til den effekt du kan få ud af motoren.

Det er meget sjældent at en motor kan trække delene fra hinanden på ren overarm(moment). Der er altid kæmpe store choklaster indblandet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#10 Indlæg af luske »

HenrikGM skrev:
luske skrev:hvad burde det egentlig kunne holde til af effekt og NM , ikke at det har ret meget med sagen at gøre da det er blevet brugt hårdt :rock: og det kan som regel tage livet af det meste

MVH Luske


Dæleme svært at sige.

Hvis det ikke var for de vilde stødbelastninger(sintermetalkobling, mange rpm, smidt kobling,etc) så kan det mere end rigeligt holde til den effekt du kan få ud af motoren.

Det er meget sjældent at en motor kan trække delene fra hinanden på ren overarm(moment). Der er altid kæmpe store choklaster indblandet.


ja choklaster , det er som regel der det går lortformet men der er af og til nogle dele der giver op overfor rent moment , har hørt om flere vw dsg gearkasser der har kastet ud pga for meget moment

MVH Luske
Besvar