Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 23:13

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Godt nytår.....eller hvad !!??!!??

http://www.bt.dk/politik/artikel:aid=411202/

Nu lader det så til at de såkaldt folkevalgte vil gøre danmark til et endnu ringere land !!! Klip i kørekort for at talei mobil....well det kan man vel til nød forstå, der er sgu nok nogle hvis talenter desværre ikke rækker til at snakke i mobilen samtidig med at de fører et køretøj !!! Men om de har gang i madpakke, smøger eller et indviklet navi anlæg betyder ingenting !!!

Så til det er der virkelig pisser på de fleste herinde !! Klip ved tuning !! Hvad sker der, hvem skal vurdere disse sager ?? hvad er tuning ?? skal min mor ha et klip for at køre i min fars Suzuki Grand Vittara som han har monteret en chip i ??? Hvor skulle hun vide det fra ?? giver en chip og et KN filter 2 klip ???

Jeg har før truet med at emigrere hvis regel helvede blev ved, nu lader det til at den dato er rykket betyligt tættere på !!!

Hvorfor forbyder de ikke bare AL kørsel, tænk hvilke besparelser det kunne give !!! cykel eller bus det er vejen frem !!! For et tognet kan de sgu ikke finde ud af at drive !!!!

AArrghhhh !!!!!!!!

Kim

SLOW EYES WILL KILL YOU

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Ha ha hils i dit nye hjemland så...

Titel:
Junior Medlem

Selvom det jo indtil videre kun er et forslag, og ikke vedtaget - synes jeg alligevel der er grund til bekymring. At folk i panisk angst for at færdes i trafikken, ender med at bestemme over hvad vi bil-entusiaster må og ikke må lave af modifikationer på vores egne (dyrt indkøbte) biler, uanset fornuft eller ej i reglerne - gør det da bare ekstra tydeligt at der er behov for nogle der kan tale vores sag, og gøre opmærksom på at formålet med vores modifikationer ikke er at pløje børn og ældre ned ved først givne lejlighed...
Der er udbredt misforståelse omkring at en bil bliver farligere for andre i trafikken fordi der sættes en anden chip i eller den på anden måde modificeres. Størrelsen af bremser bør f.eks. ikke have noget som helst med hestekræfter at gøre, men snarere med bilens vægt at gøre. Alt andet er at forudsætte at fordi en bil KAN køre hurtigere så vil den også gøre det - og så er det vist ikke en saxo med en chip der er den store synder, men snarere de store bmw og mercedes a la ministerbiler der er uha uha så farlige.
Og så er der den udbredte brug af omvendt bevisførelse mht noget så svært at dokumentere som forurenings-niveau. Jeg er fuldt enig i at folk ikke bare skal have lov at forurene som de vil (synes også det er belastende at køre bag gamle dieselbiler med sort bagende og horrible udstødningsgasser), men så må man lave nogle standarder for hvad der skal overholdes, som man rent faktisk kan efterprøve uden at det skal koste i titusindvis af kroner ud af bilejerens lomme.
Jeg er snart træt af at jeg som bil-entusiast er jaget vildt, trods det at jeg vil påstå af jeg er flinkere til at holde afstand og hastigheden på lovligt niveau end 80% af de klaphatte jeg møder i trafikken - klaphatte der vel at mærke kører i 100% standard biler og ingen forstand har på biler, men til gengæld bare kører forfærdeligt ringe.
Det undrer mig også at man intet hører fra danske tuningsfirmaer - uanset at de fraskriver sig alt ansvar ved det de foretager sig, må forslag som dette da alt andet lige være noget som direkte påvirker deres omsætning. De har derfor ikke bare personlig interesse, men også økonomisk interesse i at der bliver bedre forhold for bil-entusiaster, og det kan da ikke være fuldstændig umuligt at forestille sig et tuningsfirma der investerer i udstyr til forureningstest, hvis det kunne lovliggøre deres modificeringer.
Der var på et tidspunkt nogle der startede en diskussionsgruppe i forbindelse med noget lignende, hvad blev der af den?

Vi kan altså ikke blive ved med at gemme os, af frygt for at der skal komme opmærksomhed omkring det at vores biler i mange tilfælde er ulovlige. Vi bliver nødt til at tale vores sag, ellers vil der bare blive strammet og strammet(fordi det virker jo ikke, så de ser ingen anden løsning end at stramme yderligere), til vi enten må søge asyl i andre lande, eller finde noget andet at interessere os for end at skabe større køreglæde i hverdagen.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
jeg er HELT enig... og jeg er også villig til at sætte tid af til det.. men jeg har ingen forstand på politik... som dette vist kræver hvis man vil have et ord indført i de kredse hvor det kunne gøre en forskel...

det vi mangler er en biltosset politiker.... der hellere vil køre sin ministerbil selv..

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Her er lidt af det rigtige: http://www.bilmagasinet.dk/bilmagasinet/billisten.asp
Daniel.

Titel:
Moderator

Syntax skrev:
Der var på et tidspunkt nogle der startede en diskussionsgruppe i forbindelse med noget lignende, hvad blev der af den?

Vi kan altså ikke blive ved med at gemme os, af frygt for at der skal komme opmærksomhed omkring det at vores biler i mange tilfælde er ulovlige. Vi bliver nødt til at tale vores sag, ellers vil der bare blive strammet og strammet(fordi det virker jo ikke, så de ser ingen anden løsning end at stramme yderligere), til vi enten må søge asyl i andre lande, eller finde noget andet at interessere os for end at skabe større køreglæde i hverdagen.

Gruppen der blev startet for vel en 3-4 år siden(SVJH) rummede på sit højeste hele 8 deltager, mig selv incl. Den startede på dk.fritid.bil i nyhedsgrupperne, og havde mindst 3, hvis ikke 4 personer i gruppen der kunne løfte noget og flytte noget grundet deres position. Det eneste der manglede var OPBAKNING. En gruppe på 8 bliver sguitte taget ret seriøst, og det hjælper MINUS at snakke om det, da folk generelt har den opfattelse at de sgu ikke gider lette røven mens der er tid til at få noget gjort. Nej, istedet så VENTER man indtil det praktisk taget er en halv snes postgange for sent, og SÅ brokker det sig, men gør STADIGT ingen ting(udover at brokke sig).
Hvis bare 30% af dem der brokker sig over det system ville melde sig ind i en passende forening, blive bare lidt organiseret, og ellers skære ukvemsordene lidt væk, så det kunne offentliggøres uden at signalere 18år, IQ omkring de 45 i snit, og ejer af et pilrustent voldtunet vrag, så ville vi nok kunne skaffe over 100.000 mennesker til at støtte sagen.

Vi kan skaffe 8.....Eller kunne. Måske vi kan igen, hvem ved. Faktum er at vi er kommet så vidt at en pernippen bilinspektør kan kassere en bil med et ikke-originalt luftfilter. Mest fordi der ikke er nogen der holder bare lidt igen. 8 er ikke nok!

Jeg har kun kendskab til den ene gruppe der ellers var sadlet op til at kunne gøre noget seriøst. Måske der var andre der var mere heldige med medlemstallet.

Hvis alle PP´s medlemmer tog sig sammen så var vi de første 1500 medlemmer, og sparker man liv i de andre fora, så kan vi nok finde 1500mere på no time. Men det sker nok aldrigt. Man kunne jo starte med at melde sig ind i een af de mere aktive klubber i DK der har lovligt ræs på plakaten, men det gør man hellerikke.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
tjae, hvis man bare kunne starte en forening over nettet, men det kræver jo at der er folk der rent faktisk gad gøre noget irl... men hvis der nu blev startet en rigtig forening?de skal jo dybest set ikke mere end 3-4 medlemmer til så vidt jeg husker, og når først den er startet kan der jo søges tilskud til drift af hjemmeside osv... altså et sted hvor folk kan melde sig ind, og ikke nødvendigvis føle at det er et krav at man er i stand til at sætte sif ind i alt lovtekst osv. helt sikkert at i havde melem nummer 1 her, også selv om det skulle koste et par hundrede om året.

lige nu er det jungleloven på tuningsområdet, en ting går det ene sted, og samme ting blir dybt forkastet det andet, og når så bilen er godkendt kan du stadig blive stoppet af en betjent der liige fortolker tingene anderledes og skrive dig et girokort. :evil:

REVOLUTION NU!!! :twisted:

www.slavteren.tk

Titel:
Junior Medlem

Citat:
lige nu er det jungleloven på tuningsområdet, en ting går det ene sted, og samme ting blir dybt forkastet det andet, og når så bilen er godkendt kan du stadig blive stoppet af en betjent der liige fortolker tingene anderledes og skrive dig et girokort.

Ja, og det er den slags som det ikke kan være meningen at vi skal finde os i - det er helt uaccetabelt at man ikke har en chance for at tune og modificere sin bil uden at det straks er uvist om man gør sig selv til kriminel. Man kan så sige at man er kriminel lige meget hvad - men det er også uaccetabelt :evil:

Citat:
Hvis bare 30% af dem der brokker sig over det system ville melde sig ind i en passende forening, blive bare lidt organiseret, og ellers skære ukvemsordene lidt væk, så det kunne offentliggøres uden at signalere 18år, IQ omkring de 45 i snit, og ejer af et pilrustent voldtunet vrag, så ville vi nok kunne skaffe over 100.000 mennesker til at støtte sagen.

Hvis det virkeligt er tilfældet kan jeg ikke se hvad folk venter på, 100.000 mennesker vil trods alt have en ret høj volumen hvis de råber i kor :)

Men selv om det hjælper, er det er vel ikke strengt nødvendigt at være mange, så længe vi på den ene eller anden måde kan skaffe sympati for vores sag. Men for at vi kan det, vil det efter min mening være essentielt at tage afstand fra ulovligt streetrace, samt vedkende at man ved tuning også har et ansvar for at forureningen ikke løber løbsk.

Hvis den gruppe du snakker om stadigt eksisterer, vil jeg da gerne melde mig som nr 9 :)

Det kan da ikke tage så lang tid at lave et forum hvor kræfterne kan koordineres. Der findes jo gratis php-kode til den slags på nettet. Eller sådan et forum findes måske allerede?

Senest rettet af Syntax 02 jan 2006, 20:30, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
Ja jeg har hørt lidt i radioen i dag og som jeg forstår det er næste træk nok at give klip i kortet for at være bagud med skatten... om bilen er tunet har jo ikke en meter at gøre med om den er farlig... -kun at man hart fået mere bil uden at betale 180% af det...

Titel:
Junior Medlem

Jeg har nu oprettet et forum hvor folk kan diskutere hvad vi kan gøre for at fremme vores sag - det kan så måske udvikle sig til en forening eller lignende hvis der viser sig stemning for det.
Jeg håber folk viser interesse for tiltaget, samt holder tonen pæn så det ikke ender med at sende de forkerte signaler.

Link : http://funcars.dk/FBE/forum/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time