Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 feb 2025, 16:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Vestjylland
Nu har jeg vovet pelsen og købt en stump af en amerikaner på ebay.com, men jeg aner ikke hvordan jeg skal betale.
Det er første gang jeg prøver sådan noget, og det står ikke direkte nogen steder, og jeg har skrevet til sælgeren et par gange ang. hvordan betalingen kan blive gjort, men ingen respons, jeg fik bare en form for standardformular hvor adressen til manden stod, og det er jo ligesom ikke nok.
Er der nogen som lige ved hvordan, er i meget velkomne til at skrive hvordan.

Mvh Morten

Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Morten Lunde skrev:
Nu har jeg vovet pelsen og købt en stump af en amerikaner på ebay.com, men jeg aner ikke hvordan jeg skal betale.
Det er første gang jeg prøver sådan noget, og det står ikke direkte nogen steder, og jeg har skrevet til sælgeren et par gange ang. hvordan betalingen kan blive gjort, men ingen respons, jeg fik bare en form for standardformular hvor adressen til manden stod, og det er jo ligesom ikke nok.
Er der nogen som lige ved hvordan, er i meget velkomne til at skrive hvordan.

Mvh Morten

På den engelske side, er der noget der hedder PayPal. Noget sælger vælger om han vil betales den vej og det tager både DK, VISA, ja listen er lang. Ellers er der bank overføring, men det kræver kontakt med sælger for at få konto nr., bank, blah blah blah. Hvis du nu for kontakt med ham og det skal være over banken betaling forgår så hør ham om han ikke har et special nr. til sin konto. Det har de i england og der er kun et SIT nr. til hver konto. Mere behøvede jeg ikke da jeg skulle overføre penge til england...

Som sagt jeg har kun prøvet den engelske udgave, men mon ikke det er det samme?

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
hvis du skal overføre til bank i usa, skal du ha kontonummer, bankens navn, by banken ligger i og navn og adresse på modtager. men det er ikke så let at lokke ud af dem derovre... ved ikke om det er nemt at udnytte.

mindre beløb er det faktisk både lettere og billigere at veksle til dollars og så sende med posten.

har prøvet begge dele da jeg ikke kan få min paypal-konto til at virke.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Bed sælger om IBAN nummeret på kontonummeret, hvis du kan betale sådan. Det fremgår af betalingsbetingelserne, som du i øvrigt bør have sat dig ind i inden du byder på handlen. Din handel hæfter nemlig, og det er dit problem hvis du ikke kan finde ud af at betale.

IBAN nummeret er internationalt. Med dette kan du overføre til sælgers konto uden at kende banken osv. IBAN nummeret indeholder nemlig det der skal til. Husk at fortæl din bank at DU skal betale gebyr for overførsel, og evt. modtagergebyr i sælgers bank - ellers modtager han ikke alle pengene.

God fornøjelse.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vestjylland
Jeg tror lige jeg spørger ham om det IBAN-nummer, for han må da være mindst lige så interesseret i at tjene de penge som jeg er for at få pakken hjem.

Jeg har læst meget af de betalingsbetingelser, men når man bare har mandens adresse og paypal ikke vil være "ven" med mig, så står jeg selvfølgelig med plan b som må være at sende de dollars til den adresse.
vi snakker under 300 bucks så ja. Det var da selvfølgelig også uheldigt hvis de skulle gå tabt uden at få en døjt for dem, men den risiko kan blive nødvendigt hvis min hjerne ikke vågner op til dåd.

Mvh Morten

Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848

Titel:
Senior Medlem

Når jeg har købt noget i USA er min erfaring at det er nemmest at betale med credit kort...

Mvh

Andy

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ikast, verdens navle
og lad være med at bruge Western Union eller lign til at forudbetale, da der er stor risiko for at du bliver snydt...

brug Paypal, det er det mest sikre......

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time