Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 okt 2005, 21:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
Her ser man hvorfor det er bedst at køre race på lukket bane.
http://www.webbvideo.com/speedlife/bmw_e30tic_crash_revival_bysundis_widedivx.avi
Den BMW E30 er vist færdig, selv om han crasher får han alligevel tiden 13.52 s.

Så kan i jo gætte løs på hvorfor det gik så galt.

Niels


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2005, 07:20 
lidt at tænke over for dem der mener det er OK at køre ræs i et industrikvarter.... eller på en havn... eller??? nogen der tror at en kantsten og måske lidt hegn er nok???? har ikke set denne film, kun læst om hvad der skete. MVH. søren


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2005, 12:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
Det kan jop også ses som et eksempel på at det også kan gå galt selv om det er på en bane? og måske som en lille advarsel til de "striber" hvor folk skal stå og kigge ned lang banen. sørgeligt at der automatisk skal generaliseres med at streetrace er farligt...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2005, 12:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
Slavteren skrev:
sørgeligt at der automatisk skal generaliseres med at streetrace er farligt...


Det er nu min holdning at streetrace er farligt. Det er uorganiseret og det medfører, at der ingen sikkerhed er for hverken deltagere eller tilskuere.
At det så heldigvis næsten altid går godt er en anden sag.

Niels


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2005, 14:45 
sørgeligt=fakta? bemærk at det ikke var en vanvittig hurtig bil det gik galt for.... MVH. søren


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2005, 14:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Den næste bil han bygger bør han få en ordentlig undervogn på.. den hopper og danser jo når han skifter gear.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2005, 20:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
gad vide hva der gik galt om han punkterede på højre forhjul og fik hevet for meget imod det :? :?

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2005, 20:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
tinasmartin skrev:
gad vide hva der gik galt om han punkterede på højre forhjul og fik hevet for meget imod det :? :?


Han kørte med svejst differentiale og venstre trækaksel knækkede.

Niels


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2005, 20:51 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Knække en trækaksel....?

Den holder i 1 gear, den holder hele 2.gear, og knækker først i 3.gear, hvor momentet netop er ved at være overkommeligt.....Naa....Lyder ikke som den rigtige forklaring at trækakslen kan overleve +2000Nm i 2 gear, for derefter at knække ved den halve belastning i 3.gear.
Samtlige de gange jeg har set zakspeedcaprierne, De store 935ere, eller M1eren i SS, knække en trækaksel på jyllandsringen har det altid været i starten. ALDRIGT senere i løbet.

VED du helt konkret at den knækkede en trækaksel, eller gætter du?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2005, 21:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
HenrikGM skrev:
Knække en trækaksel....?

Den holder i 1 gear, den holder hele 2.gear, og knækker først i 3.gear, hvor momentet netop er ved at være overkommeligt.....Naa....Lyder ikke som den rigtige forklaring at trækakslen kan overleve +2000Nm i 2 gear, for derefter at knække ved den halve belastning i 3.gear.
Samtlige de gange jeg har set zakspeedcaprierne, De store 935ere, eller M1eren i SS, knække en trækaksel på jyllandsringen har det altid været i starten. ALDRIGT senere i løbet.

VED du helt konkret at den knækkede en trækaksel, eller gætter du?


Det er hvad der stod på i den diskussion der var om hvad der gik galt på et svensk forum. Venstre trækaksel var knækket, da de gik bilen igennem efter uheldet og ejeren formodede det var skylden til uheldet.
Som jeg ser det sker det også mens der skiftes gear, der er belastningen jo stor. Defekten kan jo også være påbegyndt allerede ved starten, hvem ved.
Jeg tror ikke man skal gøre det til den store videnskab.

Der er måske andre forklaringer?

Niels


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team