Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 jul 2025, 22:23

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem

Ja sgu, så fik jeg endelig afgjort min afgiftsag på Teddien

Det hele startede med at jeg sidste år købte min Golf efter at have forespurgt på afgiften hos T&S korsør, som i øvrigt var meget hjælpsomme, bilen er en 5 dørs Golf 3 1,9 TDI 90hk fra '94.
Jeg fik oplyst at den afgiftpligtige værdi var 33.000 hvilket ville give en afgift på 29.725 eller deromkring, denne afgift var baseret på en sag afgjort 4 mnd. tidligere på en 4mnd. ældre bil magen til, så den skulle være i vinkel, som de sagde, hvis det bliver noget, bliver det billigere da der kun er 14 dage til den fylder år, så jeg ville nok få lidt tilbage, fint tænkte jeg og betalte depositummet på de 29.725 kørte til syn og fik plader på og tænkte egentlig ikke mere over det.
Så går der ca 7 måneder og vi skriver den 1/6-2005 og ind ad døren kommer brev fra T&S.
"flemsedrengen, da det er kommet os for øje at din bil er en årgang '95 skylder du os 2.850,- i afgift selvom der kun var 14 dage til den fyldte år"

Ærlig talt, så blev jeg sgu sur, jeg fik at vide at det max ville blive det beløb jeg betalte i depositum, så jeg fór i blækhuset og skrev en klage, vel dokumenteret af annoncer på tilsvarende biler fundet til salg.

Derefter blev jeg "inviteret til toldsyn" da man gerne ville besigtige køretøjet, jeg havde skrevet i min klage at der var flere fejl og mangler, og det ville man da gerne se.

Summa summarum, fik afgørelsen i går, og den afgiftpligtige værdi er foreslået nedsat til 33.000 hvilket gør at afgiften svarer til det indbetalte depositum, man havde simpelthen taget min klage alvorligt og kunne se at den var velbegrundet, lækkert.

Jeg får da godt nok ikke penge tilbage, men skal da i det mindste heller ikke betale, så jeg vil da betragte det som en lille sejr.

Synes lige jeg ville dele det med jer, håber det kan motivere andre til at klage i lignende tilfælde.

svan

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg tog efter betaling af depositum på min tidligere Uno Turbo årgang 1993 til frivillig vurdering, da man fra motorafdelingen af T&S Frederiksberg valgte at mene at min stakkels Fiat skulle koste 23.225,- i afgift. Jeg forsøgte allerede der at presse afgiften, men nej det var hvad tilsvarende ville koste bla bla bla. En timelang diskussion 6 mdr. senere (ja de har jo åbenbart travlt de hedengange bilinspektører der driver værker) hos vurderingsmyndigheden i Taastrup ville at jeg skulle have 7.000 kroner tilbage pga. de fejl og mangler jeg kunne påvise allerde ved depositumbetaling.

Huhej..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
undersøgte afgift på en crx 1,6-16v fra 87 jeg købte i tyskland: 21.500,- ville de ha, og der skulle laves for 10kg rust... endte med at købe en dansker med en lille skade og mindre rust end tyskeren for 11kg... turde ikke slås med dem.

www.slavteren.tk

Titel:
Tja,

Jeg har importeret en audi s2 for 2 år siden, afgift sagen er ikke slut endnu.

Når men har da betalt 85tkr i afgift og kom til vurdering 6 måneder senere, hvorefter de så i de tyske papirer at bilen havde 300 hk. Lang historie. Men de vil have 57tkr ekstra fordi de mener, at en s2 med 300 hk kan sælges for 250tkr i DK.

Hvilket den næppe kan, men det korte og det lange. Jeg har klaget to gange og intet har hjulpet indtilvidere. Men skal da snart til det tredje klagebrev.

MVH

Jonas R.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Frederikssund
Jeg kiggede lidt på en Volvo 760 fra 1982. Den har front fra en 940 samt turbomotor fra en 1994 Volvo 850 og ny lakering. Det hele er beskrevet og svaret var, afgiftspligtig værdi 7000, det lyder i mine ører lavt eller hvad?

http://hacked.free-bsd.org/upload/image_old.php?bild=11482
http://hacked.free-bsd.org/upload/image_old.php?bild=11473
http://hacked.free-bsd.org/upload/image_old.php?bild=10962
http://hacked.free-bsd.org/upload/image_old.php?bild=10967

Bilen koster ca. 60.000 SEK.

Niels

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time