Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 dec 2024, 03:52

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland, Vojens... Bil: VW Golf Gti Turbo
Hej

Nogen som ved nogen detaljer om denne bil, evt kender ham som har bygget den. Ham jeg købte den af viste ikke alverden og vil jo meget gerne vide så meget som muligt.

Bilen er bygget i Odense og var til DHB 05

Billede
Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

meget tryk og varme... store problemer med tændingsbanken.... tæt på at råde dig til at starte forfra med program... helt forfra! der er fyldt rigtig mange penge i bilen, uden den blev rigtig optimal motormæssigt. ham der byggede den, i sin tid, løb død i den/træt af den. derfor solgte han billigt. ikke sikker på der mulighed for masser af hjælp der... manden er selvstændig og har travlt... motoren har både BENNY og BO været blandet ind i... BENNY.... som kørte den ind,er i mellemtiden gået ned... sandsynligvis ikke lige det du drømmer om at læse... men sådan hænger det sammen, som jeg personligt ser det. MVH. søren

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
meget tryk og varme... store problemer med tændingsbanken.... tæt på at råde dig til at starte forfra med program... helt forfra! der er fyldt rigtig mange penge i bilen, uden den blev rigtig optimal motormæssigt. ham der byggede den, i sin tid, løb død i den/træt af den. derfor solgte han billigt. ikke sikker på der mulighed for masser af hjælp der... manden er selvstændig og har travlt... motoren har både BENNY og BO været blandet ind i... BENNY.... som kørte den ind,er i mellemtiden gået ned... sandsynligvis ikke lige det du drømmer om at læse... men sådan hænger det sammen, som jeg personligt ser det. MVH. søren

Øhhh, kan se en del af de ting du nævner der slet ikke hænger sammen...

Bilen er købt af dens oprindelig ejer fordi vedkommende var ved at gå konkurs med hans firma...

Hovedvejens auto med benny kører i bedste velgående faktisk så godt at der er 2 måneders ventetid på at komme ind på værkstedet....

Titel:
Medlem

går ind på www.golf2.dk og søg på HHH det er ham som bygge den

Titel:
Mester Medlem

Thomas Nielsen skrev:
lqs skrev:

Øhhh, kan se en del af de ting du nævner der slet ikke hænger sammen...

Bilen er købt af dens oprindelig ejer fordi vedkommende var ved at gå konkurs med hans firma...

Hovedvejens auto med benny kører i bedste velgående faktisk så godt at der er 2 måneders ventetid på at komme ind på værkstedet....

Hummm... Jeg syntes nu det hænger meget godt sammen. Den oprindelige ejer solgt jo bilen for et års tid siden. Den nye ejer har så haft bilen til salg i en rum tid. Det skulle undre mig hvis den oprindelige ejer havde købt den tilbage og solgt den til dig. Den oprindelige ejer havde også kunne fortælle dig lidt mere om den.

Men det er jo nemt nok at afgøre -

Hvad hed ham du købte den af?

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

BENNY har været syg. har måttet sælge sit værksted. glad for han er igang igen. men værksted og manden har altså ændret sig! synes egentlig det er en pæn måde at skrive det på.
ang. den gamle ejer/bygger af bilen så kender jeg ham. hvis han brændte for at komme til hjælp tror (TROR!) jeg han hade været på banen for nogen tid siden. han har sikkert også læst nogen af de tråde du har startet på div. forumer.... ellers skal jeg gerne ringe til ham og bede ham om at kigge på det der står her. MVH. søren

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

lqs, endelig noget man kan bruge til noget, kan du ikke få ham til at skrive en mail til mig på tndezign@hotmail.com har en del jeg gerne vil spørge ham om...

havneren, fik mig måske ikke formuleret rigtig man med den oprindelige ejer mener jeg ham som har "bygget" den. Jeg har købt bilen af Danni som er søn af ham som tog bilen i en slags pant. Sådan er historien hvertfald fortalt til mig.

Titel:
Mester Medlem

Pant var det nu ikke. Men det er rigtig nok det hele så... Ham der byggede bilen har temlig travlt. Han er selvstændig. Jeg tror dårlig han har tid til at knævre for at være helt erlig.

Har du nogle konkrete spørgsmål?

V/h Chr

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Havneren ... kunne vildt godt tænke mig at vide hvad der helt konkret er lavet inden i motoren, ændringer ved stempler, krumtap osv.

Også hvad han har modificeret på turbo´en

Gerne såda en hurtig beskrivelse af motoren fra inderst til yderst så jeg ved hvad jeg har med at gøre når den skal skilles af.

Titel:
Mester Medlem

Jammen motoren er en helt standart G60 motor. Den blev så renoveret proffesionelt dengang den blev bygget. Det eneste der ikke er standart er knasten. Det er en asymetrisk bandit - MENER det er en schrich 272/268.

Turboen er en KKK 27 lader. Den stod af på et tidspunkt og blev så renoveret. Tror ikke bilen har kørt mere end et par tusinde km efter det.

Koblingen er et kapitel for sig og det samme er trækaksler - Det hele specielt lavet for at få den 6 gearede kasse på.

Mototstyringen er en DTA som mig bekendt kun Benny har rodet i.

V/h Chr

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time