Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Så blev der i Dags Dato kørt hetz mod højresvingende lastbiler. Og de viser en masse (3 skriver tre) eks på chauffører der læser kort og snakker mobilos mens de svinger. Men de glemmer at rose en lastbilchauffør der pænt holder tilbage for en cyklist. OG SÅ VISER DET SIG DEN FORBANDEDE TOHJULER ER FOR DOVEN TIL AT RÆKKE HÅNDEN UD INDEN SVINGNING TIL HØJRE!!!! :evil: Hvor mange herinde kender til lignende situation. Derfor mener jeg der burde lægges afgift på cykelisme. Hvor meget forurener det måske ikk når der er en venlig og lovlydig bilist der pænt holder tilbage for en cyklist ved højresving, og alle bagfrakommende biler må jo pænt vente såfremt der ikk er plads til at passere (f.eks. i rundkørsel) og så viser det sig at personagen på cykel ikk rigtig har fattet at der i færdselsloven står at man ska gi tegn ved svingning! Der er sikkert ikk nogen der tænker på hvor mange TONS CO2 udslip det blir til om året, i førnævnte situation. Efter min mening burde cyklister jages hele året! :twisted: Dem der blir kvast under en lastbil har sikkert haft hovedet på baggagebæreren. Og jeg ved hva jeg taler om! Min første køreprøve til lastbil dumpede jeg i et højresving p.g.a. cyklist der ikk lige fattede at der var rødt for dem der sku ligeud og grønt for mig der sku til højre! :evil:
P.S. han slap med skrækken og jeg fik en ny tid til køreprøve!

Fri bane, fuld hane!!!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem
Brugeravatar

s@g skrev:
Dem der blir kvast under en lastbil har sikkert haft hovedet på baggagebæreren.

Den kommentar synes jeg er meget usmagelig! :(

Jeg håber ikke at du mener at dem der bliver mast under en 30 toner, selv er skyld i det?

For så burde du sgu da ikke have stort kørekort......

Faktum er, at ved de trafikdrab der sker ved lastbiler og højresving, er der jo kun en der har fejlen, og det er chaufføren.

Hvordan kan man som cyklist lave fejl ved blot at køre ligeud og overfor grønt?

Jeg synes lige du strammer den der....... :(

Og jeg ved også hvad jeg taler om, da jeg selv også har kørt lastvogn.

Og jeg bestod alle køreprøver (også til hænger) første gang, fordi jeg fattede at jeg var den store og farlige i trafikken, og derfor skulle agere derefter og tage hensyn til mine medtrafikanter.

Prøv at tænk efter en ekstra gang over det du har skrevet, og så tænk på at børn også er cyklister!!! :shock:

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Mester Medlem

Jooo... Men Mange cykellister glemmer nu også at være opmærksomme i trafikken. Når jeg kommer på cykel er jeg MEGET opmærksom på lastbilerne - Jeg VED jo at de kan have svært ved at se mig og det tager JEG hensyn til! Jeg har altså som udgangspunkt ikke tillid til at andre overholder deres vigepligt før jeg kan se et tydeligt tegn der på. Jo, selvfølgelig har lastbilerne skylden når det går galt, men jeg er sikker på at mange af de ulykker kunne have været undgået, hvis cykelisterne havde været mere opmærksomme - Evt. taget hørebøfferne af kraniet.

V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Ingen tvivl om at mange cyklister opfører sig som tosser i trafikken, men lastbilchaufførerne har altså også en stor del af skylden. Faktum er jo at der aldrig er nogen der bliver kørt ihjel under en bus, til trods for at der nok er ligeså mange af dem inde i byerne.
Oftest er den chauffør der kvaser en cyklist ikke vant til at køre inde i byen og derfor er han ligeså optaget af at finde den rette vej, som at holde øje med cyklister. Og så hjælper nærzonespejle og ekstra blindvinkel-spejle altså ikke meget. Busser kan tilsyneladende fint undvære dem..

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Sku osse bare lige lukke lidt damp ud! Syns nemlig aldrig at de fokuserer på cyklisterne som Bad Guy. Jeg er sikker på at der er flere cyklister der overtræder færdselsloven hvert min end der er bilister der gør det i timen. Prøv bare at se i ethvert lyskryds i myldretiden! Højresving selvom der er rødt uden at række hånden ud, oppe på fortorvet og over forgængerfelt, i gågaderne, uden lys på, og jeg ku blive ved. Jeg har set en kælling PÅ CYKEL i Odense GÅGADE blive stoppet af lovens lange arm og få en advarsel, for så at stige på cyklen igen så snart de var væk. Ska bilister så osse bare skide på loven?!?! Jeg mener bare at hvis ALLE trafikanter tog hensyn til hverandre (ISÆR CYKLISTER) ku det være der ikk var så mange trafikdrab hvert år. Der er jo ikk nogen grund til at misbruge at være de bløde trafikanter!

Fri bane, fuld hane!!!

Titel:
det er nu ved at være på tide at der sættes focus på bløde trafikanters opførsel i trafikken. det er set mange gange at forskellige cyklister og fodgængere skider højt og helligt på almindelig sund fornuft og sætter deres egen og andres liv over styr for at redde 1-2 minutter på turen. de ved jo godt et eller andet sted i deres hovede at det er dem der kommer til skade hvis de kommer i klemme. men de ved skam udemærkede at hvem der får skylden. og det er en meget forkert fortolkning af retssamfundet. og jeg gad sq ikke at sætte mit eller andres liv over styr bare for at holde på min ret som cyklist. det er sq for dumt.

men det er den normale hetz medierne har gang i. hvis det ikke er chaufførene/vognmændne så er det landbruget eller rasistme som er det spændne emne. og nu hvor muhammede sagen er ved at være gammel. og genudsendelsen med poldanord ikke virkede så må vi tage trafikken op så der er en grund til at starte fjernsynet op og følge med i debatten. det er ved at virke så falsk og gammelt. for der er jo flere penge i at have mange seere og holde dem foran tossekassen sammen med 1,5L cola og en pose chips end at man bevæger sig rundt i haven/garagen og får noget motion så man ikke behøver den der hospitals seng PGA fedme.. tak til reporterne og deres ledere som skulle prøve at lade være med at leve af andres ulykke.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Møffe nu skal du vel ikke lige snakke alt for højt når det gælder fedme :lol: :lol: :lol: mig bekendt er du også så doven at du er nødt til at ha fjernsyn i din bil fordi du i stedet for at bevæge dig med egen kraft absolut skal brænde litervis af benzin af i den gamle Ford

SPØG til side !!

Jeg mener bestemt ikke at alle cyklister skal dø, men jeg mener at de selv må vise lidt trafik moral, for det har de IKKE !!!

Tænk sig, hvis man vil køre knallert i DK(med max30kmt) skal man have en forsikring og bære en godkendt hjelm.........cykel med 30-40kmt kræver ikke mere end det antal hjerneceller det kræver at bede benene om at træde i pedalerne, og langt de fleste cyklister kører sgu som om hjernen var væk........

Du får også en bøde for at tale i telefon(selvfølgelig ikke håndfri) hvis du kører bil, men på cykel kører der dagligt folk med 110db fra deres Ipod eller discmann.......

Men der kunne vel være lidt fornuft i at fortælle de cyklister lidt om hvor meget de skal passe på en bil med en totalvægt på 40.000 kilo

Ang. busser så er deres frihøjde sjældent over 25cm og det gør det lissom lidt svært at komme i klemme under hjulet !!! Prøv du at snakke med en bybus chauffør om hvor mange cyklister han klemmer hver dag.....

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Da jeg tog kørekort lærte jeg, at selv om at cyklisterne giver tegn til højresving, skal jeg holde tilbage for dem alligevel. De kunne jo ændre mening.
Jeg kører selv cykel(om sommeren) og oplever ufattelig mange billister køre ud foran mig i kryds og specielt i rundkørsler.
Hvis nu bare alle kørekortindehavere og især taxichaufførere og lastvognsditto tog cyklen i en måned, ville de nok åbne deres morgentrætte øjne og ændre adfærd i trafikken.
Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har været tæt på at blive kørt ned af et eller andet uopmærksomt skvat, men sjovt nok er det hovedsaligt om morgenen og ved arbejdstids ophør, det virker lidt som om at folk kører bil på "rygradden" på de tidspunkter af dagen, der indimellem og efter er det ikke så slemt.

s@g skrev:
Der er sikkert ikk nogen der tænker på hvor mange TONS CO2 udslip det blir til om året, i førnævnte situation. Efter min mening burde cyklister jages hele året!

Helt ærligt, hvor gammel er du? Som jeg forstår det er du mere bekymret for miljøet end for andre folks liv og førelighed :oops:
Og de mange tons CO kunne også reduceres hvis i gad at lade være med at skrue jeres fucking lastbiler op i pumpen.
Så STFU og begynd at være lidt mere observant i trafikken.

Titel:
xxblade skrev:
Møffe nu skal du vel ikke lige snakke alt for højt når det gælder fedme :lol: :lol: :lol: mig bekendt er du også så doven at du er nødt til at ha fjernsyn i din bil fordi du i stedet for at bevæge dig med egen kraft absolut skal brænde litervis af benzin af i den gamle Ford

jep og jeg har også fjernbetjening til tvét i bilen. der er sq så langt at bevæge fingrene i sådan en bil.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
der er en der forstår at nyde livet.. ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time