Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 apr 2025, 23:10

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Syntes du det er relevant at bruge 1000 dele sekunder som måleenhed til amatør 1/4 mile races arrangeret i DK eks som DHB?
Afstemning sluttede 22 apr 2006, 15:09
JA 34%  34%  [ 10 ]
NEJ 66%  66%  [ 19 ]
Afgivne stemmer : 29
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

I forbindelse med et indlæg omkring måleudstyr til 1/4 mile race ville det være sjovt at se hvor mange der mener det vil være relevant at måleenheden er 1000 dele sekunder. Dvs at tavlen vil vise sekunder som XX,XXX istedet for XX,XX som er det nuværende.

Syntes du det vil gøre en forskel for dig at udstyret præcisionsmæssigt er på niveau med det udstyr der bruges til bla.a formel1?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
med de biler jeg høre der kommer til DHB i år.. så kunne dét godt være at det begynder at være relevant. ellers bare fordi man kan.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, hvis man kan, hvorfor så ikke... jf. den anden diskution lader det jo ikke til at det bliver dyrere af den grund, så hvorfor ikke bare have det så præcist som muligt? Kan ihvertfald ikke se at det skulle være en dårlig ting.

Kan da godt være det ikke er super nødvendigt, men hvorfor ikke?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bjarki skrev:
Ja, hvis man kan, hvorfor så ikke... jf. den anden diskution lader det jo ikke til at det bliver dyrere af den grund, så hvorfor ikke bare have det så præcist som muligt? Kan ihvertfald ikke se at det skulle være en dårlig ting.

Jeg er enig at det ikke er nødvendigt. Men hvis det koster det samme og der er garanteret præcision i udstyret så ville det være fedt nok. Problemet er bare at jo mere avanceret jo dyrere så jeg tvivler på prisen kan være som før. Sidst men ikke mindst så er chancen for at udstyret er unøjagtigt pga det er det mere kompliceret jo også større. Sådan er det med alting.

En bil med 2x40mm karburatorer der ikke vil starte er noget nemmere at fejlfinde på og så få til at køre ordentlig bagefter end en med bosch JE tronic indsprøjtning.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Hvorfor spørger du om det her? Tider til DHB blev sidste år målt i 1000 dele af et sekundt.

Og prøv lige og kigge på sidste års DHB resultater. Klasse 2, plads nr. 15 og 16. Hvis du regner de 2's, 3 bedste tider ud, men i 100 dele så bliver nr 15 pluslig nr 16 og omvendt. Så ja det skal vi bruge!

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
r_uldal skrev:
Bjarki skrev:

Jeg er enig at det ikke er nødvendigt. Men hvis det koster det samme og der er garanteret præcision i udstyret så ville det være fedt nok. Problemet er bare at jo mere avanceret jo dyrere så jeg tvivler på prisen kan være som før. Sidst men ikke mindst så er chancen for at udstyret er unøjagtigt pga det er det mere kompliceret jo også større. Sådan er det med alting.

En bil med 2x40mm karburatorer der ikke vil starte er noget nemmere at fejlfinde på og så få til at køre ordentlig bagefter end en med bosch JE tronic indsprøjtning.

det sidste er direkte en dårlig sammenligning. vi kan også lade en starter stå med 2 sten. som så betyder afgang for kørene når de bliver klappet sammen når målfolket høre stenene blive klappet sammen starter de hver i sær med at tælle 1,2,3,4 etc.. til bilerne fare forbi.. morale.. det er nemmere at fejlfinde på 2 sten end på en elektrisk pære. forklaringen er ikke gangbar.

udvikling går somregl kun i en retning. og det er til det bedre, ellers er det en afvikling. så er det en mulighed at medbringe 3,4 eller 5 decimaler skal det da naturligvis medbringes. og det nuværende 2 decimalers udstyr der bruges til mange events har ikke just vist sig pålidelig. så det kan vel ikke blive meget ringere.

der er en vis humor og man skal læse lidt mellem linjerne. men det skulle ikke være umuligt.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Som andre osse skriver det er da en besynderlig afstemning ikke mindst fordi netop DHB afvikles med Stig Neergaards ProTree udstyr, som bestemt måler tider med 1/1000 nøjagtighed !!!

Med hensyn til det med priserne, så er det jo en gang slået fast at vores tidtagning ikke er dyrere at leje end f.eks. PKJ's og som enhver anden udbyder er vi jo underlagt "loven" om udbud og efterspørgelse. Vi afskiller os måske alene ved en klar holdning til kvalitet i tidtagningen, og det skyldes jo nok vores 6 års erfaring fra bl.a. dansk banesport.

Lad os nu holde hele denne tidtagnings diskussion på et sobert og reelt niveau, hvor man som minimun sætter sig ind i tingene før man bruser ud med det første det bedste gæt :?

Alternativt er vi tilsyneladende nogle stykker med praktisk erfaring fra tidtagning og for mit vedkommende vil jeg gerne forsøge at svare alle pænt og ordentligt - på pæne og ordentlige spørgsmål :wink:

Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hartvig skrev:
Alternativt er vi tilsyneladende nogle stykker med praktisk erfaring fra tidtagning og for mit vedkommende vil jeg gerne forsøge at svare alle pænt og ordentligt - på pæne og ordentlige spørgsmål :wink:

Hartvig

Så vil jeg lige høre: Hvorfor skal jeg, som kunde vælge jeres produkt og ikke Stig Neergaards ProTree som jeg der til ved virker. Eller andre udbyder?

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
klyfax skrev:
Hartvig skrev:

Hartvig

Så vil jeg lige høre: Hvorfor skal jeg, som kunde vælge jeres produkt og ikke Stig Neergaards ProTree som jeg der til ved virker. Eller andre udbyder?

Nu var det slet ikke meningen at starte en salgs- eller reklamekampagne for Racetiming.dk, dybest set var jeg bare ude og spørge om forventede sluthastigheder på 402 meter streetrace biler :wink:

Stig's anlæg er et top-professionelt anlæg med en masse muligheder for bl.a. sektortider, handicapstart, displays etc. og for alt det tager han 7.000 Euro pr. løb (hvilket med dagens kurs betyder 52.220,- kr.).

Racetiming.dk tager efter min bedste vidende ikke mere end f.eks. PKJ hvilket betyder et prisniveau på ca. 500,- kr. i timen. Planen med bl.a. vores speedtrap og displays er at dette skal være tilvalg, så hvis arrangørerne ønsker basis tidtagning (godt nok med 1/1000) så forvent at prisniveauet er det samme, og hvis arrangørerne ønsker "prof" pakken med bl.a. displays, speedtrap osv. osv. så vil dette blive prissat individuelt.

Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Nå... Gad sku ikke lige læse 2-3 siders debat igemmen. Men du klarede det ganske godt. Synes nemlig at der er så mange firma'er som laver store reklamekampagne for deres ting (er dog ikke sket i denne sammenhæng), men ikke har noget bag.

Men må dog ærligt sige at det virker i ikke som.

Magnusssen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time