ok, som nogle af jer måske ved (måske ikke) kom jeg tilskade med mit knæ for over 2 år siden, og ud over det har en lidt ældre skade i min nakke og skuldre..
ALT i den sag er gået galt, lige fra lægen der var 1/2 år om at finde ud af at mit knæ måske skulle undersøges (forreste korsbånd revet af i den ene ende, og menesken revnet) til kommunen der først mundligt aftalte revalidering til at de 4 dage før jeg så skulle starte på skole trak det tilbage og tog mine sygedagpenge..
ud over det har de ikke overholdt både deres ansvar for sagbehandling, tidsfrister osv. min dejlige læge som så åbenbart vil dække sin røv ind efter åbenlyst at have fejlet har så udtalt til lægen at mit knæ nu ikke fejler noget trods for 13mm skuffeløshed hvor normalen er 6mm. (og han var jo så 1/2år om overhovedet at komme i tvivl om det var galt).
jeg har så anket sagen og endelig fået svar tilbage efter ca 1/2 år på kontanthjælp, og gud hjælpe mig om ikke de gir kommunen ret. de mener at jeg kan udføre følgende arbejde, og det er en direkte citation:
"Det er således nævnets vurdering på baggrund af sagens lægelige akter, at deres medlem på standsningstidspunktet var i stand til at udføre arbejde indenfor det ufaglærte område, hvor han skånes for tunge løft eller bøjning/ strækning af sit højre ben i større omfang.
Nævnet er herefter enig med kommunen i, at deres medlem var i stand til at påtage sig arbejde som f.eks. varevognschauffør, hvor han ikke selv skal foretage fysisk flytning af varer, eller i øvrigt skal udføre funktioner hvor han overbelaster sit højre knæ.
Det er endviddere nævnets vurdering, at deres medlems knæskade ikke forhindrer ham i at udføre siddende arbejde i form af pakke - og montage opgaver, og at han tillige af denne årsag ikke kunne anses for fuldt uabejdsdygtig på standsningstidspunktet"
"Opfølgningspligt således som denne er beskreveti dagpengelovs § 24c, samt retsikkerhedsloven §§ 6 og 7, stk 2, finder nævnet ikke at dette kan medføre at kommunens afgørelse er ugyldig
Nævnet finder således, at der er tale om formelle mangler som efter en konkret vurdering ikke kan antages at have haft betydning for resultatet af kommunens afgørelse."
"For så vidt angår deres bemærkning om, at deres medlem har fået en berettiget forventning om, at kommunen har bevilliget revalidering med henblik på et arbejde som reservedelsmedarbejder, bemærker nævnet, at der ikke i sagen foreligger oplysninger om, at kommunen har truffet afgørelse om bevilling af revalidering, jf. aktivlovens §" osv osv..
Altså må jeg jo konkludere at være ansat i kommunen har ca samme funktion som en diplomat: du kan bryde loven, fylde dine klienter med løgn og behandle dem som du vil, det har ingen konsekvenser...
Nu er det så jeg spørger jer, hvem kan finde mig et arbejde der opfylder ovenstående kriterier, og som jeg kan leve af (dvs fuld tid) for jeg kan sq ikke.. og lige nu er jeg bare så rasende at jeg er tæt på at tude.. ville sq være rart med bare en god grund til ikke at opspore dem og nakke luderne i rækkefølge..
sorry, men det skulle bare ud ud UD!