Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 01:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 mar 2005, 11:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ok drenge(og evt. piger?), så er der konkurrence!

Hvem gætter hvilken motor der her er tale om?

btw; Det er ikke meningen at motorblokken skal være i 3 halvdele!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2005, 13:34 
et eller andet japansk letvægtmotor.... NISSAN? kan sgu ikke se om den er 4 cylindret! MVH. søren


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2005, 14:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
0,5bar og 5900rpm, er forhistorien på den, resten er vist tydeligt.

Ja, konstruktionen er japansk.

Nope, ikke nogen nissan.

Der kom vistnok 6 stempler ud af dyngen, i mere eller mindre smadret stand....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2005, 14:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:45
Indlæg: 152
hmm er det noget mazda

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=32193


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2005, 15:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kunne være noget mitsu-værk?
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2005, 18:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
yep, mazda er korrekt, men hvilken?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2005, 18:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
MX3


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2005, 18:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ja, nu er vi så tæt på, at det må siges at være plet.

Motoren har været monteret i en MX3 V6, men denne er en 2,5liters udgave der har været monteret turbo på. Motoren har været holdt aldeles urørt, og tumlede faktisk effekten fremragende, indtil en plejlstang stod af.

Synes imo det er ganske spektakulært at motorblokken ligefrem blev revet i to!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2005, 21:56 
Offline

Tilmeldt: 10 nov 2004, 05:16
Indlæg: 14
Geografisk sted: Silkeborg
Er det en motor fra en MX6? Den kan man få en 2,5l V6 :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2005, 06:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
JK skrev:
Er det en motor fra en MX6? Den kan man få en 2,5l V6 :D


Sandsynligvist. Jeg sad og mailede med en amerikaner ang. noget styring af tænding på sådan en fætter, og han var meget velbevandret i lige netop den motor. Så sendte han mig et par billeder som eksempel på hvordan det kan gå når man tryklader denne motor. Jeg syntes egentligt det var meget spektakulært af motorblokken ligefrem blev delt pga dette havari, og smed det herind.

Motoren er jo en 2,5liters V6, der er identisk med Mx3erens egne lille 1,8litersV6. Den store(2,5lV6) kan angiveligt findes i en del biler, bla 626 og endda visse Ford.

Nogen der kan bekræfte dette, og om det kun er tilfældet på usas hjemmemarked?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team