Jeg vil lige bidrage med mit synspunkt. Håber et eller andet kan bruges
Havneren skrev:
-Var PP godt som det var før eller vil PP blive et bedre sted at være med de nye tiltag?
Jeg synes PP både var og er et godt forum.
Havneren skrev:
-Er moderatorene nød til at slå hårdt ned eller er kursen blevet får hård?
Man er nødt til at holde en vis "støj" ude af trådene. Men nogen gange kan de bringe mange guldkorn med sig alligevel, så det er vel moderators afgørelse.
Havneren skrev:
-Er de nye regler som de skal være? Eller kunne noget blive bedre?
Må indrømme at jeg ikke har læst dem endnu
Havneren skrev:
-Er det fair nok, at moderatorene selv deltager i en debat som vedkommende senere vil have mulighed for at lukke eller er det i mod sund moral?
Selvfølgelig kan en moderator debattere i en tråd, der senere bliver låst. "Moderator" er vel almindelig bruger, som os andre, der har lov til at give sin mening om subjekt. At det så senere går galt, kan man jo ikke rigtigt forudsige
Havneren skrev:
-Skal der være total ytringsfrihed på PP eller skal der fra moderators side kunne skrides ind over for, af moderators vurdering, ikke passende indlæg.
Total ytringsfrihed er måske vel meget. Finder "man"/moderator et indlæg upassende, så er der IMO ikke noget i vejen for at fjerne det. Én ting jeg ønsker nogen gange, er der lige kommer en begrundelse, feks. "Indlæg redigeret af moderator af bla bla.." Hvis du kan følge mig?
Noget helt andet - Hvornår er en tråd udenfor enme/overskrift?
Jeg er klar over det er et definitionsspørgsmål.
Snakker vi mudderkast, og tåbelige indlæg?
Hvis jeg opretter en tråd "Indsprøjtning fejler", og andre brugere får mistanke til tænding, er det så out-of-topic?
Misforstå mig ret - Der går en grænse et sted. Den kan være hårfin, for der skal jo også være plads til en intern joke mellem brugere, uden det får relevans for tråden.