Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 dec 2024, 08:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 okt 2004, 23:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Så lige dette på www.bt.dk

Så er det ikke så sært at det er svært for os der gerne ville gi den lidt gas..........

IDIOT

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=318062

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2004, 23:51 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ja, kunsten er at vælge de rigtige steder til den slags stunts. Midt i byen på den gale side af helleanlægget er nok ikke særligt godt valgt.

Nu er BT jo verdens mest troværdige kilde til saglig info, så der er selvf. ingen tvivl om hændelsesforløbet....Men man kan godt forestille sig at den forankørende har provokeret knægten bagved, eller lign. og på den måde har fremprovokeret så tåbelig en handling. Ikke for at forsvare torsken, for den slags tankeløshed er omtrent utilgiveligt, men blot for at illustrere at der kan være en dybere historie som den superseriøse presse måske vælger at dække mindre omhyggeligt.

Er det som BT skreiver, så forstår man hvorfor det snart er ulovligt at eje/bruge noget med hjul og motor.

Men en frygtelig historie er det ihvertfald. Uanset hvad så kommer chaufføren aldrigt over den oplevelse, men det er jo en utroligt dyr købt erfaring. Sørgeligt at den erfaring er på bekostning af andre menneskers liv og lemmer.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2004, 00:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Selvfølgelig kan historien være pyntet op til medie brug, men det kræver ikke meget fantasi at forestille sig en dumsmart 18-20 årig knægt med en RS-turbo der falder i fælden og lader sig provokere af MR. Bedstefar i Opel Vectraen og bestemmer sig for at der skal overhales ud over sildeben osv..........Her hopper kæden efter min mening af :evil: :evil:

Jeg kører selv MEGET stærkt, men er af den mening at netop stunts som dette skal straffes MEGET hårdt da det beviser at man ikke er den type menneske der burde eje retten til at føre nogen som helst form for køretøj !!!!!


Det kunne jo være dig eller hvem som helst i din bekendskabskreds der nu lagde på hospitalet i livsfare pga. Mr. Dumsmart der ikke kunne tåle en lille provokation.


:evil: :evil:

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2004, 00:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Og så slipper den "hvalp" vel med en mild dom!! :evil: På mange områder er vores strafferammer for blødsøden.
Kører da osse selv for stærkt, men bruger stadig hovedet og ikk højre fod.

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2004, 00:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg er faktisk enig med dig. Mennesker er bare nogle lidt besynderlige skabninger, for præcist hvor går grænsen mellem hvad der er et acceptabelt stunt, og hvad der IKKE er acceptabelt? Grænsen for langt de fleste mennesker går lige imellem det der går godt, og det der går skidt.

Det er altså ikke helt moralskt forsvarligt at det er ok at køre sindssygt stærkt, ligeindtil det går galt, hvorefter præcist samme handling bliver dybt forkasteligt. Det er et godt eksempel på menneskers interessante opfattelse af hvad der er acceptabelt og især hvad der ikke er.

Fjolset laver et meget meget dumt stunt, og det vil være sådan at uanset hvilken straf han får, så er den vand ifht den han fik i det sekund han tog nok hans livs dummeste beslutning(chance?). Det ændrer ikke en tøddel på den person om han får 5 år i spjældet for det, nok tværtimod. Uanset straffen, så kan han ikke gøre det om.

Ja, det kunne være min egen familie, og så ville jeg jo ønske ham død på stedet, og kunne måske endda fristes til selv at gøre noget aktivt i den retning. Det er en naturlig reaktion. Man kan bare ikke helt tillade sig at falde for den fristelse.

Hvis det aktuelle stunt(ikke selve ulykken, men at han lader sig provokere og lader hånt om sildeben) vil medføre at manden ikke burde eje retten til at føre køretøj de næste 50år, og denne holdning skal gælde uanset om det gik godt, eller gik som det nu gjorde i denne situation, så ville antallet af trafikanter i DK falde _drastiskt_

Både dig og mig, og stort set alle dem jeg kender har på eet eller andet tidspunkt lavet noget der stensikkert ville ha gået grueligt galt hvis timingen var lidt anderledes. Det frygtelige er at timingen nogle gange ikke passer særligt godt, og så går det hæsligt galt. Men det er jo ikke den timing der præger menneskers tankegang før de har prøvet "close-calls" på egen krop.

Bemærk at jeg ikke forsvarer den handling, men man skal altid huske at feje for sin egen dør først, og i sådan en ulykke er der nok desværre ikke ret mange mennesker herinde der reelt kan feje for egen dør, så der ikke er et skelet i skabet, billedligt talt.

Staklen her er bare så "heldig" at timingen var usædvanligt dårlig, og prisen alt for høj.

Jeg ser ikke mange måder at undgå det helt på. MAn kan måske minimere det ved at begrænse vægt/effektforholdet til en noget mere konservativ værdi, men om man så indfører dødsstraf for den slags forseelser, så er der stadigt nogle unge mennesker der ikke helt tænker hurtigt nok i en dum situation.
Kunsten er at skaffe de unge en viden som om de var 20år ældre, inden de kommer i trafikken, og man kan jo starte med fodgængerstadiet,fortsætte med cykelstadiet og lave en seriøs indsats på 2hjuls2takts stadiet, for hensynsløshed i trafikken er ikke noget der kommer i samme millisekund motorsagkyndig skriver under på kørekortet.

Tag bare her i Herning; forældre synes sgu det er ok at ungerne leger ude på villavejen, trods samme vej forsyner mere end 200 husstande. Kæden springer af allerede når ungerne er i fodboldstadiet; her holder forældrene ikke øje med dem før man laver 15meter hylende sorte streger foran parcelhuset i panikopbremsning fordi en hvalp ingen respekt har for asfalt. Så vågner far&mor sgu, men det er fandeme en postgang for sent når/hvis skaden er sket!

Det er sjovt nok, ligeindtil det går galt, og sådan er det faktisk med mange ting.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2004, 00:43 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
s@g skrev:
Og så slipper den "hvalp" vel med en mild dom!! :evil: På mange områder er vores strafferammer for blødsøden.
Kører da osse selv for stærkt, men bruger stadig hovedet og ikk højre fod.


Ja, det er skam fint, du kører selv for stærkt, men husk på at HVIS det endag går galt er du altså i samme båd som knægten i den aktuelle sag.
Du kommer jo nok ikke selv til at vurdere om det var forsvarligt med 100 hvor du måtte køre 80 hvis det går galt, og så er du også et fartliderligt uhyre der skal puttes bag tremmer asap. Hvorvidt du har brugt hovedet eller ej afhænger præcist af om det går godt eller galt.

:?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2004, 00:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Bruger "øverste etage" mer efter jeg er blevet far(og har en mere på vej) og har da osse fået totalskadet en bil. Ad sidste nævnte ska det da lige siges at jeg næsten holdt stille på vej frem mod rødt, da en "hvalp" lige sku se om hans Golf ku ta et sving på to hjul.
Det at bli far og få smadret en bil, har ændret min mentalitet og opværksomhed, når jeg sidder bag rattet.

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2004, 01:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
s@g skrev:
Bruger "øverste etage" mer efter jeg er blevet far(og har en mere på vej) og har da osse fået totalskadet en bil. Ad sidste nævnte ska det da lige siges at jeg næsten holdt stille på vej frem mod rødt, da en "hvalp" lige sku se om hans Golf ku ta et sving på to hjul.
Det at bli far og få smadret en bil, har ændret min mentalitet og opværksomhed, når jeg sidder bag rattet.


Fint, men du kører så stadigvæk forstærkt?

For stærkt ifht hastighedsgrænserne eller forstærkt ifht hvad situationen kan bære?

Jeg er inderligt enig med dig i at man bliver mere fornuftig når man blive ældre(det gør de fleste da), men man skal huske ikke at glemme man selv har været ung engang. De fleste kommer bekvemt til at glemme de situationer man selv har været i der KUNNE ha gået galt, men som gik godt fordi man var svineheldig.

Jeg forstår ikke helt hvordan man kan slå søm i knægtens kors når man selv indrømmer man kører for stærkt, med en så irrelevant begrundelse at man bruger hovedet når man gør det. HVIS det endag går galt når man bruger hovedet så skal man endeligt ikke forestille sig at der ikke står andre mere eller mindre hellige personer(der måske endda bruger deres hoved?) med en hel kasse hellige søm de bekvemt kan slå i ens eget kors.

Som ulykken i karup hvor den stakkels knægt med lastbilen og minibussen blev korsfæstet til hudløshed af en hulens masse drønhellige personer, der blot satser på at det ikke bliver dem selv endag.

Man kan sgu ikke korsfæste en person, hvis man ikke kan holde en glorie i et passende niveau.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2004, 01:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Så sandt, så sandt! Betragter heller ikk mig selv som "elitebilist". For hva er det. Forsikringsselskaberne mener et. Kørerlærerne og de motorsagkyndige noe andet!! :?

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2004, 02:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Hvis det aktuelle stunt(ikke selve ulykken, men at han lader sig provokere og lader hånt om sildeben) vil medføre at manden ikke burde eje retten til at føre køretøj de næste 50år, og denne holdning skal gælde uanset om det gik godt, eller gik som det nu gjorde i denne situation, så ville antallet af trafikanter i DK falde _drastiskt_


Ja og måske er det netop det vi skal frem til.....det skal være meget sværere at få et førebevis og beholde det.
Vore politikere(som vi selv vælger) bliver ved med at sætte fartgrænderne ned og bøderne op uden det har nogen synlig effekt på drabs og kvæstede statistikken og hvorfor ???? Fordi det IKKE kun er farten der dræber, det er en masse faktorer blandet samme !!!!! I flæng kunne nævnes :

Dårlige biler (tildels et afgifts problem)

Alkohol/stoffer/medicin

Umodne bilister (i alle aldre)

Dårlige bilister

og sidst men ikke mindst den DANSKE trafik holdning der i den grad kan få mig til at se RØDT !!!

Kører selv 8-10.000km på Europæiske veje hvert år og kors hvor har vi meget at lære.

For at vende tilbage til de dårlige bilister så kunne det være en ide at man begyndte at bruge de baner vi har overalt i hele landet til at uddanne vores bilister, nye som gamle. Som regler osv er skruet sammen er det desværre en umulighed da man går meget mere op i støj og naboers forhold. Jeg har selv brug mange timer på bane og der er overhovedet ingen tvivl om at det gavner trafikksikkerheden idet man lærer sit køretøj og sine evner/grænser at kende. I forlængelse af det er det mig også en gåde at det ikke er påkrævet til en køreprøve at eleven skal vise at han/hun kan foretage en dobbelt undvige manøvre ved alm hastighed ??????? Så er der dem der siger "ja men man skal først til at lære at køre når man kommer ud i trafikken" ...............det er bare ikke nok for mig, et køretøj er i stand til at dræbe og derfor kræver det at man har indgående kendskab til det inden man bruger det BASTA !!!


Når jeg så nu har fået lidt luft skal jeg da være den første til at indrømme at jeg selv har været ung engang og også gjort STUPIDE ting i en bil,men intet der grænser op til at overhale udenom sildeben og heleanlæg i en befærdet storby gade en lørdag aften i regn og dis.

Men begynder man at fremhæve sine evner som bilist så skal der snart komme en og pille en ned og svine en til......jeg kender turen da mine kollegaer ikke er sene til at hakke løs på mig samtlige 12 timer jeg er på arbejde bare fordi jeg køre lidt stærkere end de fastsatte grænser.

Nu liggger landet sådan at jeg har brugt ADSKILLELIGE timer bag et rat, helt fra jeg var 10 år gammel har jeg kørt bil tæt på dagligt. Er så heldig at være født på BØH landet og ha en far der er mekanikker. Derfor var der næsten ikke en dag hvor mig og nabo knægtene ikke kørte ræs.....ikke bare lalleglad stockcar ræs med det ene formål at smadre bilerne, men vi kørte "rigtige" løb og alt andet en små puf var ikke noget vi brugte. Fra jeg var 15 og til jeg fik kørekort havde jeg faktisk den samme bil at køre i, en Corolla 1600 DOCH som faktisk var en af de stærkeste biler jeg nogensinde har tævet.
Det jeg vil frem til er at netop de timer der blev brugt på marken og i den gamle grusgrav var en UTROLIG balast når man pludselig skulle ud på asfalten og føre sig frem.
Nu kan vi jo ikke sende alle ud og køre "markrace".........eller kan vi ??? det ville give de nye bilister en fantastisk balast og når man har lavet 100 håndbremse vendinger på en mark så er det sgu ikke sjovt længere, så behøver man ikke forsøge sig frem på den lokale villavej.

Selvfølgelig bliver vi mere fornuftige jo ældre vi bliver, er selv så heldig at have to dejlige drenge på 3mdr og 2år MEN jeg kører stadigvæk stærk og jeg bruger stadigvæk hele skalaen på mit speedometer på min motorcykel.......jeg gør det af den simple grund at jeg simpelthen ikke kan lade være, fart junkie......det er vist det nærmeste man kommer det, og hvorfor er er tit en "irriterende" kollega der spørger.....Svaret er at det nok er en kombination af adrenalinen og facinationen af hvad et stykke mekanik kan hvis det bliver behandlet rigtigt.

Med hensyn til at selv ikke 50års fængsel ville hjælpe så er jeg kun delvis enig, straf hjælper, også den straf som går under det pæne ord "frihedsberøvelse" Har selv været der pga. for "tunge" hænder og for lille tålmodighed og set fra mit synspunkt så hjælper straf !!

Moralsk forkert at køre stærkt....hmmm......ja måske, meget kan gå galt når uheldet er ude, men her var det ikke uheldet der var ude, det var en NAR i en bil(dræbermaskine) der ikke kunne styrre sig selv eller bilen, derfor mener jeg at sagen er en ganske anden.

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team