nibdk skrev:
[En TUV godkendelse er ikke ensbetydende med en godkendelse i Danmark. Jeg bed mærke i du skrev at fordarbejde ville kunne få den godkendt i Danmark, det mener jeg i praksis er umuligt.
Om den er godkendt i Sverige eller ej betyder intet for om den kan godkendes i Danmark.
Niels
Ikke ensbetydende, men et godt stykke af vejen.
I praksis kan mange ting lade sig gøre, hvis man gør en indsats.
Og en godkendelse i sverige kan meget vel gøre det noget nemmere i dk, MEN det er i dette tilfælde bedøvendes ligegyldigt, for bilen er ikke godkendt i sverige. Der kører masser af biler rundt herhjemme der er tilsvarende ombygget, OG på plader, men det betyder jo ikke nødvendigvist at de er synet i den stand.
At en bil er synet, med nummerplader osv. betyder jo ikke rigtigt andet end at der sidder en aluminiumsplade på kofangeren der hører sammen med et stykke officielt a5 papir.
Hvis svenskeren ikke har en meget omfattende beskrivelse(incl effektopgivelsen!) noteret i papirerne, så er bilen hellerikke godkendt, selvom den er på nummerplader!
Ved ikke hvorfor fokl absolut tror at svenskerne kan få alting synet så let som at klø sig i røven. Generelt så ser man en svensk voldtunet bil i et blad, og den har nummerplader på, vupti, så er den selvf. også godkendt. Sandheden er næsten altid at de langt fra er godkendte!
Realiteten er at den svenske bilprovning IKKE uden videre vil syne en 240Turbo årgang 82 hvis der er eftermonteret originalt intercoolerkit på bilen. Det er jo temmeligt langt fra hvad folk går og bilder sig ind om sverige.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!