Ja sgu, så fik jeg endelig afgjort min afgiftsag på Teddien
Det hele startede med at jeg sidste år købte min Golf efter at have forespurgt på afgiften hos T&S korsør, som i øvrigt var meget hjælpsomme, bilen er en 5 dørs Golf 3 1,9 TDI 90hk fra '94.
Jeg fik oplyst at den afgiftpligtige værdi var 33.000 hvilket ville give en afgift på 29.725 eller deromkring, denne afgift var baseret på en sag afgjort 4 mnd. tidligere på en 4mnd. ældre bil magen til, så den skulle være i vinkel, som de sagde, hvis det bliver noget, bliver det billigere da der kun er 14 dage til den fylder år, så jeg ville nok få lidt tilbage, fint tænkte jeg og betalte depositummet på de 29.725 kørte til syn og fik plader på og tænkte egentlig ikke mere over det.
Så går der ca 7 måneder og vi skriver den 1/6-2005 og ind ad døren kommer brev fra T&S.
"flemsedrengen, da det er kommet os for øje at din bil er en årgang '95 skylder du os 2.850,- i afgift selvom der kun var 14 dage til den fyldte år"
Ærlig talt, så blev jeg sgu sur, jeg fik at vide at det max ville blive det beløb jeg betalte i depositum, så jeg fór i blækhuset og skrev en klage, vel dokumenteret af annoncer på tilsvarende biler fundet til salg.
Derefter blev jeg "inviteret til toldsyn" da man gerne ville besigtige køretøjet, jeg havde skrevet i min klage at der var flere fejl og mangler, og det ville man da gerne se.
Summa summarum, fik afgørelsen i går, og den afgiftpligtige værdi er foreslået nedsat til 33.000 hvilket gør at afgiften svarer til det indbetalte depositum, man havde simpelthen taget min klage alvorligt og kunne se at den var velbegrundet, lækkert.
Jeg får da godt nok ikke penge tilbage, men skal da i det mindste heller ikke betale, så jeg vil da betragte det som en lille sejr.
Synes lige jeg ville dele det med jer, håber det kan motivere andre til at klage i lignende tilfælde.
svan
_________________ Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
|