Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 06:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 feb 2008, 11:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Forlaget skal sq have ros for at have oppet sig i år, og komme med et endeligt reglement mere end én uge før arrangementet :up:


http://www.movingmedia.dk/vmax/dhb08.pdf

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2008, 13:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
stor ros for at være ude nu! KÆMPE FREMSKRIDT!! en del standard.... biler får brug for en ny brandstoftank. ingen breakout overhovedet? eller er det bare mig der er kommet for tidligt op?? MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2008, 16:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Næ ser ik ud som om der er noget breakout. Men det er da også den komplette sikkerheds pakke man skal have ved tider under 10sek... Fatter dog ikke hvorfor brændhænme køredragt plus div. ik er krav ved under 10 sek...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2008, 18:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2005, 16:41
Indlæg: 110
DHB har fået tilladelse til 7,5 sek. og jo der er krav på brandhæmmende køredragt ved tider under 10 sek.
Hvorfor det ikke står i det reglement ved jeg ikke.

John.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2008, 19:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
john 406 turbo skrev:
DHB har fået tilladelse til 7,5 sek. og jo der er krav på brandhæmmende køredragt ved tider under 10 sek.
Hvorfor det ikke står i det reglement ved jeg ikke.

John.


Hmm underligt at breakoutet ved 7.5 sek og det brandhæmmede tøj ik er skrevet på så... Endnu engang kommer der noget ud fra Benjamin som ik er gemmentænkt / læst ordenligt igennem...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2008, 22:06 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 mar 2006, 16:37
Indlæg: 16
Geografisk sted: Nordjylland
12. Brændstof

Kun Benzin og Diesel er tilladt
(Helt eller delvist Methanol, Ethanol og Toluen mm.er forbudt)


Så hvis man møder op med Bio95 i tanken er man diskvalificeret :)

_________________
4 out of 5 voices in my head say 'Go For It!'


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 07:34 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
8v skrev:
12. Brændstof

Kun Benzin og Diesel er tilladt
(Helt eller delvist Methanol, Ethanol og Toluen mm.er forbudt)


Så hvis man møder op med Bio95 i tanken er man diskvalificeret :)


Forudsætter jo at nogen har tænkt sig at håndhæve reglen.

Tror der kommer biler med NITRO i tanken i år... ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 07:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
HenrikGM skrev:
Tror der kommer biler med NITRO i tanken i år... ;-)


den "farlige" eller den almindelige slags :mrgreen: http://www.nitro3000.dk/

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 10:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
lqs skrev:
en del standard.... biler får brug for en ny brandstoftank.



Aaaah hva'? De fleste biler jeg kender af bare marginalt nyere dato, har fra fabrikken plastiktank under bilen - det opfylder normalt kravet om adskillelse mellem tank og kabine.

Af de lidt mere oldnordiske konstruktioner fra 70'erne, hvor tanken er indenfor karosseriet, er der oftest tale om biler af sedan-typen. Her er tanken oftest i bagagerummet. Her er det altså en smal sag at svejse 1 m3 karosseriplade i bagsædet og henover hattehylden for at lukke af. Alternativt lukke huller i den oprindelige konstruktion.

Hvis der er nogle lidt mere kreative konstruktioner derude, med andre hjulophæng og den slags, som har nødvendiggjort en anden tank, så er det klart at de kan være i problemer. Men på et projekt af den art kan jeg ikke have ondt af at man er nødt til at bestille en fuel cell.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 10:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Wildert skrev:
lqs skrev:
en del standard.... biler får brug for en ny brandstoftank.



Aaaah hva'? De fleste biler jeg kender af bare marginalt nyere dato, har fra fabrikken plastiktank under bilen - det opfylder normalt kravet om adskillelse mellem tank og kabine.

Af de lidt mere oldnordiske konstruktioner fra 70'erne, hvor tanken er indenfor karosseriet, er der oftest tale om biler af sedan-typen. Her er tanken oftest i bagagerummet. Her er det altså en smal sag at svejse 1 m3 karosseriplade i bagsædet og henover hattehylden for at lukke af. Alternativt lukke huller i den oprindelige konstruktion.

Hvis der er nogle lidt mere kreative konstruktioner derude, med andre hjulophæng og den slags, som har nødvendiggjort en anden tank, så er det klart at de kan være i problemer. Men på et projekt af den art kan jeg ikke have ondt af at man er nødt til at bestille en fuel cell.


Så hvis man tager en Jaguar XJS HE Coupe så kan man ikke komme blandt danmarks hurtigste biler hvis man tager den fra udstillingen og kører op til stregen fordi den er standart med benzintanken bag bagsædet... samme gælder Mercedes 500SEL ! ? !

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team